Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

hvornår er det forsent at ifole
Forfatter: 
Dato:  15-06-2006 09:10
hejsa...

jeg har lige et spørgsmål...
kan man ifole en hoppe i næste mdr eller ville det være forsent..
det ville blive omkring den 3-4 /7-2006

jeg har misset en bedækning, da min hoppe skulle ifoles i forgårs,
jeg troede hingsten havde kølesæd, men det var frost sæd, så jeg kan ikke nå at få hende bedækket denne gang...

håber på nogen svar, jeg ville vikrlig gerne bruge ham i år..

Gulløvs Gaya DV 845
Fundet er i ENGLAND!!

Dejlige Amrikanske bulldog bl, hvalpe sælges !!

Tjek lige min hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

hrm...
Forfatter: 
Dato:  15-06-2006 09:22

Du kan jo i princippet ifole din hoppe hele året, hvis hun altså kommer i brunst året rundt. Min hoppe bliver sendt til hingst i juli, og lykkedes det ikke første gang hun er i brunst, så bliver der prøvet igen i august, men jeg håber da stærkt på at hun kommer ifol i juli, da et juniføl ville være helt perfekt.

Sakset fra netdyredoktor: Årstiden spiller en væsentlig rolle for hoppernes brunstcyklus. Der er især tale om indflydelse fra daglængden, men temperatur og græsning spiller også en stor rolle, ligesom det er en kendsgerning, at hoppernes brunster er både mere åbenlyst frugtbare og mere regelmæssige fra april til juli, end tidligere og senere på sæsonen. Nogle hopper følger ikke disse hovedregler, men det er en god idé, at vente med at søge hoppen ifolet til der er forår i luften.

Nu med pintoføl ;) - så længe det holder

Ledige bokse i privat selvpasser stald ved 8300 Odder

Store lyse bokse 3,5*4 m

God udluftning (udluftningskanaler, samt vindue til hver boks)

Boksleje 500 kr. pr. md.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  15-06-2006 10:00

både fået føl i august sidste år og i november sidste år! Det skal dog siges, at det ikke var mig der havde ifolet dem så sent. Det var den tidligere låner af Serena og Palms tidligere ejer der havde ifolet dem så sent. Men begge føl trives og har gjort det fra starten.

Eneste ulempe er, at de vil være bagud i forhold til deres årgang- Pari var som kun 2 mdr gammel jo allerede betegnet som åring!

Her er hun blot 4 dage gammel- født med vinterpels, så de tilpasser sig åbenbart årstiden:

Og her som "åring" kun 6 mdr gammel og lige taget fra mor:

Hun har i hvert fald ikke lidt nogen nød, men det er temmelig upraktisk at få føl om vinteren, da de skal stå meget inde. Men et juli-føl ville jeg ikke se som et problem!

0
0
Svar på denne tråd

Lady blev
Forfatter: 
Dato:  15-06-2006 11:07
ifolet sidst i juli. Og jeg synes det er et passende tidspunkt. Det eneste jeg kan se har været træls er at se alle de andre der har fået føl i marts-april og side og synes at der er læææænge til man selv skal have:) Hvis Lady ikke blev ifol første gang hos hingsten ville jeg dog have ventet med at ifole hende, da jeg tror det er godt for følle at få forår og sommer og gå og hygge sig på og blive stor og stærk inden vinteren. Men kender da en der fik januar/februar-føl og det var der altså ikke de store problemer i.

Se min hjemmeside her
0
0
Svar på denne tråd

lidt sent
Forfatter: 
Dato:  15-06-2006 11:14

jeg vil sige det er lidt sent.. selv venter jeg føl her d. 1. juli... men jeg startede jo egentlig allerede i april men hoppen løb om 4 gange.. og når man jo er startet ville jeg jo gerne blive ved..

et juliføl kan da gå (jeg overvejer jo at ifole hende igen) og hvis vejret om efteråret jo er fint er man bare heldig...

men det kræver jo at så vidt det er muligt at få den unge hest ud uanset vejret om vinteren...

men hvor der er en vilje er der en vej ik!

Ædelt hingsteføl fra 2006 sælges

0
0
Svar på denne tråd

grunden til at man syntes juli /august
Forfatter: 
Dato:  15-06-2006 11:46
er sent er pga vejret og at hoppen året efter så vil fole endnu senere. men med de sene somre ser jeg intet problem i juli august føl. dette giver med de sene føl en problematik til kåringer da de jo vil være unge
0
0
Svar på denne tråd

Castelliano
Forfatter: 
Dato:  15-06-2006 15:15

blev født i slutningen af juni og det synes jeg var ok. Det perfekte ville for mig være slutninen af maj/begyndelsen af juni så føllet ret hurtigt kan komme ud på fold det meste af døgnet.

Milano er endnu ikke sendt til hingst, men det sker nok snart.

Louise -som allerede drømmer om en ny mini-Castelliano

PRE-blandingsplag sælges. Super bygning og bevægelser.

Blandingshoppe, 161 i stg, 4 år, sælges.

Ingen er både ærlig og fjendeløs.

(Carl Erik Soya)

0
0
Svar på denne tråd

Fravænning
Forfatter: 
Dato:  15-06-2006 16:06
Jeg vil helst ikke have føl senere end maj, da jeg vil have føllene fravænnet inden hoppen skal på stald igen, og et juni-føl vil ikke være mere end max. 4½ måned på det tidspunkt.
0
0
Svar på denne tråd

hej igen...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2006 10:02
hejsa...

mange tak for jeres svar, jeg vil prøve at ifole hende nu her når hun er klar, hvis det ikke lykkedes må vi vente til næste år..
jeg er lidt grøn hva avl angår, så i skal have mange tak for jeres svar..

og forrasten lsotter dejlige billeder :0)

Gulløvs Gaya DV 845
Fundet er i ENGLAND!!

Dejlige Amrikanske bulldog bl, hvalpe sælges !!

Tjek lige min hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider