Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Er det fejlfodring, der er problemet?
Forfatter: 
Dato:  19-05-2005 17:11
Jeg har en 6-årig islænder. Jeg syntes tit, at han er sådan når vi rider, specilet på tur, at han har rigtig meget energi i starten af rideturen, og allerede efter den første galop, er ahn kørt lidt død.

Efterfølgende er han træt men må følge med de andre hvor han så styrter afsted, og bliver igen træt.

det er blevet bedre her hvor der er lysere, men tror i det handler om fodring? Og hvad kan jeg gøre?

Pt. for han wrap morgen og aften i løstdriften og går lige nu på 2 timers græs. Når jeg er der, gir jeg ham:

125 gr. travo E
et par håndfulde lucerne
lidt majs
7 gr. Ysl
en teske fuld salt.

Denne foderplan fik jeg lavet hos Brogården. Men når jeg for papierene med tallene, syntes jeg atdet hele enten er lidt i underkanten eller i overkanten af anbefalet.

lige nu er han lidt overvægtig, men jeg har også lige været på ferie. Men han plejer altid at være lidt overvægtig, nogen der har et råd? Jeg kan ikke ride mere end jeg gør nu, og jeg kan ikke sætte hans wrap ration ned. Jeg skal lige tilføje at han ikke er meget fed, men der er ligesom altid lidt tilbage der ikke vil væk...

Jeg regner snart med at skifte til Spillers Pasture plus, og supplere med lidt Horsespeed, og dertil lidt olie og lucerne. Hvordan syntes i det lyder? Tror i det vil hjælpe lidt på energi problemet?

På forhånd tak!
0
0
Svar på denne tråd

hej sleipnir
Forfatter: 
Dato:  19-05-2005 18:07
hvor tit rider i og hvor meget?
0
0
Svar på denne tråd

heste går også sukkerkolde....
Forfatter: 
Dato:  19-05-2005 18:09
En hest kan også gå sukkerkold. Det er nok det du oplever. Fodre du den evt lige før du rider?

Man siger at der skal gå en time fra man har fodret til man rider, men faktisk skal der gå hele 5 timer ca, før man ikke oplever at hestene går sukkerkolde. Det er også vigtig info til stævneryttere osv.

Husk min hjemmeside!
Læs om krybbebidning, mavesår, vævning, korrekt fodring, dækkentilpasning osv.
Samt mere om os, stævner og Bob historier!

www.prettyfancy.ridesiden.dk

0
0
Svar på denne tråd

fodring
Forfatter: 
Dato:  19-05-2005 18:35
Stina: Jeg rider ca. 4-5 gange om ugen, nogle uger mere, andre mindre.

Pretty Fancy: Jeg fodrer aldrig før jeg rider. nogle gange hvis jeg er tidligt på den, kan han have spist sit hø indenfor et 1-3 timer. Men det er sjældent. jeg vil prøve at lægge mærke til det, når jeg rider tidligt.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider