Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Kåring af hannoveraner
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 11:31

Har hannoveranerne bogstaver ligesom i DV, som udtrykker kårings graden af hesten?

Jeg sidder med en kopi af stamtavlen på min venindes tyske hoppe, og umiddelbart står der bare DE foran alle heste, hopper som hingste.

Den eneste forskel (udover nummeret der kommer efterfølgende) er at på ca halvdelen står der Hann efterfølgende.

Mvh. Tine

0
0
Svar på denne tråd

Ja...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 11:45

Tyskerne har også bogstaver eller det vil sige har haft. Men de forsvinder nok også snart herhjemme.

Hvis du ser på ældre tyske heste, så står der hhv. Hauptstammbuch, Stambuch eller Vorbuch foran nummeret.

På de tyske numre kan du læse "racen" udaf nummeret. 31 er Hannover, 33 er Oldenburg, 21 er Holstein, 43 Westphalen, 09 er Trakehner ...und so weiter.

0
0
Svar på denne tråd

charlotte
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 11:47

der står faktisk ikke noge udover DE foran nummeret på dem alle. Inkl hingstene som jeg ved er kåret.

Mht nummeret passer det godt. De har alle sammen 331 som det første nummer. nå ja, og det næste nummer, efter et mellemrum starter med 31.

Mvh. Tine

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider