Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvorfor sådan noget rod?
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 14:42

Er ved at rykke håret af mig selv pt.

Har en hoppe efter Falkner, som han en mor der er i forregistret i DV... Godt så... Tænkte at jeg da lige ville forsøge at få lavet de papirer, så hun trods alt havde sin afstamning beviseligt... Det kunne vel kun dreje sig om en blodprøve, et reg.nr. af hingsten og jfr. LR, en bedækningsattest...

Hingsteholderen var meget hjælpsom, ingen bøvl der... Fik heldigvis ikke sendt en bedækningsattest...

Så skulle moren findes i blodtyperegistret... Men Nej... Ingen blodtype at finde i registret... Men jeg kunne jo forsøge at finde moren via tidligere ejere, for at få taget hendes dna... Ja nemli... Desværre er opdrætteren ikke lige til at finde, og derfor heller ikke hoppen... Jamen de kunne jo forsøge at rekonstruere hoppens dna via søskende etc... Nå... Ja... Lyder bare lige rimeligt omstændigt og ikke særlig billigt...

Nå... Fandt så ud af at jeg kunne stille min hoppe til kåring u Palominoforbundet, når hun beviseligt er bærer af cremegenet... Yes, tænkte jeg... det er da løsningen...

DPA var så noget langsomme i betrækket og jeg har først modtaget deres vedtægter og girokort til kåring og medlemskontingent i går, selv om sidste tilmelding er i morgen... Dog har jeg ikke fået tilsendt tilmeldingsblanketter... Og har først i går kunnet hente dem på deres HP, da den har været under redigering...

Finder så ud af at jeg skal have et ejercertifikat, og at den hun sidst har været registreret hos er en i Sdr. Jylland... Fedt... Det er så bare 100 år og en dag siden, og ikke lige særlig nemt at finde ham, for jeg har købt hende af en pige, som havde købt hende af en anden, som havde haft hende som konkurrencehest... Så ejercertifikatet mangler ligesom...

Hvorfor er der ikke styr på den slags??!!... Hvorfor er min hoppe ikke indberettet ved fødslen, da begge forældre var reg. i DV? Hvorfor sørger folk ikke for at sende ejercertifikater og lign. med deres heste ved salg?

ØV... priser mig lykkelig for at jeg har en god frisør med et stort farvekort...

0
0
Svar på denne tråd

Ejercertifikat
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 15:22

Eftersom hoppen ikke er regsitreret, findes der heller ikke et ejercertifikat på den. Så den bekymring behøves du ikke have.

Mht. manglende registrering af føl, så kan vi kun være enige. jeg fatter ikke at folk ikke får registreret deres føl efter godkendte hingste. Det er jo kun småpenge i det store spil vi taler om.

0
0
Svar på denne tråd

Ejercertifikat
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 15:34
Kan hun ikke have et ejercertifikat,hvis nu den har et id bevis eller konkurrencepas et sted??
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 17:11

Endnu opklarende!

Da din hoppe i sin tid blev født eksisterede udtrykket et ejercertifikat slet ikke - så det ville den uanset ikke have haft.

Dengang var det nemlig registreringsattesten eller afstamningsoplysningen sælger underskrev ved handel, og da bedækningsattest aldrig er blevet indsendt, har din hest aldrig haft en sådan.

Men held og lykke til med kåringen, du kan godt nå det, så langsom er posten nu heller ikke.

Mvh

Tina V.

Hvor fornuften sparker troen ud, smutter overtroen ind ad bagdøren

www.stutteri-moelleaaen.dk/

Dejlig rød hingsteplag på 14 mdr. sælges.

0
0
Svar på denne tråd

ejercertifikat
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 17:38

Skal ejercertifikatet medsendes ved tilmelding til kåring? For nu har jeg liiige sendt tilmelding afsted med hestepas - og altså uden ejercertifikat. Det drejer sig også om DPAs kåring.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

Ejercertifikat
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 18:56
Ejercertifikatet skal kun medsendes hvis der skal laves ejerskifte i forbindelse med kåringen, ellers er det kun passet der skal medsendes eller afleveres ved kåringen.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 07:39

Charlotte har ret.

I øvrigt skal man heller ikke sådan bare sende sit ejercertifikat ud af huset - det er jo et ihændehaverbevis!

God weekend

Tina V.

Hvor fornuften sparker troen ud, smutter overtroen ind ad bagdøren

www.stutteri-moelleaaen.dk/

Dejlig rød hingsteplag på 14 mdr. sælges.

0
0
Svar på denne tråd

okidoki
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 08:52

Okidoki! Det lyder godt. Jeg havde netop også lige fået hoppen ejerskiftet og modtaget det nye ejerbevis med mit navn i sidste uge.

Koster det i øvrigt ikke noget at få ejerskiftet? Jeg fik blot beviset retur - uden regning.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

Ikke bange
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 09:00

Du behøves ikke være bekymret regningen skal nok komme. Den bliver på 170 kroner, som er årets takst for ejerskifte.

Men glæd du dig bare over det, vi kom af med 1170, da den gamle ejer havde smidt ejercertifikatet væk. Så 1000 kroner for udskrift af ejercertifikat til gammel ejer og 170 for ejerskifte.

0
0
Svar på denne tråd

Joooh...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 11:00

men må indrømmer at efter alt det rod, så har jeg faktisk allermest lyst til at opgive det, og så bare lade hoppen gå som hun er...

Jfr LR skulle der være udstedt et ejercertifikat sammen med hestepasset... Og hoppen er registreret hos en anden...

For hvad er forskellen på føllet, om det har blåt pas med DRF's logo på, eller om det har blåt pas men DPA's logo på?

Hvad ændrer det helt generelt? Hvilken betydning har det?

Hoppen kommer sikkert ikke herfra alligevel, før hun en gang skal over regnbuebroen, så det ændrer jo kun noget mht. logoet på forsiden af hestepasset...

0
0
Svar på denne tråd

Ikke klage
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 11:13

Nu skal du ikke klage, Sønderjylland er lige rundt om hjørnet. Den hoppe vi købte var registreret hos én i Nordsjælland, der var bare den hage ved det at hun havde solgt hesten i forbindelse med flytning til Kroatien. Det er også årsagen til at vi er kommet til at hænge på regningen for det nye certifikat.

Men du skal have en underskrift fra den sidst registrerede ejer på at certifikatet er forsvundet. Vi var heldige at der var nogen der kendte én der kendte én, som kendte... osv.

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte CG
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 14:00

Ja... oki... kan godt se hvad du mener... Hvad har jeg at pive for...GG

Lyder umiddelbart til at det er nemmere for mig end det var for dig...

0
0
Svar på denne tråd

Svært nok
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 14:16
Det kan såmænd godt være svært nok alligevel.
0
0
Svar på denne tråd

He he he
Forfatter: 
Dato:  09-08-2006 09:34

Vi har fundet manden der står registreret som ejer af Ruby... Vi skulle da bare fra starten af, have ledt i Lithauen... For det var der vi fandt ham...

Vi googlede hans navn, og frem kom det via et firma dernede... Skrev en mail til ham, og han ringede dagen efter til mig... Jo jo... Jeg havde skam fundet den rigtige...

Han var meget glad for at høre fra Ruby igen og kunne selvfølgelig fortælle hvordan han havde fået hende og hvordan hun havde haft det hos ham... Han lød til at hun havde stået hans hjerte meget nær, og han ville gerne have lov til at komme ind og hilse på hende, når han engang kom forbi Nordjylland... Det var/er han selvfølgelig hjertelig velkommen til...

Men hvorom alting er, så får jeg tilsendt en tilladelse til ejerskifte fra ham, samt en erklæring på at han har mistet ejercertifikatet...

Så nu bliver Ruby forhåbentlig snart min hest på papiret også.

Zamangah

Specialdesignet dobbelt hundebur til Opel Astra st. car sælges

Bilen kan eventuel medfølge for mer-pris

Se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider