Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Gribaldi/Buddenbrock/Saint Cloud
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 11:10

Hej HN´ere og trekhenereavlere

Jeg har en hoppe med følgende data:

Lavstammet

Lidt kort hals

Gammeldags af type

DS

Racot/Kawango/Allegro

Hoppen har med held været ifolet Schwardroneur (afkommet er med i bruttotruppen til VM i dressur) og i år foler hun med Michellino.

Men jeg vil gerne prøve en af disse hingste Gribaldi - Buddenbrock - Saint Cloud

Hvad har I at fortælle om dem ? Plus og minus ?

Billeder af hoppen er på min præsentation (der er hun altså HØJGRAVID )

0
0
Svar på denne tråd

Hingst..
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 12:35

Jeg ville bruge Gribaldi.

Han laver en rigtig god front,tilpas ædelt og højtstillede.

Han´s afkom har et særdeles godt sind,og 3 rigtige gode gangarter.

Kender ikke rigtig så meget til Buddenbrock.

Men jeg mener han er mere forstæker end forædlere..

Saint Cloud har lavet lidt blandet afkom,men jeg tror han er bedst på ædle hopper med en god gang.

0
0
Svar på denne tråd

Hingst...
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 12:59

Da din hoppe er af gammeldags type og lavstammet ville jeg med det samme sortere Saint Cloud fra. Og som det er nævnt ovenfor skyder han lidt med spredehagl. Hans indextal i trakehnerforbundet i Tyskland er langt fra imponerende.

Buddenbrock er en forædler type i velproportionerede rammer med en velansat hals med god længde. Hans nakke er dog lidt tung (ej kort - men kraftig). Han har gode gangarter - dog synes jeg personligt, at han kunne have noget mere knæløft. Han går med ret strakte forben og dette har jeg også set på hans afkom - dog ikke dem alle.

Gribaldi giver overvejende store og langbenede afkom i mørk jakke med en meget flot front med velansat hals, godt fundament og rigtig gode gangarter. Typemæssigt kan han give et lidt ordinært udtryk i trakehner sammenhæng. Gribaldi er med i front på eksteriør indexet i det tyske trakehnerforbund

Hvis jeg skulle vælge bladt disse 3 hingste - faldt mit valg afgjort på Gribaldi.

0
0
Svar på denne tråd

Gribaldi.
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 09:09

Angående Gribaldi vil jeg bare lige sige, at han må have en sædkvalitet, der går helt ud over skalaen.

Mod alle odds er min hoppe drægtig med ham. Og det på trods af:

1 Hun kom aldrig i brunst af sig selv, og måtte sprøjtes.

2 Hun er i fuld ridning - rides ret hårdt (hun er lånt ud til kommende beriderelev, der skal bruge hende til optagelseseksamen). Hun har i det hele taget ikke et særligt naturligt hesteliv - er kun på fold et par timer om dagen, og det er en jordfold. (Hun kommer snart hjem på græs).

3 Hun har tendens til at stresse en del.

4 Hun fik kun sæd én gang, hun skulle have haft igen 2 dage senere, men der var de taget til stævne med ham!

Måske skal min dyrlæge Lise Kousgaard fra Hesselager dyreklinik også have lidt af æren?

Men Gribaldi kan ihvertfald godt anbefales. Du skal bare lige være opmærksom på, at du måske ikke kan få sæd de dage du ønsker, fordi han er til stævne. Det ville være rart hvis de oplyste det ved første henvendelse!

Mange hilsner Mette

0
0
Svar på denne tråd

hbxwsbj
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 19:45

Mette: TAK for den vigtige oplysning - den var nok lige en "detalje" som de glemte at oplyse da jeg ringede på ham.

Jeg tror nu alligevel at det bliver ham

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider