|
|
| Trakhener-fans |
| Forfatter:  |
Pia Rasmussen |
| Dato:  |
26-10-2000 11:46 |
|
Hej med jer!
Jeg købte en dejlig og utrolig smuk 7årig trakhener-vallak for godt 2 år siden. Den har stamtavle helt tilbage til 1700 tallet, men jeg har ikke rigtig haft tid til at sætte mig ind i det endnu.
Jeg ville bare høre om der sad nogle trakhener fans derude, der måske kendte noget til min hests afstamning og som generelt ved en hel masse om denne dejlige race:
Lidt om min hest:
Navn: Leonhard
M: Lorina MF: Schiwago
F: Oglio XX FF: Athenagoras XX
Jeg købte ham af hans opdrætter, Kirsten Munter (Thurø,Fyn) og han er kåret i trakhenerforbundet som 3års, men var for "lille" (165cm) til at slå rigtig igennem som avlshingst og blev derfor kastreret som 4-5 årig...
Håber der er nogen der har lyst til at skrive.
MVH.
Pia Rasmussen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| RE: Trakhener-fans |
line |
26-10-2000 12:34 |
|
hej pia
trakehner - fan ?? - ja, med den elendige behandling jeg har oplevet fra dv`s side (se evt under gamle, indlæget Dansk varmblod og min bare r...), så er det ikke så sært flere vælge noget andet. - og jeg har som dig, valgt trakehner hestene. jeg har selv en dejlig 3½ års vallak efter B.H Silver Moon og Schwadroneur. nogle ædle og kloge heste, man ofte får et rigtig godt horsemanship sammen med.
nogle dejlige heste, jeg glæder mig til at arbejde med i fremtiden.
held og lykke med din mule... hilsen line
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
jytte |
26-10-2000 13:07 |
|
Den har jeg set mens Kirsten havde den
hilsen jytte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
heidi |
26-10-2000 13:25 |
|
Vi er da heldigvis nogle stykker - der er trakehnerfans. Jeg har selv trakehnere hjemme - og avler også trakehnere. Trakehnerne er generelt ædle, modige og meget kloge dyr - der, hvis de bliver behandlet ordentligt - gør alt for sin rytter / ejer.
Prøv at tjekke TAF's hjemmeside - (trakehner.dk) og læs den spændende historie om trakehner hesten.
Og husk at i morgen starter den tyske trakehner hingstekåring i Neumunster.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| RE: til Line |
Caroline S |
26-10-2000 14:42 |
|
Hej Line..
Min hyp er os efter Blue Horse Silver moon..
Har du lysst til at bytte billeder af vores hyp??
Jeg er meget interesseret i om de måske har meget fælles træk??
MVh Caroline
Ps: iøvrigt ved jeg en masse om Silver M, da en veninde har arbejdet et år i stalden med ham.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Pia Rasmussen |
26-10-2000 14:43 |
|
Hej Jytte!
Hvad er din email adresse, så kan jeg skrive til dig?
MVH. Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
line |
27-10-2000 08:38 |
|
hej caroline
det kunne da være spændende , jeg vil også gerne se din mule og vide lidt mere om silver moon... hvad er din e-mail ????
hilsen line
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Lene G. Iversen |
27-10-2000 09:52 |
|
Hej
Vi er vist flere som sværmer for den race.
Selv bruger jeg gerne blodet som forædling. Men jeg rider også gerne rene trakhenere.
Selv har jeg en 3 års efter Schwadroneur/Nevada. En god hest som jeg er blevet budt mange penge for - men han er ikke til salg.
Min første "store" hest, som jeg fik til min 12 års fødselsdag, var en trakhener/fuldblod, og den rareste hest som jeg nogen sinde har haft.
Hvis der kom en erfaren rytter på ryggen af hende, så måtte de gerne blive prøvet af, men kom der en handicappet, eller mindre øvet rytter op, så gik hun pænt, og sørgede for, at hun ikke tabte sin rytter.
På trods af hendes str. 158 cm. sprang vi MA på landsplan, samt internationalt.
Mange siger at trakhenere ikke kan springe. Men hvad med hingste som Nevada, Falkner, Henkel og dejlige Abdulla efter Donauwind mfl.
Og nu som nævnt Donauwind. En Rigtig stjerne som har betydet meget for de forskellige avlsforbund. Både på springsiden, men bestemt også på dressursiden.
mvh.
Lene G. Iversen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Caroline S |
27-10-2000 12:09 |