Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

foling typiske tegn
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 14:51

Hvad er de mest typiske tegn på at foling er lige om hjørnet??

Vokspropper og blød halerod, men hvad mere??

Bokse udlejes se præsentation.......

0
0
Svar på denne tråd

tegn på foling
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 16:53

Hejsa,

Vores hoppe som folede i går blev lidt rastløs de sidste timer op til folingen. -Hun gik frem og tilbage på marken i lidt tid, og gik så alene længere ned i engen. Hun havde ingen vokspropper, så vi troede faktisk ikke at det var så tæt på. Men da vi kiggede til hende en lille time efter, så var føllet kommet, og var allerede på benene.

Så mit råd er, at holde øje med hoppen, for man kan vist ikke stole på de "sikre" tegn!

Held og lykke med det.

Hilsen

Christina

0
0
Svar på denne tråd

Min...
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 17:13

Min får heldigvis vokspropper indenfor samme døgn, som hun foler. Desuden bliver hun MEGET rastløs og kan slet ikke finde ro på folden. Står/går bare vil leddet og VIL ind. Og hun er ellers meget glad for at være ude og kommer ofte først, når de andre er på vej ind. Så må hun jo til det, når der trues med, at hun bliver alene derude.

0
0
Svar på denne tråd

tak...
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 19:49

vi købte en rigtig dejlig ponz til vores døtre, hun var 3½ og der var ikke meget at fortælle om hende, for dem vi købte havde kun haft hende meget kort, og vidste intet om hende før den tid.

Vi har før snakket lidt med dyrlægen om , om hun evt. kunne være ifolet for vi syntes figuren havde ændret sig en hel del... Hun bliver rundere og rundere uden at få et gram fedt mere på ribbenene...

I dag blev hun liggende i boksen da jeg gik ind til hende og det ligner hende bestemt ikke, hun lagde sig helt ned og smækkede stængerne i vejret som om hun ville nusses på maven...

HMMM...

Josse plejer at skynde sig op at stå så snart hun hører mig for tænkt nu hvis der skulle være mad...

hun er ret blød ved haleroden og min part mener der sidder vokspropper... Jeg må være ærlig og indrømme at jeg på ingen måde har værket set eller ved noget om vokspropper, men stoler fuldt ud på min part...

Så her står vi så nu...

UPS!!!

Hun vil ikke gå sammen med de andre på folden i dag og virker egentlig bare anderledes uden at jeg kan sætte en finger på hvad det er ... Man flere der har set hende mener den er god nok, så det må jeg stole på. Og Dr. Dyr kommer lige et smut forbi i morgen eftermiddag, så jeg er godt nok spændt... Lukker dem ind i nat, for tænk nu hvis den er god nok, så kan jeg lidt bedre holde øje med trunten...

Jeg er godt nok spændt...

Bokse udlejes se præsentation.......

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider