Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvor høj må hingsten maks være?
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 16:32

Mig og min søster ejer en hoppe på omkring 145 og har overvejet at få føl på hende.

Da vi ønsker at det bliver en hest ville vi derfor gerne vide hvor høj hingsten maks må være, når hun nu er pony?

Hun er en robust haflinger hoppe og har fået føl før med en højere hingst. Hvor går grænsen så for hvor høj hingsten bør være :-)

:Stine

0
0
Svar på denne tråd

Det spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 17:02

...har snart været stillet et utal af gange, og svaret er altid det samme. Det er ikke hingstens højde, men derimod størrelsen på hans "værktøj" der er det afgørende. En veludrustet hingst kan splitte hoppen totalt ad når den bedækker.

Men derudover synes jeg at man skal bruge en Haflingerhingst, når nu man har en Haflingerhoppe. Hvis man ønsker at få en større hest, så er der masser af heste til salg.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svaret.
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 17:06

Det er ikke os føllet er til men derimod vores nabo der køber det når det skal tages fra.

Vi vælger ingen haflinger da hun er tysk haflinger- og derfor har andre racer i sig. Så hun kan derfor ikke registreres i dansk haflinger avl. Så vi regner med en palomino hingst så hun kan få et højrer føl. Så er det jo ret besværligt at vølge hingst, da man ikke kan gå udfra nogen bestemt højde?

:Stine

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider