der er nogle udlejere, der har lettere fis i kasketten

Et sted måtte jeg næsten heller ikke muge - fik skældud hver dag, selvom der kun var 1 trillebør om dagen (meget normalt SS).
Alle stod mig over nakken når jeg mugede, og udlejeren gik og rodede i *l.....* for at se, om det var en "Flot udmugning denne gang".
Ved du hvorfor? De tænker på, det er dyrt at få fjernet møddingen! Hvorfor skal man muge hver dag?
- Ammoniakdampene skader hestens lunger
- Urinen skader hestens hove
- Madras giver varme? Vælg dog et gummi-underlag at lægge i boksen! Det giver skridsikkerhed og varme - men er kun nødvendigt ved gamle, svage heste, evt. foling.
- Hestens LED - en bulet, blød bund skader leddene/sener. Strø, så du selv just kan mærke bunden, når du går. Tramp evt. halmen ned, så den bliver jævn (nytteløst ved vallakker

).
...Prøv at tænke på, hvad en hest er født til. At sætte en hest ind i en boks, der muges hver dag vil svare til, du blev låst inde på et rasteplads-toilet, der var overfyldt. Behøver jeg sige, man ville få det fysisk og psykisk dårligt?
Heldigvis ses der ikke ret mange hø-net længere, som hestene får ondt i nakke/skulder af. Men der er godt nok meget, folk burde få mere viden om.
- Lidt at tænke over. Og JA, udmugning er misforstået (dvs. ikke tænkt nærmere over) af de allerfleste ryttere. Hvis I lægger mærke til det, skinner folks etik-sans af på alt, de gør. Og så skal jeg vist ikke sige mere
Lone