Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

forbandede tørke/hove
Forfatter: 
Dato:  22-07-2006 00:23

Her har jeg glædet mig helt vild til mit meget smukke (og først avlede) dsp føl skal på skue 12 august. Vi har trænet stå pænt, gå i snor og striglet og pudset hende så hun skulle tage sig bedst ud..og nu er hun bare stok halt. Hovene var flækket helt vildt, smeden har været og filet dem pæne, vi har hovene i vand tiiimer om dagen og smør med hypona men lige lidt hjælper det ..hun er bare HAMRENDE øm i forhovene og ligner nu mest et føl på vel til Harald hesteslagter :( øv øv tror desværre ikke vi når at få bugt med de tørre hove nogen der har en mirakel kur til meget tørre hove ???

Min lille skønhed (før så godt gående) :(

rigtige ponymødre har intet andet liv

klub for manipulerende, talentløse ponymødre, der tvinger deres uskyldige børn til at opfylde deres egne ambitioner

PREGNAMARE SÆLGES, gravidtest til hest
0
0
Svar på denne tråd

intet mirakel
Forfatter: 
Dato:  22-07-2006 00:49

kan jeg give, men vi har slet ikke de problemer med at hovene flækker. Min gamle smed sagde altid at vi ikke skulle stille dem med hovene i vand når der var tørke da de så på skift blev fugtet og udtørret hvilket var værre end kun at de blev tørre. Hvis vi synes det var for galt skulle vi sørge for en mere konstant fugt dvs. sætte dem på fold i våde områder ex. et sted hvor der var en lille soppe-sø på folden.

Men det hjælper dig jo ikke ret meget nu, håber at der er en anden der evt. har en mirakelkur, så smuksakken kan komme ud og vise sig frem - for køn det er den.

Helle

shetlænderhoppe købes helst i fol med termin forår 2007
0
0
Svar på denne tråd

håber jeg kan hjælpe dig lidt.
Forfatter: 
Dato:  22-07-2006 08:07

smør dem godt ind med en god fedt. når det er trukket godt ind i hovene, lægger du selvklæbende bandager rundt om hovene event. med lidt tykt vat under trædefladen.

Lad det sidde et par dage. tag det af og fedt igen hovene ind. kom et nyt lag bandage på.

Jeg har engang brugt det, til en plag som havde meget lidt hov tilbage og var meget ømtået. Jeg havde ingen problemer med at tapen fra bandagne sad fast på hoven.

Efter en uge, var plagen ikke mere ømtået, da hoven jo var vokset lidt.

IMC.
SOMMEREN ER HER FOR AT BLIVE BRUGT.
0
0
Svar på denne tråd

De skal have lov at blive
Forfatter: 
Dato:  22-07-2006 08:38
tørre når underlaget er så hårdt - da de jo så slides mindre.
Men det er vel for meget af det gode når de bliver så flækkede og ømme.

Men en opblødt hov på hårdt underlag = stort slid.

Vi bruger den hvide hovcreme der virker ligesom fugtighedscreme, kombineret med levertran.Blue Hors har den og LeoVet. Den minder IKKE om hovfedt.
Hypona lægger sig bare som et lag udenpå så det tror jeg ikke er det bedste her...

Eva

Sorø:Undervisning i dressur med Pernille Gregoire Pedersen www.akademisk-ridning.dk også for ryttere udefra. Ridehus og nyrenoveret bane, tæt ved skov, super folde.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg plejer
Forfatter: 
Dato:  22-07-2006 14:19

at lade vandslangen løbe ude ved vandbaljen og der, hvor de spiser og håber så på at hestene får lidt fugt til hovene når de spiser og drikker, men jeg tvivler på det er super effektivt.

Smuk PRE-blanding på 1 år sælges. Super bygning og bevægelser.

Malinoishvalpe (DKK) forventes i midten af juli. Se www.malinoise.dk

Ingen er både ærlig og fjendeløs.

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med
Forfatter: 
Dato:  22-07-2006 15:02

water bots? Hvis man kan få dem så små??

***Pejtersen***
Flere gode heste og ponyer til salg.
Se mere på min
hjemmeside

Nedlagt landbrug med plads til 5-10 heste søges til leje. Max. 25 km. fra Aalborg.

0
0
Svar på denne tråd

fhksldfjskaljæs
Forfatter: 
Dato:  22-07-2006 20:37

mirakelkuren over alle mirakel kure...

køb en pose hør frø

kog dem i lidt vand.

fordel det i 4 plastik poser.

prob en på hver hov..og bind fast m. selvklæbbene bandage.

lad hesten gå et døgn. og hoven har nu optaget al den fugt og olie den behøver. verdens bedste råd fra en god smed.

i må gerne hade mig, men had mig venligst for hvem jeg er, og ikke hvem jeg ikke er!

0
0
Svar på denne tråd

tørre hove = klokker
Forfatter: 
Dato:  22-07-2006 22:27
jeg har også tidligere haft store problemer med tørre hove i sommertiden, hvor min hest går ude døgnet rundt. jeg har løst problemet med 4 stof-klokker. jeg gør dem våde efter ridningen og lader ham gå med dem natten over, hvor græsset også er fugtigt af dug - det giver en god fugt til hovene og holder på den længe. det har virket perfekt for os...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider