Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

hvordan går det med jeres hopper
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 08:17

ja det jeg vil med denne tråd er endelig hvordan det går med jeres hopper der er til bedækning/imseminering, specilet dem der har heste der første gang skal bedækkes/imsemineres..

min hoppe er 4 år, hun er til bedækning vd feinbrand, hun venter på og blive scannet, hvis hun ik kommer i brunst igen her i wegnden scanner vi mandag eller tirsdag, jeg håber der er bid, men jeg synes bare det er svært og sige, når det er første gang, med sådan en hoppe...

hvordan går det med jeres unge hopper der ska i fol...

Det fine ved og lære noget, er at ingen kan tage det fra dig..

0
0
Svar på denne tråd

Har en femårs
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 09:18

Har er 5 års hoppe der skal ifoles første gang iår. første inseminering gav desværre ikke pote, så hun skal insemineres igen idag, fredag og lørdag.

Forsøger at lave mig en lille Buddenbrock baby. Dette er også min første erfaring med avl, på egne hopper, så det er meget spændende.

Held og lykke til alle med projekt føl

Hilsen KarinaP

Hævnen er som en blodpølse, den vender altid tilbage

Nu med trakehnerhoppen Hettie :)

0
0
Svar på denne tråd

123546
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 10:15

Jeg skal have Sasja afsted til hingst d. 23. Juni, valget er denne gang faldet på Sheroc Højgaard, da han har masser af spring blod i årene, og Sasja jo er A-pony i spring.

Det var ellers meget fristende at snuppe en Donatello mere, ham her er vi jo absolut ikke utilfredse med

Da Pinto'erne jo bedækker naturligt, håber jeg meget på at hun bliver drægtig i første forsøg her på 30. dagen.

Min frieserhoppe Rinske er jeg derimod meget nervøs for må gå tom i år, hun har først folings termin midt i August !! Så det kan komme til at knibe meget med at nå det - ´krydser fingre for at hun foler 14 dage for tidligt.

HEld og LYKKE til alle med ifolingerne

KH Miriam

Frieserstald Birkely

www.123hjemmeside.dk/f...ld-bi

Kom og hils på mig og min to års frieserhoppe Mara til Landsskuet i Herning i år. Der kommer over 20 Friesere fra nær og fjern!

0
0
Svar på denne tråd

hoppe...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 10:16

min hoppe som er afsted første sæson, har pt gået om 3 gange, så det er med stor spænding vi venter på at kunne scanne d. 19/6.

Min anden hoppe som ikke blev drægtig sidste år har holdt i første forsøg, og skal håndprøves på 70 dagen her d. 28/6 (termin 19 marts ´07)

Så har jeg haft problemer med at få sæd, så den hoppe der folede d. 11/5 vil først blive ins. d. 19/6

Og så har jeg to der endnu ikke har folet, hvor jeg regner med den ene skal holdes til hvis der ikke er problemer ved folingen...

Sælges : 1, 5 års frb. hoppe, 1 hingsteføl ´06 e. Armano. Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Drægtighed
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 10:46

Ja nu kan jeg jo ikke prale af en førstegangs hoppe, men vil lige være med alligevel.

Jeg fik min Birdie scannet i går og fik den dejlige besked at vi venter en Loudini junior til næste år. Var ellers ret spændt fordi hendes brunst havde været lidt speciel i følge Højagergård. F.eks kom hun ikke i brunst på 30. dagen men først på 32. dagen. Dejligt, dejligt.. Så venter vi bare igen på at det skal blive 20. april 2007...

0
0
Svar på denne tråd

andre må os være med
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 10:49

ja alle andre må nu os være med, er bare intreseret i de unge da jeg selv har en ung afsted, jeg krydser finger for alle der har deres hopper afsted...

Det fine ved og lære noget, er at ingen kan tage det fra dig..

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har en ung
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 11:59

Hun fylder 4 år i år og har ikke været forsøgt ifolet tidligere.

Hun er konstateret drægtig ved BH Don Romantic i første forsøg

Til gengæld vil min 7-års hoppe med føl ved siden ikke i fol. Hun har været holdt til 3 gange - nu håber jeg, at denne 3. gang er lykkens gang. Hendes bagvedliggende historie er dog, at hun ikke er kommet i fol to år i træk ved inseminering, men kom i fol ved første forsøg sidste år ved naturlig bedækning.

Hun bliver ellers insemineret med frisk, ufortyndet sæd på hingstestationen, men lige lidt hjælper det åbenbart...

Pøj-pøj med din unge dame

Trine

www.paarupgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Åh ja...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 12:55
Vi har tre gange fået sæd med en mobilitet på kun 10-20 % op fra Holland til vores NF-hopper. Det er de jo da selvfølgelig ikke blevet drægtige af, men det har da kostet os en halv bondegård. Transporten fra Holland er dyrere end sæden... Så nu bliver det en dansk hingst alligevel Heldigvis er min trakenherhoppe drægtig ved Summertime, og nu venter vi spændt på at kunne scanne DV'eren også.
0
0
Svar på denne tråd

Montana...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 13:46
Hvad endte du op med at måtte betale for transporten??

Hilsner fra Michelle

:-)Stjernehåb :-)
0
0
Svar på denne tråd

Vores fire hopper..
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 13:50

den tre års (altså første hun skal igennem møllen), blev konstaret drætig for flere måneder siden (hun blev insemineret i Holland).. Og er stadig drægtig ved Mintse.. Forventet termin midt i februar 2007..

Hekla skulle have haft føl, men har aborteret en gang sidste år, hun er insemineret med Mintse første gang og kan scannes om 14 dage ca..

Janna skulle ligeledes have haft føl i år, men har også aborteret.. Hun er insemineret samme dag som Hekla og hun er selvfølgelig også insemineret med Mintse og kan også tjekkes og 14 dage ca..

Så er der den bøvlede hoppe Jewaline, hun blev insemineret 4 gange sidste år, uden held (og hun fik ellers et 1 præmie føl, hmm).. Hun er insemineret to gange i år, her anden gang er hun blevet syet sammen, så vi håber.. Hun kan scannes på mandag mener jeg, så vi håber.. Hun er inseineret med Tsjerk..

Krone og bølge - En selvfølge

Springstøvler sælges

Frieserhopper på 3,4 og 11 år sælges

0
0
Svar på denne tråd

Ikke i første
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 13:59

Hejsa

Min hoppe som har føl fra 17.4 har ikke taget i mod 1 gang (30 dages brunsten) Hun er nu blevet insemineret igen idag så jeg håber på denne gang Det vil vise sig om ca 22 dage.

Jakobine

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 14:23

Vores er det også så om så med.

Girana er scannet drægtig med Electric.

Gwedie skal scannes først i næste uge, såfremt hun ikke bliver hestegal i weekenden - men med lidt held ligger der en Royal Blend i hende. Jeg er dog ikke optimistisk da hun allerede er insemineret i 2 brunster i år, og en masse gange sidste år.

Grille og Vega er bedækket med Grandeur men er endnu ikke langt nok henne til scanning.

Granje vil ikke blive hestegal så hun skal sprøjtes igen på mandag, men vi kan heller ikke blive enige om hvilken hingst vi skal bruge, så det kan være det er meget godt.

Koeshari har ikke folet endnu, så hun er bare mega tyk.

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

scannes på onsdag
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 14:33
Line blev insemineret med Don Frederico her d. 28 maj (mener jeg bestemt), og vi venter nu på at det bliver 17. dag, så hun kan blive scannet.
Det er første gang, både for Line og jeg. Så det er da lidt spændende. Men dyrt det er det nu -for i første omgang stod hun i 17 dage henne ved dyrlægen og nød tilværelsen, og havde bestemt ikke lyst til at komme i brunst, så det var en dyr ferie.
Regningen fra hingsten har jeg endnu ikke fået, men jeg har allerede regnet ud, at damen har overskredet mit første planlagte budget til at få hende i fol. (både de mange dages ekstra ferie hos dyrlægen, og en dyrere hingst end først planlagt)

Men håber og ber til at der er gevinst, og at hun holder, så jeg omkring 1.maj 2007 har en lille fin følle også.

Lykke med Linepigen og Sille

0
0
Svar på denne tråd

Førstegangshoppe
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 14:49

Min 10års Lando hoppe, blev konstateret drægtig i tirsdags, med BH Romancier.

Det er første gang vi har forsøgt at få hende med føl, og det lykkeds i første forsøg

0
0
Svar på denne tråd

Min hoppe
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 14:52

er efter lang tids venten på brunsten (2 sprøjter) endelig blevet insemineret (sidste gang d.31/5), så venter bare på hun skal skannes - forhåbentlig er der en lille Camelot junior på vej..

Thrine
Bedækning tilbydes ved
¤ CAMELOT DVH 894 ¤
-se mere på præsentation..
--------------------------------
* Kat.3 ponyhoppe sælges *
0
0
Svar på denne tråd

Min hoppe
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 17:07
er ifol for anden gang og denne gang var det naturlig bedækning. Hun måtte to brunster igennem og så var der gevinst.

V. Louise B.
*Stald Smedegaard*
Dansk oldenborg Avl

Life is simple. Eat. Sleep. Ride horses

Besøg min hjemmeside?

www.stald-smedegaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

min hoppe
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 17:28
min hoppe Lotus E. Lando er netop blevet insemineret for første gang i en alder af 12 år. Hingsten jeg har brugt er Quidam De Revel. Vores anden hoppe er netop bedækket af pinto hingsten Gay Pamus.Har i forvejen to dejlige afkom efter denne hingst

undervisning samt træning/uddannelse af heste tilbydes.
0
0
Svar på denne tråd

Hopper!
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 18:38
Min førstegangs folende hoppe efter hofnar er drægtig ved Electric.Hendes(Førstegang) helsøster er drægtig ved Hotline begge hopper drægtig første gang og ins. samme dag.Min Loran hoppe skal til Lamont, var desværre lige gået ud af brunst skal forhåbentlig ins.omkring 19juni.Min Temple Wind hoppe skal først fole omkring Sankt Hans ved Milan så det bliver nok for sent til atter ifoling men måske i følbrunst så skal hun til Linardo eller Lamont.
0
0
Svar på denne tråd

Michelle
Forfatter: 
Dato:  09-06-2006 17:05
Det kostede såmænd kun den nette sum af 127.50 euro eller små 1000 dkr Desværre viste det sig som sagt at sæden var så elendig som den næsten kunne blive og med tre portioner sendt over 1½ måned, tja, der må jeg jo konkludere at hingsten ikke er videre velegnet til køl, så nu har jeg valgt en imp. hingst, stående på Sjælland, istedet for. Og da er det kvali-vare efter sigende...
0
0
Svar på denne tråd

Puha...
Forfatter: 
Dato:  09-06-2006 17:12

Det var da en pris der ville noget...

Så må du jo håbe på hun holder i 1. forsøg med den nye hingst.

Hvem har du så valgt i steden for??

Hvem er dv´er insemineret med??

Hilsner fra Michelle

:-)Stjernehåb :-)
0
0
Svar på denne tråd

Min hoppe
Forfatter: 
Dato:  09-06-2006 17:14

er 4 år og blevet bedækket i stod. Det gør de fleste med Irish Cob. Jeg var så heldig at jeg vandt en bedækning på hingstenet. Hingsten hedder Sir Ivanhoe of England. Hun er lige blevet scannet og der var gevinst.

Det var en rigtig god oplevelse at have hende afsted til hingst. Folkene var vældig flinke og ikke mindst hingsten passede godt på min hoppe.

Hilsen Betina

Udstyr sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Glamour...
Forfatter: 
Dato:  10-06-2006 00:27

Jeg har i stedet valgt NF-hingsten Offem Minos til begge hopper. Han er i mine øjne en smart, moderne og velrejst hingst med et super temperament og et dejligt udtryk, netop som jeg gerne ser en NF se ud i dag. Desuden yderst ridelig. Sæden skulle være god nok...

Min DV-hoppe er ins. ved De Noir. Jeg har godt nok prøvet ham en gang før for nogle år siden, dog uden held, så nu krydser jeg sørme fingre for at hun bliver drægtig i år. Han er jo af spændende blod, og kombineret med AA-blodet, satser jeg på han kan forædle min hoppes afkom... Derudover får jeg Donnerhall to gange i stamtavlen, ikke den værste at have der.

0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg kæmper som sædvanligt
Forfatter: 
Dato:  10-06-2006 22:56

har lige fået min Leandro hoppe hjem, ifolet ved Uno don diego, men anden hoppe var med tvillinger ved showtime, så hun skulle gerne være klar til at komme hjem på mandag, så må jeg jo se på 16 dagen.

Min smukke unikke hoppe Legende skal fole den 15 juli, er stadig i tvivlo om jeg skal vælge Casir igen eller smukke Amerone, nu må jeg jo se når smuksakken ankommer til verden

Dvvallak 4 år Michillino/Alexander

Friservallak 6 år efer Ildert sælges

0
0
Svar på denne tråd

Min den...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2006 08:40

ene hoppe Kikki er kommet ifol. Hun har dog haft to føl tidliger, men ikke inde for de sidste år. Hun kom ifol i første omgang jeg sendte hende til hingst.

Min nye hoppe Amanda, skulle også meget gerne være ifol nu. Hun er blevet insimineret med HeartBeat og skal scannes omkring d. 21. juni. Så glæder mig meget og håber der også er pote denne gang.

Mange knus fra Lene og Kikki ;-)

Part/passer søges til jordens dejligste fjordhest.

www.alexander-mads.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  11-06-2006 09:05

jeg har ifolet min pragtfulde lånehoppe med De Noir hun er scannet drægtig og har termin d 4 april 07´ - kan ikke vente - så nu mangler jeg bare min landejendom så jeg kan få vidunderet hjem til den tid...!

mvh Tine

0
0
Svar på denne tråd

Så som så
Forfatter: 
Dato:  11-06-2006 11:06

Baronne, der jo desværre havde kastet årets føl, blev drægtig i første hug med Itsabrahma xx. Foling til 1. april.

Balalajka, der har haft snydt os både i 2003 og 2004, blev også drægtig i første omgang, men med trillinger. Det var dog succesfuldt at klemme de 2 overskydende, så hun skal fole til 8. april. Faderen til de mange børn er De Noir.

Sexy Rose blev ikke drægtig i første omgang, men har haft en væsentligt bedre brunst denne gang, så der er jeg forhåbningsfuld. Her er brugt Wolkentanz II.

Roselil vil desværre ikke komme i brunst og Bella har 30 dage fra folingen i overmorgen, så der venter vi stadig. De skal begge bedækkes med vores egen stjernehingst Janus.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider