Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Ok stand - muskelfattig
Forfatter: 
Dato:  07-08-2006 13:41

Jeg har en 1-års araber plag. Han er allerede nu omkring 150 cm høj (blev målt for 1½ måned siden til 146).

Han er i rimelig foderstand, ikke helt optimalt, men det hjælper på det. Han voksede utrolig hurtigt fra i vinters og så til nu, så der røg rimelig meget huld, selvom han fik ekstra foder.

Pt. går han på 1½ kg fohlengold, 1 kg havre samt 5 dl. olie om dagen. Han får ekstra hø på folden, da der er ikke helt er nok græs. Han er ved at tage lidt mere på nu, men jeg synes altid at han har været meget muskelfattig i ryggen og bagparten. Min anden plag ser fin ud i muskulaturen, han får det samme bortset fra at han kun får 2 dl olie om dagen.

Når jeg ser på 1-års hingste på MP, synes jeg at de ser pæne og fyldige ud, ikke rigtig nogle der er så muskel fattige som min.

-Kan man gøre noget ved det, eller kommer det af sig selv når han bliver lidt ældre?

Han er utrolig ranglet og høj. Min anden er mindre (har også et slutmål der er mindre), men han er meget mere med i bredden -ingen af dem er tykke, pænt slanke, men den ene er jo så lidt til den tynde side synes jeg.

Alle mine heste bliver kørt over på Pavo istedet for Hippolyt, indenfor kort tid.

Mvh

Anette Vildal

Til salg:

Lækker unghingst efter Halim El Dahab

Læs mere på præsentation:

Lauge's E'jaaz

0
0
Svar på denne tråd

fodring
Forfatter: 
Dato:  07-08-2006 14:26

Hej Anette

Jeg tror ikke der er så meget du kan gøre ved det, man skal jo også passe på at de ikke får for meget i den alder.

Nogle linier og aner giver bare den slanke del videre til afkom og børnebørn, og de jeg har set efter din hingsts far har været samme typer, meget høje og store, men meget "spinkle" og lidt ranglede at se på.

Det kommer når han bliver ældre, det tager bare længere tid.

Dog tror jeg ikke han går hen og bliver en meget fyldig og robust sag, jeg tror altid han vil være en "slank" model.

Hvis altså det er ham du har problemer med.

Vi har iøvrigt en 1 års hoppe som er nøjagtig på samme måde, og jeg tror det er en familie ting. For det tyder på at hoppens afkom dette år, bliver på samme måde.

Det er jo ikke en fejl, de er bare længere tid om at udvikle sig i drøjten.

- OX Champion Hingst står til avlsbenyttelse i 2006.

- Lækker åringshoppe efter Valerio Ibn Eternity sælges - samt 2 års hoppe til avl/show/ridebrug.

- Vi venter føl efter Dalí SS

0
0
Svar på denne tråd

Hej Monica.
Forfatter: 
Dato:  07-08-2006 23:23

Jo det er Wisnu .

Jeg regner heller ikke med at skulle tilride ham før han runder de fire, hvertfald ikke sådan som han udvikler sig pt.

Jeg har også set en del afkom efter Genotic som alle er meget spinkle og ja, ranglet. Men så, så jeg en til hingste dagen på sjælland som lige var fyldt 4. Han var virkelig stor og fyldig, lignede næsten en varmblods hvis ikke det var for det smukke hovede .

Men vi har heller ikke travlt, ville bare ønske at han kunne få lidt mere fylde på ryggen, da han SER meget tynd ud, pga rygraden som stikker op.

Han er blevet tjekket for orm, så det er heller ikke det. Men han er i ok stand omkring ribben osv. Han skal sikkert bare have tid til at arbejde på bredden også. Frygter bare lidt at han altid vil blive ranglet at se på, men hvis han følger i sin halvbrors fodspor, skal han nok blive stor .

Er det Ishanti der er på samme måde? -Du ved jo at jeg er helt skudt i hende, og arbejder skam stadig på sagen .

Mvh

Anette

0
0
Svar på denne tråd

Anette
Forfatter: 
Dato:  08-08-2006 09:41

Nej det er ikke Ishanti hun er stik modsat - jeg har faktisk måtte sætte hende ned i foder, hun tager på bare hun kigger på en spand *GGG*

Det er Calyshia som er ranglet, men hun er også en sød lille sag som de andre møfler hele tiden.

- OX Champion Hingst står til avlsbenyttelse i 2006.

- Lækker åringshoppe efter Valerio Ibn Eternity sælges - samt 2 års hoppe til avl/show/ridebrug.

- Vi venter føl efter Dalí SS

0
0
Svar på denne tråd

Hvor er hun
Forfatter: 
Dato:  08-08-2006 15:11

smuk at se på . Dejligt udtryk hun har i hovedet. Kan godt se at hun er spinkel, hun er præcis på samme måde som Wisnu. Meget smal over ryggen og ikke specielt meget bringe. Men mon ikke det kommer med tiden.

Dejligt at Ishanti er så nem at fodre på, der er ikke noget værre end at skulle gå og holde øje med huldet konstant. Selvfølgelig kigger man på huldet, på alle sine heste, men tænker på Wisnus huld flere gange om dagen .

Men nu er han sat en tand ekstra op, og jeg kan se at det begynder at hjælpe på det.

Mvh

Anette

Lauge's E'jaaz & Wisnu Estopa of Tas

Estacia og Mentha ifolet ved Tamtam.

Lillerøv er blevet kastreret.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider