|
|
| Kan man sætte en 2års |
|
|
i avl?? Har nemlig købt en 2års hingst som jeg meget gerne vil ha til at bedække mine to pony hopper.. Kan jeg godt det?? Mvh Anja
Stolt ejer af 7 smukke heste... Tjek min præsentation Købes: Børnepony 100% ridevant min 100 i stg max 125.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja... |
|
|
ja det kan du godt, mange starter med at bruge deres hingste når de er 2år. hingste er som regel altid klar når de ligger på omkring 1år, men nu da den er 2, så er der ingen problem i det... held og lykke med det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Du kan bruge den, men du kan ikke på nogen måde få papirer på dine føl efter en pirathingst. Og bedækker du i øvrigt med en avlsgodkendt hingst, kan du ligeledes få problemer LU, når de føl skal registreres, hvis du har en ikke anerkendt hingst i stalden, som bedækker. Mvh
Tina V. Hvor fornuften sparker troen ud, smutter overtroen ind ad bagdøren
www.stutteri-moelleaaen.dk/ Dejlig hingsteplag født den 27-4-2005 sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
Der er fuld afstamning på hingsten, han skal stilles til kåring til september.. Men det er heller ikke meningen at føllene skal registreres..
Stolt ejer af 7 smukke heste... Tjek min præsentation Købes: Børnepony 100% ridevant min 100 i stg max 125.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kåring... |
|
|
Hvis planen er at hingsten skal kåres,skal du holde dig langt fra at bedække med ham inden. Hingste der har bedækket pirat,kan ikke kåres i noget anerkendt forbund.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej lad være |
|
|
Det skal du ikke gøre - så får du den ikke avlsgodkendt, og man kan også risikere aldrig at kunne stille andre heste til kåring hvis man bevidst dyrker pirat-avl - - og det ville være synd - så hellere vente - du kan stille den til september og bruge ham fra næste år hvis han går igennem. Vi har jo hans helbror - Svalegårdens Arsenal - han er 3 i år og skal stilles for 2. gang nu.
STALD LAUGE - -sorte fuldblodsarabere, pintoarabere samt en lille kåret pintohingst. - nu også med den sorte ox-hingst Falkhan Expresso.
www.staldlauge.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
TinaVe, Glamour og StaldLauge: Hun spurgte ikke om hun kunne få afkommet avlsgodkendt eller sådan noget, men om man kunne bedække med en 2 års - og det kan man godt
Hvis hestene ikke skal bruges til "rigtig" avl i avlsforbund osv, så kan baggrunden da være fuldstændig ligemeget Alt andet er noget pjat !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MissFejrskov |
|
|
Prøv lige at læse indlæggende fra Anja igen. Dette er skrevet af Anja: Der er fuld afstamning på hingsten, han skal stilles til kåring til september..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Nej... |
|
|
Kan du ikke læse eller er det forståelsen det kiber med??? En hingst der er brugt pirat,kan ikke kåres efterfølgende. Så vil hun have kåret hingsten,hvad hun jo vil,så kan hun ikke bruge den til formering (ikke avl) nu..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helt ærligt... |
|
|
Vil lige sige at min tyske hingst har 2 afkom gående inden kåringen fandt sted og det forløb uden problemer... Desuden stilles han i Holstein i Tyskland, i Svensk Varmblod samt SF... Såå... Go for it 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise... |
|
|
... er det Casagrande du mener? I hvilket forbund har han avlsgodkendelse? Hilsen Sif
Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louse.. |
|
|
Meget du tør fortælle det her inde,der kunne jo være nogen der gik vidre med deres viden omkring din hingst. Men jeg tro næppe den bliver kåret i nogle af forbundende du nævner,der er ikke meget hingst over ham på dine billeder.. Men regler er som de er,også må man skisme følge dem. Hvis man vitterlig vil bruge dem i avlen,kan man vel godt vente.. Hvis man ellers er seriøs..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man kan godt få sin hingst |
|
|
avlsgodkendt selvom man har brugt den på hopper inden kåring. Det er korrekt at føllene ikke kan få stamtavle osv, men noget sludder at hingsten ikke kan blive avlsgodkendt... Alle i kloge hoveder skulle måske tage og spørge f.eks DV om en hingst kan bedække inden i kommer med så spydige bemærkninger som i gør. for så vil i opdage at DET KAN DEN GODT 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise... |
|
|
Nej det kan den ikke. Det har absolut intet med dv at gøre. Det er de gældende regler for avlsfurbund i de meste af EU. Men du kender måske til en hingst i dv der har gjort det,for så høre jeg meget gerne hvilken hingst der her er tale om??? Men hvad gør dig så pokkers klog?? Det er lidt svært at tage alvorligt,når du nu gemmer dig lidt..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Glamour |
|
|
Jeg kan nævne en del DV hingste der har hopper før de bliver kåret, ønsker dog ikke at sætte navne på hvis det er så fyfy 
Sælges : 1, 5 års frb. hoppe, 1 hingsteføl ´06 e. Armano. Se min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hvad så med de føl? |
| Forfatter:  |
xtiny |
| Dato:  |
23-06-2006 01:59 |
|
Der kommer, man må jo kunne se, at de er kommet "for tidligt" ift hingstens kåring, og så kan de vel ikke få fuld stamtavle? Eller påstår man hingsten er brudt ind til hopperne ved et uheld?  Hvorfor overhovedet bedække med en hingst før kåring- er det en slags "pøveballoner" for at se, hvordan den avler? Når, der nu slås så strengt ned på den art "piratavl", så fatter jeg da slet ikke formålet med den... Nogen, der kan oplyse min uvidenhed?
Mvh xtiny ---
WYGIWYGAINGW "What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining" The Science of Discworld
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og det at "nogen" gør det.. |
|
|
... skulle så berettige til at "alle" kan gøre det?  Aha - det vil sige, at når min nabo kan køre over for rødt, så må jeg også  Faktum er, at reglerne siger at det er no-no. Så kan I kalde os ufornuftige eller ej - men vi kan skisme da ikke sidde her og opfordre Anja til at bryde de vedtagne regler "for det gør de andre". Og Louise - du har stadig ikke svaret mig på, hvor din hingst er avlsgodkendt? Hilsen Sif
Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|