Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Valg af hingst
Forfatter: 
Dato:  26-05-2006 13:12

Hej

Jeg har brug for lidt hjælp da jeg overvejer at sætte min hoppe i fol. Hendes far var hannoveranerhingsten Belluci. Hendes mor hed Rønja og var så vidt jeg ved en Welsch type. Jeg vil gerne lave et føl med vægt på både dressur og spring egenskaber. Og da Beady (hoppen) kun er 146 i stang har jeg brug for en hingst der gi'r noget højde, den skal også have gode og store hove og selvfølgelig et rigtig godt hoved. Kan nogen hjælpe med et godt hingsteforslag eventuelt i linje med Belluci.

Se min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

hingstevalg
Forfatter: 
Dato:  26-05-2006 13:27
en hingst som Solos Landtinus kan bidrage med gode gangarter, springegenskaber og som regel en masse højde og et godt ekstriør...

Sælges : 1, 5 års frb. hoppe, 1 hingsteføl ´06 e. Armano. Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

naturlig bedækning
Forfatter: 
Dato:  27-05-2006 09:51
Tak for svaret og jeg kan godt se at Solos er en fantastisk hingst. Glemte bare at skrive at jeg er ude efter en hingst hvor der er mulighed for naturlig bedækning. Så jeg eftersøger stadig bud på en god Hannoveraner hingst, hvor der som sagt er mulighed for naturlig bedækning og gerne her på sjælland.

Se min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Ikke mange
Forfatter: 
Dato:  27-05-2006 12:56
Så er der ikke mange muligheder. Du kan gå herind og søge hingsteliste.varmblod...eliste.htm Der kommer kun 15 frem, der tilbyder naturlig bedækning. Ikke mange af dem er hannoveranere og ikke mange er på sjælland. Hvis det skal være sjælland er der vist kun Grandeur. Så er der Feinbrand og Cavalet i Jylland, men så var det da nemmere at vælge en, der skal insemineres med og så få det gjort hjemme. Hvorfor skal det absolut være naturlig bedækning?
0
0
Svar på denne tråd

tak for linket
Forfatter: 
Dato:  29-05-2006 07:52

Hej og mange tak for linket, jeg har været inde og tjekke og det lader til at det kun er Grandeur som er aktuel, der må da findes flere Hannoveranerhingste, som er med på at lade bedækningen foregå på naturens præmisser. Men Feinbrand som jeg ellers synes ser dejlig ud er vist udstastioneret.

Hvis andre kan henvise til gode hannoveranerhingste, så hører jeg meget gerne fra Jer.

Se min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Feinbrand
Forfatter: 
Dato:  29-05-2006 08:20
Nej jeg tror da Feinbrand står, hvor han plejer at stå, på Lem rideskole hos Henny, der også skriver herinde. Se her lem-rideskole.dk/ el. her www.heste-nettet.dk/lodge/2913/ men det er jo lidt langt for dig. Men jeg tror desværre ikke, du skal regne med at kunne finde flere hannoveranerhingste, der bedækker naturligt. Hvis de ellers tilbyder inseminering, må de ikke samtidig bedække naturligt.
0
0
Svar på denne tråd

så er der
Forfatter: 
Dato:  29-05-2006 08:24

diadem som står på capacity. Han er hannoveraner hingst, står på sjælland, tilbyder naturlig.

Han kan både gå dressur og spring.

Om han avler stort ved jeg desværre ikke. Han er i år sat på min venindes hoppe, som er springbetonet og 160 cm i stang.

Mvh. Tine

0
0
Svar på denne tråd

tak for svar
Forfatter: 
Dato:  30-05-2006 21:43
Hej tak for jeres svar og hjælp. Nu har jeg fået noget at tænke over.

Se min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor
Forfatter: 
Dato:  31-05-2006 17:38

ikke vælge en fuldblodshingst kåret i DV, den vil virke som forædler og ikke ødelægge din hannoveranerstamme. På sjælland er der 2 der bedækker naturligt, Flyinfact fra Ib Larsen og min egen Itsabrahma, begge avler størrelse og godt eksteriør og for Itsabrahmas vedkommende ved vi at han avler holdbarhed, desuden har jeg netop set en video af en Welsh sec F på 154 efter ham, den springer uden anstrængelse 150 i løsspringning, samtidig kan jeg oplyse, at hans drægtigheds% pt er på 89.

www.stutteri-hjaelmsbjerg.dk

Pia

0
0
Svar på denne tråd

diadem
Forfatter: 
Dato:  01-06-2006 12:26

Bedækker han naturligt i år... det år jeg var på capacity kørte vi ham til kiwa hvor han blev tappet.

Men har din venindes hoppe blevet naturligt bedækket, har du jo ret.

0
0
Svar på denne tråd

Må jeg...
Forfatter: 
Dato:  01-06-2006 19:56

spørge om hvorfor du absolut vil have din hoppe bedækket naturligt?

Hvis din hoppe oven i købet er en pony, er det en stor belastning for hendes ryg, at have en stor hingst hængene på ryggen, som samtidig kan være lidt voldsom.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider