Ja jeg var nødt til at lukke dem sammen med det samme. Sidste år, fordi min gamle Franne ikke kunne gå alene. Det gik rimelig problemfrit, da Kira i forvejen bestemte, og Franne hurtigt fandt ud af, at hun skulle holde sig væk. Efter en uge måtte hun godt være i nærheden og kunne få lov at babysitte.
I år var det min mening at Franne og Sille skulle gå sammen i starten (1-2uger) og Kira og føl for sig. Men først var Franne ved at løbe sig selv ihjel (og fik også Sille gjort helt kulret). Så lukkede jeg dem sammen, men fik hurtigt indfanget dem igen, da de jo alle var helt oppe at køre og Sille ville hen til den lille ny, hvilket fik Kira til at gå helt amok og sparke til højre og venstre. De første par nætter byttede jeg også rundt på Sille og Franne, så Franne stod ved siden af Kira. For det første er hun bedre til at passe sig selv, og for det andet var Kira ikke helt så hysterisk mht at lade Franne være i nærheden. Så prøvede jeg at lukke Kira og føl ud alene, mens de andre to stod i stalden og kaldte, men hun gik bare ind igen og gad ikke være ude uden de andre. Så ind igen med dem og ud med de to andre, der godt kunne finde ud af at undvære Kira, så længe hun stod i stalden, og de kunne gå ind og kigge til hende engang imellem og tjekke, at hun stadig var der.
Dagen efter lavede vi så en ny fold, så der var to folde lige ved siden af hinanden. Men nej. Alle løb rundt som åndssvage og så løb Sille gennem hegnet og fik ødelagt begge indhegninger, men holdt sig dog nogenlunde på afstand af føllet. Så over med alle fire på folden ved stalden, og det var lidt vildt til at starte på, men Sille fandt da ud af at holde sig væk, og i løbet af en uge fik de gradvist lov til at komme tæt på. Men det var hårdt sådan at blive storesøster og pludselig mente mor det, når hun sagde nej. Og da hun så lærte at holde sig væk syntes følle jo det var vældig interessant at gå hen til søster, og så fik Sille alligevel skældud af mor.
Selvom hun ikke kunne gøre for det. Sikke et bøvl, fordi mine skøre kuler ikke kan undvære hinanden.
Men ja altså min hoppe lader føllet gå som det vil efter omkring en uge. Sidste år gik Sille faktisk mere med Franne end med Kira og i år går lillebror med storesøster
, mens Franne absolut ikke gider ham. Sille fik lov til alt sidste år og fik hurtigt lært at koste rundt med Franne, men lillebror får hurtigt besked på at opføre sig ordentligt. Han skal ikke komme her og spille langhåret. Sille er dog vist også ved at være lidt træt af hans biden i alt incl. hendes ben.