Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Slik/mineralsten til græs
Forfatter: 
Dato:  19-05-2005 18:41
hejsa.

Vi plejer at bruge Salvanas SB-Mineral når vores hypper går på døgnfold.

Men da jeg ville hente den idag ved den lokale foderstof, fik vi af vide at de ikke er gode og vi burde bruge en mineralsten der hedder Basiblok.

Det er også meget fint, men der skal en ud til hver hest på folden ( 5 stk) og prisen er i mine øjne lige lidt pebret nok ( 545 kr pr spand )

Det skal også siges at vi kommer til at fodre vores når de går på døgn fold da vi ikke har græs nok.

Så før jeg kaster mig ud i nye mystiske ting vil jeg lige høre jeres erfaringer.

Det der skulle være fordelen ved Basibloken er at den skulle dække deres mineral behov 100 % og det skulle salvanas ikke, og den skulle også have en slags indbygget ormekur.. ?:-)

Håber at høre fra nogen i det danske land.

---

Christina

Hvis du ikke kan sige noget positivt, så hold hellere din mund >o<
0
0
Svar på denne tråd

Hej med dig
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 09:51
Hvis dine heste alligevel skal have foder ved siden af græsset så er dit problem jo løst.
For hvis du så giver dem deres mineraler i Piller/pulverform som du pleger så er en alm slik/saltsten på folden jo nok !
Det kan gøres meget enkelt ved at give dem den beskrevne dosis fra posen i deres foder. Og enten Travo-E eller Racing-mineral er ganske dækkende.
:-D Mvh Graven :-D
0
0
Svar på denne tråd

Basisblok.....er det dem...
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 13:11
Basisblok...er det ikke dem hesten kan æde på en enkelt dag fordi de smager så godt ?:-) ....og der er vist noget med at de heller ikke må stå i sollys....lidt skørt når det er til udebrug....hmmm....jeg ville blot købe en almindelig 10 kg. saltsten (de hvide) i stedet for...de burde forhandles alle steder, og så ville jeg give sommertilskud til hestene ved siden af. (Mærker som Graven ovenfor foreslår, eller Salvana, Spillers etc. etc. - så har du også fuld kontrol over at hver hest FÅR det den skal have) B-)
0
0
Svar på denne tråd

Salvana OK
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 13:29
Hej
Hvis du er vant til at bruge Salvana, så gør da kun roligt det! Dine heste er da fint dækket ind med vitaminer og mineraler med en Salvana SB-mineral-balje.

Jeg bruger selv samme type, blot fra Vitfoss, så hedder det VM-græs. Og det er fint!

Der er en form for indbygget ormekur i Basi-blocken, det skulle være rigtig nok. Men det er nu også en ulempe, hvis det smager så godt, at det ikke kan stå på folden (synes jeg). Jeg har for nogle år siden købt noget lignende hos PODA-hegn - en balje med 10 kg. horslyx til mange penge, og det var hestene så vilde med, at den var væk i løbet af få dage. Det er jo ikke lige meningen... ! Men der kom da en god "fold-krybbe" ud af det, da det er en ualmindelig god emballage, som jeg har brugt lige siden til fodring på fold.

Jeg er af den klare overbevisning, at du roligt kan fortsætte med at bruge Salvana SB-mineral. Det er et ganske udmærket produkt.

Mvh. Lene
0
0
Svar på denne tråd

tak til jer alle
Forfatter: 
Dato:  21-05-2005 21:10
jeg bruger i forvejen travo e sport i min foder plan.

Men det er kun min vallak der skal rides der får det, resten på folden skulle jo så have en sliksten og der plejer vi jo så at give salvanas SB mineral.

Især fordi at der er flere foskellige heste på folden og ikke alle får det samme foder ( feks får mine 2 shetter ikke foder men kun hø ad libitum og en sliksten)

Men det bliver til en helt 3 løsning ( sådan er det jo tit ) vi ender med at købe Salvanas kiks til når hestene går på græs så ved vi de har fået hvad de skal og det et også lidt nemmere når min vallak i forvejen får Travo E i sit foder.

---

Christina

Hvis du ikke kan sige noget positivt, så hold hellere din mund >o<
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider