Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Mere mælk ønskes..
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 13:49

Hej min Varmblodshoppe giver ikke for meget mælk, hvilket jeg har hørt kan været et problem med netop varmblods..

Hun får allerede Bh mega start er der nogen som ellers har forslag til hvad man kan gøre.

En dyrlæge forslog at jeg gav føllet en portion salvana mælkeerstatning en til to gange daglig, men da vi ikke kunne få styr på den tynde mave efter følbrunsten sagde en anden dyrlæge at det kunne være mælkeerstatningen der gjorde det.

føllet er ikke kriminelt tynd men man kan lige skimte ribbenene og den vokser fint så jeg er ligt i syvsind den sakl jo heller ikke vokse for stærkt..

DV er sagen..
0
0
Svar på denne tråd

se billede på p..
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 13:53
Der kan ses billede af følbassen på min præsentation, det er chestnut det drejer sig om..den mørkebrune.

DV er sagen..
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 14:03

Hej berit.

Jeg syntes den ser fin ud, føl kan godt se lidt tynde ud ind imellem forde de gror så hurtigt i vejret. Har du givet orme kur hvis ja prøv så at give den en kur mere. Jeg måtte også efter det med to kure på mit det ene føl. Har den slik sten så tag den væk det kan også give tynd mave. Hvis jeg var dig ville jeg i første omgang få styr på maven og når du har styr på den kan du prøve med følmælken igen.Hvis det er af føl mælken får føllet typisk nok at drikke ved sin mor. Da det er overskydende mælk der kan give bakterier i tarmerne. Held og lykke.

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

Vægt og måle tabel til Hesten er kommet på hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd

bbb
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 15:35

hej vi har fået styr på maven for omkring en uge siden efter en tur på pro horse pasta som er koncentreret mælkebakterier, men da stoppede jeg også med mælkeerstatningen så hvad der har virket ved jeg ikke.

Jeg har et adoptivføl som får mælk i spand og når han får er den her meget ivrig for at få en tår og den tager også af hoppens foder og jeg giver den et par håndfulde salvana start 16 og valset havre , det gider den ikke rigtig.

Jeg prøver at give den en ormekur igen.. så han kan få mere sul på kroppen vi sakl nemlig til følskue på vilhelmsborg på søndag og er lidt i tvivl om han er i show form.

de har ikke nogen sliksten men den kan komme i tanke om at spise jord..iak..

DV er sagen..
0
0
Svar på denne tråd

Roepiller
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 16:21

Hej Berit

Jeg har et føl som heller ikke gider at spise (dog er hun ikke for tynd endnu), hvis man bare giver hende følfoderet rent. Men putter man det i opblødte roepiller (lidt for snaskede) så vil hun gerne... Måske var det en ide??

En anden ting, vi har opdaget er, at hun gerne vil spise mors mad med olie i (mor er lidt tynd), så måske olie ville være en ide til at fede lidt?!

Under alle omstændigheder er korn ikke det bedste til føl - deres maver kan ikke tåle det ordentligt endnu...

Jeg ville prøve med opblødte roepiller tilsat lidt olie og noget F START 16...

Held og lykke med det :-)

-Mia
0
0
Svar på denne tråd

Avles væk
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 16:28

Jeg havde i mange år samme problem, det var noget med at give mælkepulver i foderet, det er bedre end at give det som mælk.

Men pludselig fik jeg et afkom, en hoppe og hun er mælkeproducent af den bedste skuffe og hendes datter har det på samme måde. Så jeg er ikke i tvivl om at problemet skal/kan avles væk.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider