|
|
| skæl |
| Forfatter:  |
Karina |
| Dato:  |
17-10-2000 23:55 |
|
Hej
Jeg har en hest som har en del skæl især i manen, hvad kan jeg gøre?? Manen er næsten kløet helt af, det er ærgeligt da jeg helst vil have at hun får en lang man. Jeg vi helst undgå at give olie i fodret, da hesten ikke må tage mere på.
Gode råd modtags med kyshånd
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| RE: skæl |
karinae |
18-10-2000 07:28 |
|
Hej
Vask manen og evt halen i neguvon. Købes hos foderstoffen eller andre v-mærkede forhandlere. Det tager kløe og utøj. /skællet du ser kan godt være utøj af en slag )
God fornøjelse med vaskningen
Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
ls |
18-10-2000 08:08 |
|
Massér halen med babyolie - yderst effiktivt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
ls |
18-10-2000 08:34 |
|
Ups! Jeg mener selvfølgelig manen, men kan også bruges til halen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Karina |
18-10-2000 21:56 |
|
Hej igen.
Tak for svar
Sidste vinter vaskede jeg hesten i neguvon pga. utøj, og det er faktisk efter dette at hun har fået skæl, det er ret hårdt for huden. Hun har ikke utøj.
Jeg tror jeg vil forsøge med babyolien
Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Jette |
20-10-2000 06:43 |
|
prøv at vaske hesten i Epicoat shampoo, fåes hos dyrlægen, mild shampoo med desinficerende effekt. Hjælper på min hests totale skælangreb over hele kroppen, man og hale. (90 kr)
Hilsen Jette.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
jane |
21-10-2000 12:23 |
|
LS har helt ret babyolie er enormt effektivt og billigere end mange af heste produkterne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Horse |
31-10-2000 20:09 |
|
Hej!
Jeg syntes du skulle prøve at knuppe et æg i manden, det hjælper på min pony!! Bare pisk et helt æg, og knup det godt!!! Horse!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
susanne |
07-11-2000 18:53 |
|
har du prøvet tjæreshampo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
pia |
11-11-2000 23:42 |
|
Det kan hjælpe med soyaolie i foderet det vil give den et bedre fedtlag i huden hvis det er tørre skæl, og fedtet skæl skal vaskes i noget udtørende shampo nizoral 2%
er rigtig godt men dyrt og det virker også mod svamp som forårsager de fedtede skæl. Har selv brugt det til min hund med stor succes.
god fornøjelse
og husk lige at tjekke at det ikke er utøj for så er det andre midler der skal til.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Nuser |
16-11-2000 18:27 |
|
Til dem som kom med de forslagene, det vil jeg nu også prøve på min mor´s hoppeføllet, da den har så meget skæl, så det vil
jeg prøve....
Nuser
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|