Hej Pia.
Godt du har taget korn væk....det gør ofte kun problemet værre

.
(Når de kommer ind til vinter igen vil jeg desuden stærkt anbefale dig at give hø/wrap ad libitum....jeg kan nøjes med dette idag, uden urter, godtnok er han blevet rolig efter han er blevet flyttet også, men jeg har eksperimenteret lidt med hø/wrap-doseringen, og han er KLART mere afslappet i det daglige når han konstant har adgang til hø/wrap - når mavsén konstant har noget at arbejde med har den det bedst, og det indvirker også på temperamentet....men dette gør du måske også selv om vinteren....det var bare et indskudt fif.

)
Der er sikkert forskel fra hest til hest hvilke typer urter de reagerer på, jeg har tidligere prøvet flere forskellige typer urter, men KUN haft positiv effekt af Askhim´s urter (www.askhim.dk), jeg kender ikke D & H´s urter, men f.eks. Rosenlund´s er HAMMERDYRE, og holder meget kort tid....prøvede flere perioder uden effekt, straks jeg gik på Askhim´s var der effekt efter kort tid. (Kan variere fra hest til hest - nogen reagerer indenfor en uge, andre efter 1-1½ måned.)
NB : Askhim´s urter har desuden en meget fair pris.
Anne : Det kan godt være der ingen dokumenteret effekt er på urter....men det har der jo indtil for ganske nylig heller ikke været på fodterapeuter til mennesker

...sådan noget tager maaaaaange år før videnskaben "accepterer" noget såkaldt "alternativt"....det er trist men sandt....jeg kan kun sige at urterne taler for sig selv, og jeg ved ihvertfald i mit tilfælde med min DV at det IKKE var selvindbildning, andre folk i stalden påtalte hestens forandring, det var meget tydeligt - det nervøse i øjet var væk, og andre folk end jeg selv kunne pludselig håndtere ham til og fra fold, han blev afslappet og rar at have med at gøre under striglningen, ridningen etc. etc.....og dette er for mig dokumentation nok i sig selv.