Jeg er snart så forvirret i mit lille hovede, at jeg ikke aner hvad jeg skal stille op, vælge eller se på.
Jeg har haft en del nye sadler hjemme på prøve. Nogen af dem har jeg ikke testet stopningen på, en var for smal, en passede perfekt i bommen men var for lang og blev derfor ikke gransket nærmere. En havde den fineste, jævne stopning som om det var "baner" af fyld der var langt i, men desværre mere flad i den ene side. Nu har jeg så en magen til som har små knolde i stopningen og jeg kan derfor ikke se om den er ens i tykkelsen eller ej, og - skal der være den slags klumper? Jeg ved godt det er bedre uden, spørgsmålet er, om det er normalt, og om man rider dem væk. Det er ikke voldsomt mange nye sadler jeg har haft mellem hænderne, så jeg begynder at se "for meget" på alle de fejl de nu måtte have eller ikke. Men jeg tør dårligt prøve den på hesten for ikke at ødelægge dens status som "ny".
Hvad skal man acceptere af en relativt dyr sadel? Ser jeg spøgelser?
hej!!
Uanset om det er en ny eller gammel saddel SKAL den stoppes om ´til din hest! Og knuder i puderne er bestemt ikke godt, men dette kan rettes op med en ny stopning! Herefter skal sadlen eller rettere alle sadler stoppes hvert 1/2 år!