Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Temperament mm.
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 18:47

Hej,

Jeg håber at der er nogen af jer der vil hjælpe mig, jeg har undret mig over hvordan pokker man finder ud af hvordan en hingst's temperament er før man sender sin hoppe til bedækning.

En ting er jo at hingsten er smuk og har et eksteriør som man mener vil passe til sin hoppe, men hvad med temperamentet? For mit vedkommende er det noget som tæller højt i min verden.

En helt anden ting er at div. hingsteholdere, har vel en eller anden ret så klar ide om hvilke hopper de gerne vil have tilført deres hingst og hvad deres hingst "giver videre" men hvordan pokker finder man ud af det?

Mvh.

Trine alias spørge-Jørgen

0
0
Svar på denne tråd

Svar...
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 18:54

Inden for dansk varmblod, er hingstenes temerament beskrevet i deres materialprøve beskrivelse.

Men ellers må man ud og hilse på hingstene,og danne sit eget indtryk.

De fleste hingste får en følbeskrivelse efter to årgange,der kan man læse hvad han giver vidre,og hvilken hopper han passer bedst på.

Og ellers må man forhøre sig hos dem der har afkom efter ham.

At tage til følskuer giver også, et billede af hvilken hopper han er bedst på..

Hilsner fra Michelle

:-)Stjernehåb :-)
0
0
Svar på denne tråd

Jeg tog ud og
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 20:21
så hingsten jeg brugte iår, før jeg bestemte mig. Den anden fra sidste år brugte jeg efter hvad jeg havde læst i afstamningen og så hans kåringsbeskrivelse. Det vidste sig at være et godt valg- så en anden gang bliver det nok samme hingst;)

V. Louise B.
*Stald Smedegaard*
Dansk oldenborg Avl

Life is simple. Eat. Sleep. Ride horses

Besøg min hjemmeside?

www.stald-smedegaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Temperament
Forfatter: 
Dato:  25-05-2006 00:05

Jeg synes, at den bedste måde at vurdere hingstens temperament på er at besøge stedet, hvor den står.

Man får et rimeligt godt indtryk af, hvordan temperamentet er, når man ser hingsten i sit vante miljø.

Jeg sætter stor pris på, at hoppeejerne kommer og kigger til Boons og ser, hvordan han er i det daglige og viser ham gerne frem, så hoppeejeren kan danne sig et indtryk af ham.

Jeg mener nemlig også, at temperamentet er meget vigtigt, når man avler.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider