Jeg har en 1-års araber plag. Han er allerede nu omkring 150 cm høj (blev målt for 1½ måned siden til 146).
Han er i rimelig foderstand, ikke helt optimalt, men det hjælper på det. Han voksede utrolig hurtigt fra i vinters og så til nu, så der røg rimelig meget huld, selvom han fik ekstra foder.
Pt. går han på 1½ kg fohlengold, 1 kg havre samt 5 dl. olie om dagen. Han får ekstra hø på folden, da der er ikke helt er nok græs. Han er ved at tage lidt mere på nu, men jeg synes altid at han har været meget muskelfattig i ryggen og bagparten. Min anden plag ser fin ud i muskulaturen, han får det samme bortset fra at han kun får 2 dl olie om dagen.
Når jeg ser på 1-års hingste på MP, synes jeg at de ser pæne og fyldige ud, ikke rigtig nogle der er så muskel fattige som min.
-Kan man gøre noget ved det, eller kommer det af sig selv når han bliver lidt ældre?
Han er utrolig ranglet og høj. Min anden er mindre (har også et slutmål der er mindre), men han er meget mere med i bredden -ingen af dem er tykke, pænt slanke, men den ene er jo så lidt til den tynde side synes jeg.
Alle mine heste bliver kørt over på Pavo istedet for Hippolyt, indenfor kort tid.
Mvh
Anette Vildal