Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvor lang tid, når hoppen har mælk?
Forfatter: 
Dato:  13-05-2002 15:44
Hej...

Som nogle ved, så venter vi føl, men ved dog ikke hvornår hoppen kom i fol, da den er "lidt" speciel.. *S*

Nu har hun så fdået så meget mælk, at hendes "yver" (eler hvad det hedder) er MEGET spændt, og da jeg klemte lidt på den ene pat, kom der en næsten klar væske ud..

Ved Tekla ville det betyde at vi havde føl indenfor 24 timer, men... Det er jo ikek til at vide... Hvor lang tid KAN der gå inden hun får føl????

Min søster (Flicka er hendes, så hun glæder sin ekstra meget) og mine forældre rejser til Tyrkiet på lørdag, så det var så jeg havde en idé om om hun kan begynde at glæde sig, eller passe på hvad jeg siger, for ikke at ødelægge hendes glæde til rejsen.. *S*

Hvad siger i???
Maven er sunket ned, og hun er større bagtil end normalt... Hun har de sidste dage stået meget stille...

Milla, som glæder sig til den lille.. Men hvilken farve den mon får.. hoppen er skimmel, hingsten plettet! *S*
Savner min Apollo :-(

(y)Tekla, Laban, Nisha, Apollon & Sheila....!!!!! ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Re: Hvor lang tid, når hoppen har mælk?
Forfatter: 
Dato:  14-05-2002 09:39
Ud fra de tegn, du beskriver, så vil jeg mene, at hun får føl inden for de næste par døgn - hvis hun altså virkelig ER begyndt at åbne sig bagtil, og føllet har lagt sig på plads.

Du skal holde fingrene fra hendes yver. Den klare væske du klemmer ud, er råmælken, og den er meget vigtig for føllet.

Hilsen Sif
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider