Er ved at rykke håret af mig selv pt.
Har en hoppe efter Falkner, som han en mor der er i forregistret i DV... Godt så... Tænkte at jeg da lige ville forsøge at få lavet de papirer, så hun trods alt havde sin afstamning beviseligt... Det kunne vel kun dreje sig om en blodprøve, et reg.nr. af hingsten og jfr. LR, en bedækningsattest...
Hingsteholderen var meget hjælpsom, ingen bøvl der... Fik heldigvis ikke sendt en bedækningsattest...
Så skulle moren findes i blodtyperegistret... Men Nej... Ingen blodtype at finde i registret... Men jeg kunne jo forsøge at finde moren via tidligere ejere, for at få taget hendes dna... Ja nemli... Desværre er opdrætteren ikke lige til at finde, og derfor heller ikke hoppen... Jamen de kunne jo forsøge at rekonstruere hoppens dna via søskende etc... Nå... Ja... Lyder bare lige rimeligt omstændigt og ikke særlig billigt...
Nå... Fandt så ud af at jeg kunne stille min hoppe til kåring u Palominoforbundet, når hun beviseligt er bærer af cremegenet... Yes, tænkte jeg... det er da løsningen...
DPA var så noget langsomme i betrækket og jeg har først modtaget deres vedtægter og girokort til kåring og medlemskontingent i går, selv om sidste tilmelding er i morgen... Dog har jeg ikke fået tilsendt tilmeldingsblanketter... Og har først i går kunnet hente dem på deres HP, da den har været under redigering...
Finder så ud af at jeg skal have et ejercertifikat, og at den hun sidst har været registreret hos er en i Sdr. Jylland... Fedt... Det er så bare 100 år og en dag siden, og ikke lige særlig nemt at finde ham, for jeg har købt hende af en pige, som havde købt hende af en anden, som havde haft hende som konkurrencehest... Så ejercertifikatet mangler ligesom...
Hvorfor er der ikke styr på den slags??!!... Hvorfor er min hoppe ikke indberettet ved fødslen, da begge forældre var reg. i DV? Hvorfor sørger folk ikke for at sende ejercertifikater og lign. med deres heste ved salg?
ØV... priser mig lykkelig for at jeg har en god frisør med et stort farvekort...