Ja det har jeg da - det er ganske korrekt - og jeg har været med til at vedtage det jeg oplyste tidligere : Heste/ponyer i ALLE størrelser velanvendelige til ALLE former for ridning....
Kan du forklare mig hvordan en hoppe / hingst så kan betegnes som knap middelstor - hvad er passende stor (nu når vi avler i ALLE størrelser) ?
Istedet for at skrive "knap middelstor hoppe af god type" - hvorfor så ikke skrive "hoppe af god type", kan du forklare mig det ? (- Nu når der i vedtægterne, som jeg selv har været med til, at vedtage står ALLE størrelser)
Jeg har set ved hingstekåringer/forbesigtigelser, at hingste ikke godkendes fordi de går under betegnelsen "kørehestetypen" - de får egentligt karaktere sådan at de kunne blive avlsgodkendt og så alligevel bliver de ikke, for de ikke har "typen"
En pintohingst der har bygningen til western har da ikke mange chancer til en hingstekåringsplads i DPF - hvis disse så ville være seriøse i broget avl for "pintoer med westernbygning" hvad vil du så anbefale dem at gøre ?
Jeg ved, at der var personer der har henvendt sig til bestyrelsen i DPF - angående en underforening i DPF med Tinkere, og jeg ved, at det blev taget op til forrige best. møde - de personer der havde henvendt sig angående tinkere i DPF fik lovning på, at det vil blive taget op til generalforsamlingen i feb 2002 - det blev ikke taget op - kan du fortælle mig hvorfor ?
Er det fordi at I i bestyrelsen ikke har lyst til en sådan underforening med tinkere eller glemte I det bare.....?
Jeg synes, at det er synd, at afvise intereserede der kunne tænke sig, at lave en "tinker-underforening" - DPF er jo en forretning - og forretningen mister "kunder" (medlemmer) hvert år - hvorfor går de ?
Jeg ved godt, at man mister medlemmer hvert år, da nogle "kun" melder sig ind, hvis de skal have en hoppe kåret - men andre gør det fordi, at de synes at deres avl slet ikke lever op til Ridehesten/ponyen, og derfor så ikke gider at bruge tid og penge til noget de ikke har brug for.
Jeg mener, at udbud skal der til, hvis DPF skal overleve - om lad os sige 20 år - og ikke kun for Sportsheste/ponyer, men også for de andre brogede typer - og for at der skal være plads til dem, mener jeg at vi bør kigge andre brogede avlsforbund lidt efter - og det er inddelt i mange flere kategorier - og den måde tror jeg er fremtiden - hvis altså DPF vil have lige så stor tilslutning ved kåringer som nu.
Og som sagt er DPF jo den brogede farveavl under Landskontoret for Heste - hvordan kan DPF så tillade aig at sige, at den eller den type passer ikke - fordi de er tinkere, westerntyper, arabertyper i småhestestørrelsen osv ?
Celina
se vores pintoheste her :
http://home20.inet.tele.dk/stald-marott