Jeg har en 6-årig islænder. Jeg syntes tit, at han er sådan når vi rider, specilet på tur, at han har rigtig meget energi i starten af rideturen, og allerede efter den første galop, er ahn kørt lidt død.
Efterfølgende er han træt men må følge med de andre hvor han så styrter afsted, og bliver igen træt.
det er blevet bedre her hvor der er lysere, men tror i det handler om fodring? Og hvad kan jeg gøre?
Pt. for han wrap morgen og aften i løstdriften og går lige nu på 2 timers græs. Når jeg er der, gir jeg ham:
125 gr. travo E
et par håndfulde lucerne
lidt majs
7 gr. Ysl
en teske fuld salt.
Denne foderplan fik jeg lavet hos Brogården. Men når jeg for papierene med tallene, syntes jeg atdet hele enten er lidt i underkanten eller i overkanten af anbefalet.
lige nu er han lidt overvægtig, men jeg har også lige været på ferie. Men han plejer altid at være lidt overvægtig, nogen der har et råd? Jeg kan ikke ride mere end jeg gør nu, og jeg kan ikke sætte hans wrap ration ned. Jeg skal lige tilføje at han ikke er meget fed, men der er ligesom altid lidt tilbage der ikke vil væk...
Jeg regner snart med at skifte til Spillers Pasture plus, og supplere med lidt Horsespeed, og dertil lidt olie og lucerne. Hvordan syntes i det lyder? Tror i det vil hjælpe lidt på energi problemet?
På forhånd tak!
|