Ja jeg troede heller ikke, det var til at binde den i halen, da jeg synes knuder på halen nemt går op, men det var faktisk nemt, og knuderne gik ikke op. Jeg ved ikke, hvorfor jeg skulle gøre det, men kunne forestille mig, det simpelthen var for at det skulle være nemmere at tjekke, om den var kommet ud. Sidste år havde jeg svært ved at finde efterbyrden, da den var blevet begravet i halm/@!#$ og jokket rundt på. Jeg ved så dog ikke, hvor længe knuderne ville have holdt, hvis den var kommet ud.
Ja de har det fint. Han er dog godt træt nu efter at have været på fold det meste af dagen med de to andre. Det endte med, at jeg var nødt til at lukke dem sammen. Hverken Kira eller de to andre kunne finde ud af at gå adskilt. Igår var Franciska ved at løbe sig selv og plagen ihjel, da de kom over på en anden fold uden Kira. Så prøvede jeg at lukke dem sammen, men Sille forstod jo ikke, at hun skulle holde afstand, og de var godt oppe at køre over at have været adskilt, så det blev for vildt, da Kira sparkede vildt og voldsomt til højre og venstre. Franne og Sille kom så lidt ud senere på dagen på den fold, hvor de frit kan gå ud og ind i stalden. Så længe Kira var i boksen kunne de gpdt gå "alene". Kira gad ikke være ude med følle, når de to andre var inde, så det var ikke meget, de var ude igår. Idag lavede vi så to folde ved siden af hinanden ved at indhegne noget nysået græs, der egentlig ikke er klar til heste endnu. Men nej alle var kulrede. Sille drønede igennem hegnet ind til mor og tod jeg ved ikke hvor mange pæle med sig og ødelagde begge indhegninger. Så dog ud til at have lært at holde lidt afstand. Så drønede hun gennem leddet til indhegningen ved stalden, da de skulle derover, og følle og Kira ud på markvejen over det ødelagte hegn . Så det gik da forrygende. Men de endte med at gå sammen alle fire og Sille fandt ud af at holde afstand og der kom ro over situationen. Men pyha! Åndssvage heste. Det er ikke engang, fordi Kira og Franne gider gå i nærheden af hinanden til daglig. Men de skal altså være på samme fold.