Billede: Lena 1 dag. Grå. Da hun fældede følpels- kulsort!!
Da mit første føl blev til håbede vi så frygteligt på et sort hoppeføl. Da et lille lysegråt hoppeføl ramte jorden, var vi overlykkelige, da vi var sikre på at have ramt jackpot. Men hun har skuffet mig sommer efter sommer. Hun er mere brun en sort. Hun ligner en afblegning. Hendes hårspidser på siderne er næsten korngule og hun har et mørkbrunt skær over kroppen, selv på benene. Hun har stadig sin grå følpels farve i hårene i ørerne, og hårspidserne på man og hale er helt røde. Hendes mor er brun, morfar mørkbrun og mormor, rød. Faderen er sort, farfar mørkbrun og farmor rød. Rent genetisk, og den lysegrå farve burde efter mine bedste overbevisninger give et sort føl. Det er hun bare ikke om sommeren, kun i hovedet hvor hun tilgengæld er kulsort! Om vinteren er hun kulsort. Her er før og efter billeder. Idag er hun 5 år.

Billede: Lena i år. Mørk med brunt skær undtaget i hovedet.

Billede: Som 3 års havde hun disse specielle striber i man og hale, som dog ikke er så fremtrædende i år.
Hjælp mig, hvilken farve er min hest??? Jeg klynger stadig til teorien om at hun må være genetisk sort, måske bare ikke så koncentreret i farven, til at uv lyset ikke kan blege hende.