Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hestepas - "ukendt" afstamning
Forfatter: 
Dato:  18-10-2000 20:06
Hejsa

Jeg skal have lavet hestepas til min hest, han har ingen papirer, men jeg kender hans mor en kåret DV hoppe. Kan hun komme til at stå i hans hestepas ? eller er afstamningen "ukendt".
- og kan det iøvrigt passe det koster 400 kr til landskontoret for heste + 100 kr til besigteren at få lavet et hestepas ?

Mvh Maria
0
0
Svar på denne tråd

RE: Hestepas - "ukendt" afstamning
Forfatter: 
Dato:  19-10-2000 08:57
Du kan ALDRIG få afstamning i dit Hestepas, uden bedækningsatttest og det har du jo nok ikke, da fader til din hest nok er en "pirat hest", alle kan jo komme og sige det er den hest som er mor til mit før, og blodprøver duer ikke på dette område.
Og ja det koster 400,- for et Hestepas, + kørepenge til besigtigeren, denne besigtigere kan også finde på at tage et gebyr for at se på hesten, og ingen vil gøre noget ved det det er ikke deres bord siger både rideforbundet og LU.
hilsen jytte
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-10-2000 09:52
hvis du får hesten besigtiget på en plads hvor der i forvejen er en besigter, dvs. til et plag/følskue eller lign, så koster det 100 kr. men skal du have besigtigeren hjem til dig selv, så koster det 350 kr. derudover koster det de 400 kr til landskontoret.

Mette
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-10-2000 10:08
Til Mette
Det passer ikke, på officielle pladsen koster det ikke ekstra gebyr at få hestene besigtiget, og det oster kørepenge (km. penge) det behøver ikke være 350,- kr. taksten er 2.66 pr. km. Detter er de oficielle priser, vi har lige i klubben haft en sag omkring dette med at får besigtiget og de er blevet undersøgt til bunds hvad priserne er.
Vi havde Pony stævne og havde en ponymåler ude, som jo havde fået km. penge af klubben, hun tog så 100,- i gebyr pr. hest (der var 5 eller 6)
hislen jytte
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-10-2000 08:14

Ok, det kan godt være. men inden for shetlænderforbundet hvor det ikke er frivilligt at få besigtiget koster det altså 100 kr på pladsen og ikke som jeg skrev 350 kr, men hele 400 kr. for at få en besigtiger hjem.

Jeg skriver lige hvad der står på den seddel som vi får tilsende.

Landskontoret for heste kan i 2000 tilbyde identitetsmærkning på følgende pladser.
-
-
-
-
-
-
Priser.
føl af alle racer, kan uden forudgående tilmelding mæde til mærkning og besigtigelse, såfremt folingen er indberettet til landskontoret for hestesenest 10 dage før arrangementet.
Pris pr. mærkning og besigtigelse på pladserne er 100 kr. incl. moms. Føl der skal brændemærkes skal være 6-8 uger gamle. For racer, der har indført chipsmærkning, skal der til ovennævnte pris tillægges 50 kr. incl. moms pr. chip.

Føl, der ikke mærkes eller besigtiges på disse pladser, vil få tilbudt dette på hjemmeadressen i efteråret 2000 ved normal tur.

Prisen for mærrkning/besigtigelse hjemme er 400 kr. incl. moms for 1. føl 200 kr. for efterfølgende. For racer, der har indført chipsmærkning, skal der til ovennævnte pris tillægges 50 kr. inc. moms. pr. chip.

det er dette som jeg gik ud fra, men det kan da godt være at der gælder andre regler for heste uden stamtavle, men det troede jeg da ikke.

Mette
0
0
Svar på denne tråd

Ejercertifikat ?
Forfatter: 
Dato:  20-10-2000 11:25
Tak for svaret !

Hvordan er det så forresten med ejercertifkat, får man lavet sådan eet samtidig med hestepasset ? Eller hvordan er det lige ?

Mvh Maria
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-10-2000 19:36
Til Mette
Det er mærkningen som koster pegene, iflg. LU må besigtigeren kun tage et lille gebyr 10-25 kr. for at besigtige hesten, man kan ikke sammenligne heste som skal mærkes med heste uden afstamning i dette spørgsmål.
I efteråret (mener jeg ) SKAL ALLE HESTE / PONYER have heste pas.
hilsen jytte
0
0
Svar på denne tråd

RE: Ejercertifikat ?
Forfatter: 
Dato:  20-10-2000 19:36
Ja, det plejer at komme samtidigt
hilsen jytte
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-10-2000 21:12
hej Jytte.

det er IKKE mærkningen der koster, det koster kun 50 kr. ekstra for at få mærket.

Jeg har lige fået besigtiget et føl, en shetlænder , og i Sh er det frivilligt om vi vil mærke, og det har jeg fravalgt. men det koster altså alligevel 400 kr for at få en besigtiger ud.
Så det må være anderledes for heste uden stamtavle, det ved jeg så ikke noget om.

Mette
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-10-2000 18:02
Heste passet koster 400,00 uanset rase eller papire, LU siger det er gratis at få dem besigtiget på en off. plads, men hjemme koster det kørselspenge, vi har også frivillig mærkning og dem som ikke ville have deres føl brændemærket betalt kun for passet. da vi jo har officiel brændemærkningsplads. Så hvis du har betalt ekstra er det uheldigt, vi overvejede hvad vi kunne gøre da de krævede 100,00 pr. hest for at besigtige, vi havde på pladsen 2 som kunne besigtige, den ene som dommer han ville tage max 25,00 pr.- hest, fordi klubben havde betalt kørepengene( han kunne desværre ikke nå det den dag). den anden havde vi som Ponymåler hun tog 100,00 pr. hest, plus at klubben lige havde betalt kørepenge m.v. LU og DRF siger det kan de ikke gøre noget ved, jeg ved der på sjælland er nogle besigtigere som tager samme høje pris , men det er IKKE efter aftale med LU, efter hvad de sagde til mig i telefonen.
Både LU og DRF mente det var forkert hun havde taget alle de penge, men ingen ville gøre noget ved det.
hilsen jytte
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-10-2000 18:56
ok, men det kan jeg altså bare ikke forst´å, når det står i de papier som jeg har fået fra landskontoret. og jeg blev Oprkævet de ´100 kr på pladsen i ebberup.

Mette
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  30-10-2000 19:38
Hej Allesammen.

Jeg har også et føl, som skal have udstedt et hestepas, men da jeg ringede ind og forhørte mig lidt om det, fik jeg at vide at det kommer an på hvad race det er, for jeg skal kun af med 225 kr for passet og 400 kr for mærkning. Tror I ikke at det er derfor at der er så mange forskellige bud?

Jeg kan så sige at mit føl er pinto og det spurgte de om allerede da hoppen skulle til bedækning!

Hilsen Anita
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-11-2000 21:20
Og Mette.....
Du har fuldstændig ret. De priser, du har, gælder også for islændere.
På "pladsen" kostede det i år kr. 100. Ville du have besigtiget hjemme kostede besigtigelsen kr. 400 for det første føl og kr. 200 for de efterfølgende. Mærkningen kostede kr. 50 pr. føl. Vi fik besigtiget og mærket 3 føl og kom således af med kr. 950,00 inkl. moms.
Hertil kommer prisen for hestepassene, når de engang dukker op. De koster for os kr. 200 pr. stk.
Priserne er ifølge Landskontorets egen ID-information gældende for føl af ALLE racer.
Hilsen Vips
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider