Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Urter- Afslapning?
Forfatter: 
Dato:  10-05-2005 20:08
Jeg vil hører Jeres erfaringer med urter mod afstessning/afslapning`

Jeg har en Fuldblod som er blevet hidsig på det sidste hun er 7 år. Hun har været forholdvis rolig i de 2½ år jeg har haft hende men nu er hun begyndt og hidse sig meget op...

Vil urter hjælpe og hvilke?

Hvad er jeres erfaringer med dette?

Har kigget på H & D´s urter.

EFTERLYSNING: Araber hoppe, 10 år, 143-147 cm i stg. Født fuks, nok hvid i dag. Havde 3 hvide sokker. Solgt til Jens Pedersen, Fårvang. Juni 2001. Kender du hende så skriv endelig. Vil gerne hører hvordan hun har det. Måske er hun i Norge eller sverige. Jeg har "avlet" hende. Billede på præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Askhim´s urter !
Forfatter: 
Dato:  10-05-2005 22:35
Jeg har tidligere benyttet flere typer urter - UDEN effekt - KUN "Askhim´s urter" (beroligende) har virket til min DV - det var så til gengæld med helt utrolig FORMIDABEL effekt, jeg kan KUN sige positivt herom !
Det tog simpelthen toppen af temperamentet uden at gøre hesten sløv....men det er klart anbefalelsesværdigt samtidigt at fjerne foder med for megen stivelse i sig. (Korn-typer...specielt havre).

Held og lykke med det. (y)

NB : Min var sådan af at stå et stort sted med megen stress og uro...han har ikke haft brug for urterne siden jeg flyttede til et mindre sted....det er en god ting at kigge på hestens miljø også, og derved gøre noget ved årsagen, fremfor at fjerne symptomet, U know. >o<
0
0
Svar på denne tråd

Marsil
Forfatter: 
Dato:  10-05-2005 23:38
Hun får netop INGEN havre eller korn og har ikke fået det i den tid jeg har haft hende i over 2½ år. Hun står et sted med 5 heste i alt. Så det er der også styr på... Ny sadel har jeg også købt og hun fejler ikke noget fysisk. Hun skal heller ikke blive sløv, bare en smule af temeramentet skal af.
Hvor køber man de urter henne ?

Jeg har lige købt H & D ´s urter så må vi se om det virker ellers må jeg skifte til det du skriver.

Har du evt et link til askhim´s urter ?

EFTERLYSNING: Araber hoppe, 10 år, 143-147 cm i stg. Født fuks, nok hvid i dag. Havde 3 hvide sokker. Solgt til Jens Pedersen, Fårvang. Juni 2001. Kender du hende så skriv endelig. Vil gerne hører hvordan hun har det. Måske er hun i Norge eller sverige. Jeg har "avlet" hende. Billede på præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Ingen dokumenteret effekt
Forfatter: 
Dato:  11-05-2005 09:55
Jeg må desværre skuffe dig med at der mig bekendt ikke er nogle dokumenteret beroligende effekt af urter på heste. Forhandlerne sælger desværre "drømme" i dette tilfælde. Fodermæssigt er det væk med korn og ind med mere hø. Flere timer på fold er også godt.

Venlig hilsen Anne
0
0
Svar på denne tråd

Anne10
Forfatter: 
Dato:  11-05-2005 10:19
Øhhh som skrevet får hun ingen korn. Heller ikke noget halm men hø. Hun er ude ca 11 timer på fold hverdag.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Pia (og Anne)
Forfatter: 
Dato:  11-05-2005 11:25
Hej Pia.

Godt du har taget korn væk....det gør ofte kun problemet værre :-@ .
(Når de kommer ind til vinter igen vil jeg desuden stærkt anbefale dig at give hø/wrap ad libitum....jeg kan nøjes med dette idag, uden urter, godtnok er han blevet rolig efter han er blevet flyttet også, men jeg har eksperimenteret lidt med hø/wrap-doseringen, og han er KLART mere afslappet i det daglige når han konstant har adgang til hø/wrap - når mavsén konstant har noget at arbejde med har den det bedst, og det indvirker også på temperamentet....men dette gør du måske også selv om vinteren....det var bare et indskudt fif. ;-) )

Der er sikkert forskel fra hest til hest hvilke typer urter de reagerer på, jeg har tidligere prøvet flere forskellige typer urter, men KUN haft positiv effekt af Askhim´s urter (www.askhim.dk), jeg kender ikke D & H´s urter, men f.eks. Rosenlund´s er HAMMERDYRE, og holder meget kort tid....prøvede flere perioder uden effekt, straks jeg gik på Askhim´s var der effekt efter kort tid. (Kan variere fra hest til hest - nogen reagerer indenfor en uge, andre efter 1-1½ måned.)

NB : Askhim´s urter har desuden en meget fair pris. (y)

Anne : Det kan godt være der ingen dokumenteret effekt er på urter....men det har der jo indtil for ganske nylig heller ikke været på fodterapeuter til mennesker 8-) ...sådan noget tager maaaaaange år før videnskaben "accepterer" noget såkaldt "alternativt"....det er trist men sandt....jeg kan kun sige at urterne taler for sig selv, og jeg ved ihvertfald i mit tilfælde med min DV at det IKKE var selvindbildning, andre folk i stalden påtalte hestens forandring, det var meget tydeligt - det nervøse i øjet var væk, og andre folk end jeg selv kunne pludselig håndtere ham til og fra fold, han blev afslappet og rar at have med at gøre under striglningen, ridningen etc. etc.....og dette er for mig dokumentation nok i sig selv. ;-)
0
0
Svar på denne tråd

se - www.pavo.dk
Forfatter: 
Dato:  12-05-2005 10:12
Pavo har et speciel tilskud til stressede heste.
det hedder NervControl for indre ro.
Det er super godt
se www.pavo.dk
hilsen clara
Hilsen

Clara, Cici

og

Klat Mølle Perle

Hvis du har en haflinger og bor i østjylland så kontakt mig!
haflinger og friesere
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider