Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hoppens kårings karaktere
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 07:52

Nogen der ved hvor og om man kan finde en hoppes kåringskaraktere nogen steder på nettet hvis man har dens ID?

På forhånd tak. :)

Vangeledgård, det bedste sted for din hest og dig ^^ Kammeratskabet er i top !

0
0
Svar på denne tråd

På hestedata
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 08:23

her kan du gratis tegne en uges prøve abb.

Sælges : 1, 5 års frb. hoppe, 1 hingst ´06 e. Armano, 1 hingst ´06 e Arkebal. Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Det vil ikke virke
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 08:29
Det vil desværre ikke virke - øv øv :(

0
0
Svar på denne tråd

hesten
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 09:01

Hej Maria

Hvad er navnet, så kan jeg gøre det.

Hvis det er hoppen på din præsentation, er den ikke kåret. (synd at høre dens historie)

Mvh anne

0
0
Svar på denne tråd

Nej hun lever ikke mere
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 09:09

Hej Anne.

Nej hun lever ikke mere.. så hun blev aldrig kåret... og ja det er tragisk :(( hun er savnet.

Har fundet ud af det alligevel... men ellers tak for tilbudet :)

Men ved du hvor mange kåringskaraktere der normalt er ? jeg kan kun finde frem til 8 og ved hingstene kan jeg se at der er 10... synes jeg er lidt underligt...

Og ved du hvor man kan se en oversigt over hvilke karaktere der er givet for hvad?? :)

0
0
Svar på denne tråd

karakterer, kåring
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 09:40

På kåringspladserne anvendes vurdering af eksteriør og bevægelse til, at oprangerer og klassificere hestene efter formodet avlsværdi. Karaktererne gives på en skala fra 1 - 10.

1.
Type og kropsform:
Hestens race- og kønspræg, proportioner, harmonien og udviklingen m.m. vurderes.

2.

Hoved og hals:

Hovedets størrelse, form og udtryk vurderes. Halsens længde, form og ansætning vurderes. Desuden vurderes nakkens længde og foreningen mellem hoved og hals

3.

Skulder og manke:

Skulderen vurderes med hensyn til længde, retning, hældning og især frihed. Manken vurderes med hensyn til højde, længde og bredde.

4.

Overlinie og bagpart:

Omfatter ryg, lænd, kryds og lår. Der vurderes med hensyn til længde, retning, hældning og muskelfylde. Og især for længdens vedkommende vurderes smidigheden.

5 - 6.

For- og baglemmer:

Vurderes med hensyn til stilling, dimensioner, sundhedstilstand og ledvinkel. Hovene indgår også. Hovformen og kvalitet er meget vigitg.

7 - 8 - 9.
Bevægelse:
Vurderes med hensyn til korrekthed, regelmæssighed, elasticitet, afskub og bæring.

10.

Helhed:

Opvejning af positive og negative egenskaber indenfor de enkelte bygnings- og bevægelseskriterier. Der er direkte sammenhæng mellem helhedskarakteren og kåringsklasse, hvis afstamningen opfylder kravene for det enkelte avlsforbund.

mvh Anne

0
0
Svar på denne tråd

Antallet
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 09:54

Antallet af karakterer kan være forskelligt.

Tidligere fik hestene ikke en karakter for hver gangart. Der var det én karakter for bevægelsens korrekthed og èn for smidighed og elasticitet.

De første 4 karakterer blev før "klaret" med 3. Derfor forskel i antallet. Det afhænger altså af hvornår en hest belv kåret.

Min gamle hoppe fik 8 karakterer, hendes datter fik 10.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider