Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Kåring/brandmærket?
Forfatter: 
Dato:  26-05-2006 15:08

Jeg har en ældre Oldenborger hoppe på snart 16 år. Hun er kun blevet eksteriørkåret i 1994, altså da hun var 4 år.

Har det nogen betydning at hun kun er kåret i eksteriør, og at det er så lang tid siden? Jeg vil gerne have hende sat i fol, næste år, (da jeg lige skal slutte mine studier inden føllet kommer for at have mest tid).

Kan jeg få føllet brandmærket mht. overstående, eller skal min hoppe kåres igen? (Hoppen er brandmærket) og kan man evt. have både hoppe og føl til kåring samtidig? Og hvor og hvornår? (Jeg bor på sydfyn)

Har ikke så meget styr på det, så håber der er nogen her inde der kan svare på det

Lige et billed af min skønhed

Mvh Chamonix Og Celina

0
0
Svar på denne tråd

kåring
Forfatter: 
Dato:  26-05-2006 16:13

en kåring gælde i livstid ;-) så hvis du bruger en kåret oldenborg hingst kommer der bordeaux papir på føllet og den vil blive brændt med O på låret.

Når føllet er født kan du tage den med til følSKUE og senere måske også plagSKUE, først når den er min. 3 år kan den evt kåres (2½ år for hingstene mener jeg)

Sælges : 1, 5 års frb. hoppe, 1 hingsteføl ´06 e. Armano. Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

I DOA har vi ikke
Forfatter: 
Dato:  26-05-2006 16:40
andet end en ekstriør kåring og så er forefindes der to brugsprøver, hvor hoppen ved en bestået prøve kan få et R foran sit OL nr.

V. Louise B.
*Stald Smedegaard*
Dansk oldenborg Avl

Life is simple. Eat. Sleep. Ride horses

Besøg min hjemmeside?

www.stald-smedegaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  26-05-2006 17:22

Tusind tak for jeres svar Det er dejligt man bare kan komme her ind og spørge hvis der er noget man ikke lige ved eller ikke er sikker på

MVH

0
0
Svar på denne tråd

Til Louise(hera)
Forfatter: 
Dato:  26-05-2006 17:24

Er der nogen aldersgrænse for brugsprøverne? Og hvad vil det sige at der kommer et R foran OL?

MVh

0
0
Svar på denne tråd

det lille
Forfatter: 
Dato:  27-05-2006 09:39

... bogstav R er et signal om hoppens værdi som ridehest. Det vil sige, at føl efter en hoppe med R på papirerne i princippet er mere værd, end et føl hvis mor ikke har et R.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider