Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

diarré
Forfatter: 
Dato:  01-06-2006 22:07

hej

vi har et 3 uger gammelt føl, der ellers er frisk og spunser rundt ude på folden, men hun har haft diarré de sidste 14 dage, siden hoppen kom i brunst, den får promac (mener jeg) pasta og har fået det i en uge nu, men det har ikke rigtig hjulpet, nu skal hun have en ormekur imorgen og hvis det ikke hjælper skal den have en antibiotika kur. Er der nogen der har erfaring med dette og hvad har i gjort ?

0
0
Svar på denne tråd

diarré
Forfatter: 
Dato:  01-06-2006 22:32

de føl jeg har haft der fik diarré er kommet over det ved at jeg gav dem A38 - ca 200 ml den første dag og så ca 100 ml indtil det var ovre...

Sælges : 1, 5 års frb. hoppe, 1 hingsteføl ´06 e. Armano. Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

diarré
Forfatter: 
Dato:  01-06-2006 22:36

tak for svar, men hvordan fik du det i føllet ?

0
0
Svar på denne tråd

diarré
Forfatter: 
Dato:  01-06-2006 22:44

tak for svar, hvordan fik du A38 i føllet ?

er selvfølgelig bekymret for at føllebølle for hvad den skal og ikke mister væske osv. ved at have diarré så længe - den spiser godt nok ved sin mor og prøver også at snuppe lidt foder (hvis den får lov) ellers er den også begyndt at spise lidt græs på folden og drikke vand fra karret

0
0
Svar på denne tråd

Sliksten?
Forfatter: 
Dato:  01-06-2006 23:36

Sidste år begyndte mit føl at slikke en del på slikstenen i boksen og fik diarré. Jeg fik det råd herinde at fjerne slikstenen, da diarréen kunne være pga føllet pga saltet drak for meget. Andre mente dog, at hun slikkede på slikstenen pga diarréen og at jeg derfor ikke måtte fjerne den... Men ihvertfald kom maven i orden, da stenen blev fjernet.

Så var den jo gal igen, da moderen kom i brunst. Og Zoolac hjalp ikke, og det var en kamp at få det i hende. Maven kom i orden, da der blev ordentligt vejr, så måske det var fordi, hun fik for meget vand ind med det lange våde græs.

0
0
Svar på denne tråd

A 38 ...
Forfatter: 
Dato:  02-06-2006 07:07

Jeg brugte en 50ml sprøjte, og så lige som når man giver ormekur...

Men er hun begyndt at drikke vand og viser hun interesse for saltsten, så kan det meget let være derfor...

Sælges : 1, 5 års frb. hoppe, 1 hingsteføl ´06 e. Armano. Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

saltsten/vand
Forfatter: 
Dato:  02-06-2006 07:44

jo hun vil gerne slikke på saltstenen og drikker eller prøver ialfald at drikke vand af karret på folden

0
0
Svar på denne tråd

ormekur
Forfatter: 
Dato:  02-06-2006 08:21
jeg vil tro det går væk når den har fået den ormekur.

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

hvalpe sælges. video på hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd

tak for gode råd
Forfatter: 
Dato:  02-06-2006 08:37
allesammen, vi ser om det ikke går væk efter et par dage når den har fået ormekur, men tror nu alligevel at vi vil prøve at give den noget A38 også
0
0
Svar på denne tråd

Vi giver...
Forfatter: 
Dato:  02-06-2006 17:08
en opium vismuth mikstur til kalve, fås gennem dyrlægen, og det kan sagtens kan bruges til føl også. Virker hurtigt og sprøjtes ind i munden. Men uanset, så bør føllet have en ormekur.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider