Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hopper/vallakker sammen
Forfatter: 
Dato:  09-05-2005 12:03
Min hest er lige flyttet ud på et nyt ridecenter - der går de hopper og vallakker sammen - 8 ialt på en stor græsfold. Han har tidligere kun gået med vallakker, og er da bestemt i højt gear lige nu. Går det godt nok andre steder og hvor lang tid går der før der er ro på igen?

En bekymret hesteejer - stress er jo ikke godt for min dejlige hest :-)
0
0
Svar på denne tråd

Vi har altid
Forfatter: 
Dato:  09-05-2005 12:29
Haft hopper og vallaker gående i blandet flok uden problemer. Der vil gå ca 1-2 uger så er der ved at være ro, da de andre jo lige skal lære ham at kende, og han skal have sin plads i rangordenen. Det vil sandsynligvis give nogle skrammer undervejs, men prøv at lade hestene klare det selv, det er det bedste. Det bliver noget skudder-mudder når vi to-benede blander os for meget. Hvis din hest kommer alvorligt til skade, ja så tag den ud af flokken igen.
Silas er den styrende vallak hos os, og da der sidste sommer kom en ny hoppe, var han rigtig grim ved hende, for han ville jo beskytte de andre, da der var gået et par dage, var det stadig ikke bedre, så vi tog Silas og hoppen over på en mark for sig selv, og efter et par dage der, hvor han havde set hende an, kunne de igen gå sammen med de andre uden problemer.
Lev mens du gør det
Elsk mens du tør det

Er IKKE medlem af rygklapperklubben (RKK)

Dækkener byttes, se her
0
0
Svar på denne tråd

går fint
Forfatter: 
Dato:  09-05-2005 22:25
Vi har 16 heste af blandet køn og alder gående sammen og det går fint. Jeg tror de nyder at danne par. Vi har ingen problemer med at sluse en ny hest i flokken, den bliver holdt lidt afsides 2-4 dage og så kommer den gradvist ind. Det kræver at der er plads til at undvige.

0
0
Svar på denne tråd

De ordner det selv
Forfatter: 
Dato:  10-05-2005 07:35

Her hos os er der gået en uge, og der er nu ro i vores lille flok efter at vores ponyvallak flyttede ind.
Han har fået nogle skrammer, men det må man forvente.

Min store hoppe har været meget beskyttende overfor vores hoppeplage, men lige nu går ponyen sammen med den ene hoppeplag og græsser - alt er idyl :-)

Så det skal nok gå, selvom det er en blandet flok. Ting tager tid, og det tager også tid at blive accepteret når man er den nye dreng - eller pige - i klassen.

Mvh
Mette
0
0
Svar på denne tråd

Vi har valgt hopperne fra...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2005 08:17
Hos os har vi valgt hopper helt fra, vi optager kun vallakker i stalden nu, da der var utrolig megen stress, uro og ballade med en hoppe iblandt.
Ikke et ondt ord om hopper, men det dur bare ikke ved os !
Vi har kun plads til 7 heste i alt, hvoraf 2 af de nuværende vallakker er MEGET dameglade, så her kan let blive kamp til stregen, hvilket jeg også tror er een af årsagerne til at det ikke går så godt med en hoppe iblandt.
Større flokke fungerer sikkert bedre med blandede køn.

Efter vi har fået ren vallakflok er her UTROLIG roligt, ingen stress og ballade...og det bedste af det hele er nu også at ALLE heste snakker og hygger med alle...her er stadig klart markeret hieraki, men der holdes ikke nogen udenfor som før, så det er vi utrolig glade for. ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Blandet flok
Forfatter: 
Dato:  10-05-2005 08:33
Min vallak går i en blandet flok, og der er ingen problemer og altid fredeligt og roligt. Der er 16-18 heste i flokken.

Kommer der en ny hest i flokken bliver den lukket først ud sammen med førerhesten. OG de går lige for sig selv et kvarters tid før de andre kommer ud. Det tager 1-2 timer så er der ro igen.

Men egentlig tror jeg tit, at det er nemmere i en stor flok end i en lille flok, at sluse en ny hest ind. I den store flok er der flere grupperinger blandt hestene, og derfor altid en gruppe, der hurtigt optager den nye hest.

Da jeg boede hjemme, havde vi også hestene gående sammen alle sammen, om det så var vallakker, hingste og ifolede hopper uden problemer.

Mvh. Lisbeth
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider