|
|
| Følskue i roskilde |
|
|
Nogen der ved hvem der blev bedste dv hingste og hoppeføl,skuets føl og bedste 2års hoppe?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Roskilde |
|
|
Bedste hingsteføl blev nr. 88 - efter B.H. Don Schufro, Schwadroneur, Picasso fra Michael Prudinsky Bedste hoppeføl blev nr 147 - efter De Noir, Induc, Ragtime fra Gitte Sørensen Bedste 2 års blev nr 189 - efter De Noir, Windsor, Atlantic fra Eva Nielsen & Sten Christensen og så vil jeg lige sige at min 2 års High-Line fik 8 i helhed og gik nr 5 - ganske tilfreds 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De bedste... |
| Forfatter:  |
dressuravler |
| Dato:  |
13-08-2006 19:20 |
|
Ja når man selv mønstrer ser man jo ikke så meget og med dagens vejrforhold ser man slet ikke særlig meget, MEN reservehoppeføl blev Iben Kamps Rosentanz/Friedensfürst, nr. husker jeg ikke og bedste blev et De Noir/Induc. I hingsteholdet blev bedste Prudinsky's Don Schufro/Schwadroneur, nr. 2 husker jeg igen ikke og igen blev Iben Kamp reserve - denne gang med Sunny Boy/Friedensfürst. Vi var ved at drukne i vand og mudder!!!
Mvh Thomas www.macohl.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mnage tak.. |
|
|
Ja vi besluttede at tage hjem da vi havde set 2 års hopperne,der var vi kolde. Så forresten godt din High-Line,Heidi. Hun er blevet rigtig fin.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Roskilde |
|
|
Jeg havde som sagt også selv hest med, men bor tæt på så kørte hjem med kræet og kom retur da regnen stoppede så så lige finalen... Irriterende - jeg kan heller ikke huske 2'erne... Hvad med springføllet? Tak Michelle , synes også hun udvikler sig godt, hun var dog en smule kæk i dag... - det er så forfærdeligt når man ikke må gå lige ved siden at sin allerbedste veninde (Fanaste - blev sidst med 7 i helhed)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum |
|
|
lækkert vejr i roskilde  men rigtig mange fine føl og 2 års. heidi : din high-line er da godt nok blevet fin  og kæk det var hun, men det giver karisma og personlighed - flot resultat  synes godt nok der var mange fine efter De Noir ! Thomas : hvem mønstrede du ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flotte! |
Lineandrea |
13-08-2006 21:53 |
|
Så også din High-line Heidi. Hun så rigtig godt ud. Var ret imponeret af de 4 første i dit hold, wauw de var også godt gående! 2'eren (Springborgs) travede nærmest ind i himlen. Hvordan forberedte du din egen? Hvilken træning op til? Jeg spørger fordi jeg selv har en der skal afsted næste år, så det er interessant at høre hvad folk gør for at få dem klar. Kan ikke huskede hvem der mønstrede din, gjorde du selv det? Men sikke et vejr! Mvh Line
Life shrink or expand in proportion to one's courage - Anaïs Nin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Roskilde |
|
|
Tak for jeres søde ord  Det er jo altid dejligt at få ros Især når det er ens første "hjemmelavede" Synes også det så ud til at være nogle ret fine heste og var ret overrasket over at gå så langt fremme (hun fik 6 og 7 taller til følskue)... Så kun Springborgs - dejlig hest  Line er jo sådan set blandet afstamning, så måske det er springevnerne hun har arvet - eller lidt af det hele... Vi får se om nogle år... Jeg fik Søren (Charlotte GC's mand til at fremvise), han har været forbi 2 gange og løbe med hende... og jeg har longeret hende et par gange den sidste uge... Jeg har løbet og gået lidt med hende sidste efterår, men ellers har hun bare været hest... Lillesøster får nok lov at blive longeret i løbet af efteråret, tingene er noget nemmere når de har prøvet det i en tidlig alder...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold 2 |
Lineandrea |
14-08-2006 08:41 |
|
Nå ja, Søren, det husker jeg egentlig godt. Jeg synes også de fleste så ud som om de var blevet longeret eller noget op til, de havde i hvert sat lidt muskler og fået runding i halsen. Er der nogen der ved hvordan hold 2 blev oprangeret? Altså udover at De Noir'en (Poesi tror jeg) gik 1'er? Mvh Line
Life shrink or expand in proportion to one's courage - Anaïs Nin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold II |
|
|
Som nr. 2 gik Jaka's Dina ligeledes efter De Noir mf. BH Agent denne blev også udtaget til eliteskuet. Nr. 3 var en meget smuk Wolkentanz hoppe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nr.2 Føl!! |
|
|
Nr.2 af Hoppeføl udtaget til eliteskue var efter Milan/Schwadroneur Fra Jørgen Olsen Nr.2 Hingsteføl var også et Milan/Temple Wind xx/Deadly Nightshade xx Fra Susan Kjærhaust
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Longering |
|
|
Line og Fanasta er kun longeret 3-4 gange - Lines hals har altid set sådan ud (den har hun arvet fra sin dejlige moder)... Mente nok der var nogle Milan'er videre...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Claven |
dressuravler |
15-08-2006 08:43 |
|
Jeg løb i mudderet med Lones hopper i Rosentanz-holdet og så igen med Nannas hoppe i finalerunden... Der var der trods alt mere græs end mudder. I øvrigt et dejligt føl Nanna har efter Rosentanz/Donnerhall/@!#$ Bube I. Han bliver helt mørkerød ligesom Donnerhall/Don Schufro, men brændemærkeren sagde, at vi kunne vælge imellem sort eller rød, for der var ikke noget, der hed mørkerød længere... han havde nemlig været på kursus!!! Jeg gad godt vide, hvad det er for nogle kurser, Landskontoret (eller hvem der nu arrangerer) udbyder!! Det undrer mig, at de folk, der skal identificere føllene/hestene og beskrive deres farver og aftegn ikke har mere forstand på det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej Thomas. |
|
|
Har du fået vaske mudderet af dig. Vi vil skyndes os at få sendt foto af kagen til lone´s hjemmeside. herhjemme har vi opgivet at vakse de hvide bukser men det slipper du jo for.  Knus hoffa.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vaske bukser |
|
|
Søren startede med at gå i stalden og skylle sine hvide bukser med slangen, inden de røg i vaskemaskinen. Han var inde med ponyer om eftermiddagen, da banen var helt jokket op. 2-års hopperne fik de heldigvis lov at mønstre på grusvejen. Og hvide skal bukserne være for han mønstrede det absolut bedste ponyføl Bitsch De Luxe, så vi skal en tur til Jylland. @Thomas: Holder de kurser for dem der mærker. Det må da være i vildledning eller noget lignende, jeg undrer mig over at de kan kalde en hingst som Don Juan for mørkebrun med to røde forældre. Og generelt krummer man tæer efterhånden, det bliver værre og værre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Buksevask mv. |
dressuravler |
15-08-2006 10:57 |
|
Hej Kit! Nej, jeg kan da nøjes med at vaske shorts. Mine mudrede bare ben blev spulet, da vi kom hjem. Anderledes kritisk ser det ud med mine nye løbesko  Hold fast et godt hingsteføl du har! Skal han sælges eller hvad? Virkelig en imponerende flot fyr. Jeg fik jo ikke set mange føl - mest Rosentanzer - men din var da svær at kigge udenom  Hej Charlotte! Jamen den er da helt gal med de farver. For os "kloge" kan det virke helt ufatteligt, men det er da alligevel utroligt, at de ikke tildeler det job nogen der har bare lidt flair for det. Nu vil jeg ikke hænge nogen personligt ud, men jeg havde da hørt navnet på ham brændemærkeren før og tænkte, at han da nok havde lidt forstand på det, men den opfattelse fik han da hurtigt korrigeret  Passer det - for det rygte gik over hele pladsen - at et DV føl ved en fejl blev stemplet med et DSP-brændemærke? Det MÅ bare ikke ske! Jeg synes slet ikke, at de skulle have "brænde-lejr" samme sted, for det er da en kæmpe fadæse som ikke kan rettes op på!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum |
|
|
Thomas : var det DH hoppen Double mint du løb med ? er der forresten nogen der ved noget om hende der faldt i mudderer og blev sparket og trådt på har det ? tænker mere på hendes arm - det så ikke godt ud ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hej derude |
|
|
Thomas: Ja vi synes selv godt om ham, flot fyr og ja vi vil gerne have ham solgt, kender du nogle der kunne værer interesseret haha. CharlotteGC: hils søren mange gange og tak for hjælpen, vi vil meget gerne ned og hilse på jer og selvfølge takke for hjælpen. Jørgen var hel sikker på at han havde ikke kunne holde ham en omgang mere. Knus hoffa.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Desværre |
|
|
...må vi jo indrømme at vedkommende, der brændemærkede i Roskilde har et utroligt dårligt ry. Han har lavet rigtigt mange fejl og ofte forsvinder brændemærkerne når huden er helet op. Hvorimod den anden mærker der er her på Sjælland er meget omhyggelig og laver flotte holdbare mærker. Jeg har også hørt rygtet om det forkerte mærke, og kan jo så med mine erfaringer godt forestille mig at det kunne være sandt. @Sisse: Ja, det var min mand der mønstrede Blondie og "barnet", han havde også fornøjelsen af Blondie til kåring/eliteskue sidste år. Suveræne gangarter Blondie er i besiddelse af. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum |
|
|
forkert mærkning må ikke ske var jeg ejer af hesten tror jeg at jeg ville være gået amok  simpelthen skandaløst...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| billeder |
|
|
der skulle ikke tilfældigvis være nogen der har taget billeder af katalog nr 184 - High-Line?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Se region 1 hjemmeside |
|
|
Der er taget masser af billeder.Mon ikke din også er der?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billeder |
|
|
På reg. 1 hjemmeside er der et link til billeder - mange og de er rigtig goe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billeder fra dagen |
dressuravler |
17-08-2006 09:51 |
|
Masser af udmærkede billeder pta vejrforholdene på : www.tessfoto.dk/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Reg. 1's hjemmeside |
dressuravler |
17-08-2006 10:05 |
|
Ser først nu de meget fine billeder på den regionale side, som Mikala Bagge har taget. Godt gået Mikala 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billeder |
|
|
Mikala har desværre ikke taget nogen af min Line, og Tess har kun 2 knap så gode billeder... Øv øv... Min veninde lovede at tage af Line, men de er heller ikke gode... Suk Hvis der tilfældigvis er andre der har taget af Line er jeg meget interesseret...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|