|
|
| Stamtavle - er det muligt? |
| Forfatter:  |
Maja Matzen |
| Dato:  |
01-04-2002 10:33 |
|
For ca. 3 år siden købte jeg en DV-hoppe.
Jeg har den originale stamtavle over hendes mors side, og jeg ved hvem faderen er. -Han har også stamtavle. Men bedækningen er lavet "under bordet". Det vil sige at ham der havde min hoppe før ikke skulle betale så meget for bedækningen, men han fik heller ikke bevis for den. Mit spørgsmål er nu om det er muligt at få lavet en stamtavle til min hest så mange år senere, evt. ved at betale det beløb som den forrige ejer ikke ville betale????
Jeg tror godt nok ikke selv det kan lade sig gøre, men jeg har ikke forstand på sådan noget, så derfor spørger jeg jer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Stamtavle - er det muligt? |
| Forfatter:  |
jytte() |
| Dato:  |
01-04-2002 11:35 |
|
Ja, hvis hingsten er kåret(det er ikke nok med en stamtavle) kan man godt, men det koster blodpørve/DNA test af både moderen og den hoppe du har, dobbelt gebyr for bedækningsattesr og ekstra for at få lavet en stamtavle udover fødselsåret. Og det kræver at hingste ejeren vil indberette bedækningen.
Så det bliver en bekostelig affære.
Du kan selvfølgelig også få den registreret i FUHA, foreningen til uregistrerede heste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet