Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

døgnfold men stadig foder ved siden af
Forfatter: 
Dato:  10-05-2005 16:37
giver i stadig foder ved siden af?

min er blevet sat ned til 4 kg foder om dagen nu, og går på døgnfold og har gjort det siden 1 maj.

hun får 2 kg byg og 2 kg horsespeed, da hun taber sig ved den mindste smule.

det er dejligt højt, grønt og saftigt græsset da der ikke argået heste på i nogen år, men køer.

tror i jeg skalforsætte selvom hun er på græs eller skal jeg trappened??

0
0
Svar på denne tråd

Trappe ned...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2005 16:59
Hvis der er godt græs der hvor hun går, så kan du vist godt begynde at trappe lidt ned på foderet i hvert fald.

Vores får også foder 2 gange dagligt stadig, og det bliver ikke taget fra dem fra den ene dag til den anden. Vi trapper langsomt ned fra weekenden af, hvor de kommer ud på de store græsfolde.

Vores bliver så ikke redet i øjeblikket, og har derfor heller ikke brug for samme mængder som en der bliver redet flittigt.
Vitamin og mineral bliver dog ikke taget fra, det får de også sommeren over, men så kun 1 gang om dagen.

Jeg holder naturligvis også øje med at de ikke taber sig :-)

Christel

Medlem af F.F.G.B.H
Foreningen for gakkede baghave heste...

"Man har vel et standpunkt til man bliver klogere?"

Tilmelding og info om HN-træf august 2005

0
0
Svar på denne tråd

du må ikke bare
Forfatter: 
Dato:  10-05-2005 17:02
stoppe nu med at give korn, det er jo noget af en mængde hun stadig får.
Det er usundt og kan være farligt for hesten(maven)bare at "hoppe" fra det ene til det andet , det skal ske gradvist.

Min er på døgn nu, men jeg fodrer hende ved siden af i en uge efter. men altså på nedsat foderration. jeg trappede ned på det for ca. 14 dage siden. Så lige nu er vi nede på næsten ingenting.

Herefter vil jeg kun give hende tilskud af vitamin og mineral ,da jeg ikke kender græssets foderværdi..

Jeg tror at jeg igen vil starte med foder omkring slutningen af juli, starten af august.
0
0
Svar på denne tråd

awvjhuf
Forfatter: 
Dato:  10-05-2005 20:43
Hvad fodrer i med ved siden af? Jeg er blevet anbefaldet Regulator Complete...
0
0
Svar på denne tråd

Man kan godt skære ned...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2005 22:28
Vi skar vores foder ned i takt med at hestene blev mere og mere tilvænnet til græsset = ingen problem-maver eller sygdom. ;-)

Alle hestene går på heldagsgræs nu.
Et par af hestene er trappet helt ud af foder nu, og får kun hø og halm når de er inde om natten, et par andre heste i stalden lever af roepiller ved siden af hø og halm.

Vi er så et par stykker der vil fodre med vitamin/mineral-tilskud sommeren over. ("Spillers Original")....men almindeligt foder såsom havre, müsli og lign. er der ingen af os der bruger nu....det ville være for kraftigt oveni det heftige græs. :-(
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har planlagt
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 18:42
Jeg har planglagt at i det omfang det kan lade sig gøre, så skal janus have vitaminer+ mineraler(travo e) samt omkring 1 kg foder fordelt på ca. 300-500g havre og den samme mængde opblødte roepiller om dagen, selvom han går på græs. I starten skal han nok bare fortsætte med sit 1 kg muesli og 1 kg havre indtil det er brugt op og han har vænnet sig til at gå på græs.
Vrinsk fra Johanne og heste-pjokket

En rigtig hest behøver ikke logo på røven
8-) ;-D 8-)

Vi savner dig stadig
Daisy

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider