|
|
| Hjælp til en bedømmelse... |
|
|
Er der ikke en venlig sjæl der vil ligge et billede af Løgtoft's Livia ind på denne tråd...? Det er det sidste billede på min præsentation... Ville nemlig gerne have en kommentar/udtalelse på denne hoppe som er efter Solos Landtinus/Primus AA/Woermann. Hun måler pt. ca. 164 cm. og har et helt fantastisk temperament. Hun har en rigtig god skridt og trav, men en lidt flad galop. Springer med en god teknik og forsigtighed. Skal fremstilles til den sene eksteriørkåring på Blue Hors i okt. Men det kunne være lidt sjovt at høre andre folks mening inden. Mvh. Gitte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hejsa... |
|
|
...syns hun har en lidt stejl skulder, god overline, umarkeret manke, lidt lang lænd, kort hals, kønt men lidt alm. hoved, benene ser umiddelbart fine ud. Syns egentlig det er en køn lille hoppe 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| meget fin hest |
|
|
Men var jeg dig så ville jeg træne hende så hun fik noget mere nakke, før kåring. Det synes jeg den mangler. PØJ PØJ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svært ud fra |
|
|
Et billed men syntes beskrivelsen de andre har lavet passer meget godt et skud på karakterer. Type og kropsform 7 Hoved og hals 6 Skulder og manke 6 Overlinie og bagpart 6 For og baglemmer 7 - 7 Ved ikke med gangarter Men tror helheden på hesten bliver 7 Og det er jo et ok resultat Hilsen Mikael
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak... |
|
|
Tak for hjælpen, så må vi se om det holder stik til kåringen. Tror nu selv på at hun går i DH, men det skal tiden jo vise...  Mvh. Gitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| håber vi høre |
|
|
fra dig efter kåring  Jeg tror nu også den kan gå i DH hvis den har gangarterne til det. Men det er svært at se ud fra et billede..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja det kan |
|
|
Godt være at hun går i DH. Der er meget forskel ( syntes jeg ) på hvordan de bedømmer hopperne , så det er ikke til at sige. Hilsen Mikael Held og lykke med hende..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak... |
|
|
Ja det er rigtigt, men ved at hendes afstamning er ret interesant idet der er Anglo Araber i som forædlerblod. Syntes nu også personligt at hun er godt sat sammen og er meget ædel, det vil de jo gerne have i dag. Men skal nok skrive hvordan det er gået når det hele er overstået...  Mvh. Gitte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| syntes også |
|
|
at hun er sat godt sammen,hun minder lidt min hoppe. Lige et billed af hende så kan man jo sammenligne dem lidt, kretik må gerne gives.  Ikke de bedste billeder, men det er de eneste jeg har.. Hilsen Mikael
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mikael... |
|
|
Ja, de minder da rigtig meget om hinanden. Er din også efter Landtinus og hvordan er den kåret? Syntes det er en rigtig fin hest... Mvh. Gitte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja der kan |
|
|
være meget forskel på hvordan de dømmer. Min hoppe har bare været heldig i år at blive DH fløj hoppe selv om hun har alderen i mod sig  Men i kan da også prøve at sammenligne med min trakehner hoppe. Herina 15 år..DV kåring 2006.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Gitte: Nej hun er efter den legendariske RITUAL (en Ramiro søn) og moder siden er en der hedder Masai ( Matcho AA søn )samt fuldblodshingsten Shogun XX Hun er kåret i hovedstambogen i hannoveraner forbundet med 8 i helhed. 8 i trav og galop samt 9 i skridt. hun har fået et enkelt 7 tal i hals på grund af hun mangler lidt nakke. I DV er hun kåret i DS med 6 taller i samtlige punkter, på trods af at hun havde en meget bedre dag end ved kåringen i hannoveraner forbundet ( men heldigvis har vi muligheden for at få hendes afkom registeret i hann. forbundet også ) Hilsen Mikael
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Landtinus... |
| Forfatter:  |
Christina (Frühmi) |
| Dato:  |
25-07-2006 10:01 |
|
Uhhh...jeg har jo en stor svaghed for Landtinus-børn...har man først selv én af slagsen, såeh...  Hvor gammel er hun, Gitte? Er hun redet? Haft føl? Jeg tror umiddelbart ikke at billedet yder hende retfærdighed - især ikke hvis jeg sammenligner med det andet billede du har på din præsentation (hvor hun ikke er så gammel...og meget smal...hehe, sådan så min også ud ). På ovenstående billede synes jeg ikke det ser ud som om hun har det klassike Landtinus-front - skulderen ser stejl ud, og halsen ser en smule lavtansat ud...? Hun ser heller ikke helt så langbenet ud, som det ellers plejer at være tilfældet med hans børn. - Men igen - jeg tror det er billedet...jeg kunne rigtig godt tænke mig at se et andet billede af hende! Jeg vil give Stine ret i at hun godt kunne bruge lidt mere nakke. Synes ikke lænden ser meget lang ud...? Men han avler jo hesten med lidt lang lænd...ikke at det behøver at være en ulempe - hellere for lang end for kort, hvis du spørger mig  Hvis ikke hun er så gammel endnu, kan du roligt læne dig tilbage og vente på at hun udvikler sig - Landtinusser er generelt sent færdige, og tro mig, man bliver positivt overrasket/forundret over hvor meget der kan ligge "gemt" i en hest  Om hun går DH eller ej, tør jeg ikke udtale mig om.
Christina - stolt indehaver af en Landtinus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Christina. |
|
|
Hun er kun lige fyldt 3 år og har været i tilridning. Men grunden til at hun skal fremstilles til den sene eksteriørkåring er fordi hun netop er langt fra færdig udvokset og ikke helt rentgående når hun blir redet. Vi har haft hende i røntgen (både ryg og bagben) og dyrlægen kunne ikke finde noget, så han syntes vi skulle give hende fri det næste års tid, da hun jo slet ikke er færdig. Tror også billedet snyder lidt, da jeg nu nok mener at hun er højtstillet og har en god hals, men ja en lidt stejl skulder er nok rigtigt, men det kan jo ikke være perfekt det hele...  Meningen er egentligt at hun skal sættes i fol næste år ved Don Romantic, men lad os nu se... Mvh. Gitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| livia.. |
|
|
 Jeg kan noget bedre lide hesten som den ser ud på dette billede... Godt nok en smule overbygget Men ser ikke helt så lavstammet ud... Men en pause til at vokse færdig og evt vente med kåring til næste år ville nok ikke være helt skidt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forskel |
|
|
Ja, hold da op en forskel på de to billeder! På det sidste ligner den mere en Landtinus  Men den skal nok komme tror jeg - fint at den får tid til det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Livia. |
|
|
Det sidste billede er taget i marts 2006 lige inden den kom i tilridning og det øverste er fra juli 2006 efter den har gået på græs i nogle måneder, så der er sket en del på de måneder. Men skal se om ikke jeg kan få taget et nyt billede, da jeg tror det øverste billede snyder en del. Mvh. Gitte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kåring på Blue Hors på søndag... |
|
|
Ja, så nærmer tiden sig jo for kåringen på Løgtoft's Livia, så nu bliver det spændende at se hvordan hun blir kåret, hendes karakterer og ikke mindst beskrivelsen. Har jo fået mange gode bud fra alle jer herinde, men lad os nu se om det holder stik...  Skal nok skrive søndag når vi engang kommer hjem...  Mvh. Gitte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Du må have rigtig meget held og lykke med hende.. Hun er godt nok en smuk dame! Så mon ikke hun stryger lige ind i DH?  x'er fingre for jer!
Mette Timmermann Kock Elbækgaard, Ø. Snogbæk Dansk Varmblod er det bedste  Venter føl april 2007!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Løgtoft's Livia. |
|
|
Så har vi været til kåring på Blue Hors og hun gik sandelig i DH, jubii...  Mikael: Dine karakterer holdt ikke helt stik, hun fik nemlig: 8-7-8-7-7-7-7-7-7-8  Kan ikke lige finde ud af det med billeder, så hvis der er en venlig HN-læser der gider sætte de sidste 2 billeder ind fra min præsentation, så vil jeg da blive meget glad.  Ellers kan i se flere billeder på min hjemmeside som netop er blevet opdateret... Mvh. Gitte SÆRDELES VELGÅENDE HINGSTEFØL EFTER BH DON ROMANTIC/PRIMUS AA/WOERMANN SÆLGES. REN DRESSURAFSTAMNING OG ET FANTASTISK TEMPERAMENT.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billede |
|
|
 Her var billedet... Hun ser rigtig godt ud  Dejlig hest - tillykke med kåringen i DH 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Tillykke med resultatet . Det var dejligt, at det gik, som du havde regnet med - og så kan vi jo endnu engang se, at altså er begrænset, hvor meget man kan se udfra et billede 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tilykke |
|
|
Med kårringen i DH, det er flotte karakterer.. Ja så skød jeg noget forbi, men det førdste billede du havde på snød en hel del, det ligner en hel anden hest det andet billede.. Hilsen Mikael
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hingstevalg. |
|
|
Nogen der har et godt bud på hvilken hingst jeg skal bruge på Løgtoft's Livia? Har egentlig tænkt lidt på Carano da hoppen rent faktisk er god til at springe og det så måske kan blive en super all round hest, men ellers er BH Romanov også med i mine overvejelser. Hvad mener i??? Mvh. Gitte. Min hjemmeside er opdateret!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Tillykke med kåringen! Det var da flot.. Jeg sagde jo hun gik i DH! Hehe..  Mht. Carano, vil jeg synes det var et godt valg.. Han er sådan en fin hingst, og han laver nogle fine afkom. Romanov, har han ikke noget med benene?? Det synes jeg har hørt..
Mette Timmermann Kock Elbækgaard, Ø. Snogbæk Dansk Varmblod er det bedste  Venter føl april 2007!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|