Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

I fol - men med TO ???
Forfatter: 
Dato:  22-05-2006 16:17

hej

min hoppe er lige blevet scannet af dyr-læge - det er 18. dagen efter sidste bedækning dag, - og der er to foster en på 8mm og en på 16mm de ligger i samme horn og den store foran den lille, med meget lille mellem rum, så dyrlæge kunne ikke komme til at klæmme den lille.

dyrelægen vil så komme og scanne igen på onsdag og se om de begge vokser ell. ???

hvad syndes i jeg skal gøre ??? hvis ???

hilsen

hanne

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  22-05-2006 16:29
Jeg synes du skal lytte til dyrlægen.Han/hun må være den bedste til at vurdere, om den ene vil gå til grunde af sig selv eller begge skal fjernes.
0
0
Svar på denne tråd

tvillinger
Forfatter: 
Dato:  22-05-2006 16:31

Min hoppe var også i fol med tvillinger. Vi ventede også for at se om den ene ikke selv skulle dø, eller skilles ad så man kunne klemme den ene. Dette skete dog ikke. Jeg valgte en abortsprøjte da jeg fandt det for risikabelt med tvillinger. jeg ville ikke kunne tilgive mig selv hvis hoppen skulle gå til pga tvillinger.

Men det kan selvfølgelig også gå godt, ingen tvivl om det.

Men du skal tænke på hvor stor en risiko du vil løbe. Hvis du bare vil ha et enkelt føl, evt som din nye ridehest, som var mit formål, så ville jeg få en abort, det sikre(re) valg. Det koster jo ikke andet end dyrlægeomkostningerne (sprøjten, reinsemi, for sæden har du jo betalt for.

Jeg er i dag glad for at jeg gjorde det. Har fået det dejligste, yndigste lille hoppeføl.

Det var mit bud.

Men pøj pøj med det.

0
0
Svar på denne tråd

for det meste
Forfatter: 
Dato:  22-05-2006 17:39
er det lille gået til når man scanner hoppen nogle dage senere, og det vil jeg tro dit er. da det er så stor forskel på størelsen. ellers ville vente endnu et par dage og få scannet en gang til og hvis det da stadig er det, så ville jeg give en abort sprøjte og det er jeg også næsten 100% sikker på din dyrlæge vil anbefale.held og lykke..

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

hvalpe sælges. video på hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd

Landbrughøjskolen
Forfatter: 
Dato:  22-05-2006 19:48

Hejsa

Der er også den mulighed at tage på landbrughøjskolen.. de kan godt suge det ene foster, men ja det kan du jo evt. diskutere med ham når han kommer igen.

0
0
Svar på denne tråd

tvillinger
Forfatter: 
Dato:  22-05-2006 19:57
Malenehh: Det ene foster kan ikke suges hvis de ligger for tæt, uden at skade det andet. Skilles de ad, kan det ene rigtig nok klemmes/suges, men det behøver man absolut ikke tage på LandBOhøjskolen (ikke Landbrughøjskolen) for at få gjort, det kan enhver der inseminerer.
0
0
Svar på denne tråd

Kommentar
Forfatter: 
Dato:  22-05-2006 21:54

Hej Pia

I mit tilfælde lå de to fostre og delte væg så at sige, så derfor blev henvist derind til for at få de ene foster suget fra, fordi at hende der havde insemineret hende ikke kunne klemme det ene forster uden at miste dem begge.

0
0
Svar på denne tråd

takker !!!
Forfatter: 
Dato:  22-05-2006 23:30

tak for svarne !!!

vi må se på onsdag

hilsen hanne

0
0
Svar på denne tråd

tvillingefødsel forestående..
Forfatter: 
Dato:  23-05-2006 08:17

hej jeg var i det samme dilema sidste år, for sent opdagende dyrlægen at der var to , det var for sent at klemme den ene og efter min dyrlæge fortalte om risiko for tidlig kastning kontra hendes erfaring med flere vellykkede tvilling fødsler så var mit valg at krydse fingre og håbe på det bedste. Det var min dyrlæges mening at der ikke var risiko for hoppen når bare man viste at der var to, jeg skulle bare tilkalde hende når fødslen starter.

De tilfelde hvor hoppen er mistet eller lige ved har været når hoppe ejer ikke har vist der var to og der kun er kommet en og så bliver hoppen syg af det føl som ikke er kommet ud.

min hoppe er sat ud af ridning allerede efter jul og nu mangler hun 2 uger så har hun gået 11 md. hun er meget stor og sidst vi havde dylæge var hun ikke i tvivl..der er stadig to.. vi havde jo håbet at den ene måske ikke blev til noget som man noglegange ser.

DV er sagen..
0
0
Svar på denne tråd

Beritl
Forfatter: 
Dato:  23-05-2006 08:31

Aah, det passer nu ikke helt, synes jeg. Jeg havde engang en hoppe, der ventede tvillinger - som hun aborterede i 8. måned.

Der er mange flere risici ved tvillingedrægtigheder, og tit når hoppen altså slet ikke at gå tiden ud - så angående selve folingstidspunktet, ja, så skal hoppen jo lige gå tiden ud før man får det problem... 8-)

Men udover det - håber jeg, det går godt for din hoppe beritl, og at hun klarer det hele til UG! Krydser fingre. :D

*Hvis forventningens glæde er den største, hvorfor må man så ikke glæde sig for tidligt?!* © VKH
Palomino/arabere: Ibriiz Arabians

Sort 17" Free'n'Easy dressursadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

ville ikke tage den risiko
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 21:39

Min Feline kastede tvillinger i 9 mdr :-( jeg vidste ikke at hun ventede tvillinger fordi jeg ikke havde fået hende scannet :-(

mget dumt af mig..heldigvis skete der ikke feline noget men gud hvor var det hårdt at skulle ud i boksen og samle to små føl op

så da feline var blevet bedækket igen blev hun også scannet

i kan se det dejlige eksemplar der kom ud af det :-) :-) på min præsentation

men jeg ville helt klart som overskriften siger ikke løbe den risiko at lade min hoppe prøve at få tvillinger

m.v.h

Mitzi

0
0
Svar på denne tråd

tvillinger 2 uger til termin
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 22:29

Ja så er det vist lige op over , hun har været noget urolig idag og her til aften var der lidt gulligt stads ved patterne måske størknet mælk virkede ikke som voks propper, men nu får vi se har dyrlægens mobil nr. og vi holder at krydset..jeg skal nok holde jer opdateret og tak for alle de venlige tilkendegivelse på mail og alt det i holder krydset.

DV er sagen..
0
0
Svar på denne tråd

stadig 2
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 23:42

hej

ja så blev hun scannet igen !!! og der er stadig 2 en på 29mm og en på 15mm - men den lille er nu oval så den kan være ved at forsvinde af sig selv (håber)

dyrlægen kommer igen mandag -- så må vi se

vil ihvertfald ikke lade min hoppe gå med tvillinger

hilsen hanne

0
0
Svar på denne tråd

Tvillinger
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 23:46

Håber virkelig for dig at den bare forsvinder.

Vores Vivaldi hoppe blev også scannet drægtig med tvillinger sidste år, men der forsvandt den ene heldigvis af sig selv.

Hun folede med et dejligt hingsteføl den 28 april.

Mvh Jytte

Stald Topclass.

0
0
Svar på denne tråd

Hmmnnee..
Forfatter: 
Dato:  27-05-2006 18:33

...Sikke da en masse triste historier desv...Især Mitzi, puhe jeg havde nok stor tudet hele ugen, du har min fulde sympati mv.

Jeg står desv. også med en avlshoppe der er "unaturligt" stor...selv om hun er super sød og medgørlig til dagligt, så HADER hun dyrlæger (og beslagsmede)..såe det er stor set umuligt at få hende endten håndet el. skannet...det er kun mig og eén anden person der må "gøre" ting ved hende, såe jeg er bl.a. nød til selv at vacc. hende mv.

Meen jeg kan jo af gode grunde ikke selv hånde hende, så jeg aner ikke om der er et el. to føl på vej...

Hun er sat til at skulle fole ca. 1 august, men er allerede vildt stor, selv om der er over 2 mdr. til...meen nu må vi se hvad der kommer...der er desv. ikke andet at gøre med sådan en "sær" hoppe...;o)

Her er lige et billede af hoppen IKKE ifol...;o)

Held og lykke til jer alle...

Mvh.

OX Fuldblodsaraberheste m. int. Multi Champion afstamning sælges!

Op til 80 % rabat !

Bedækninger fra kun 1.ooo kr.
0
0
Svar på denne tråd

JUBII JUBII JAAA!!!
Forfatter: 
Dato:  29-05-2006 13:17

NU ER DER KUN ET FOSTER !!!

jubii jubii jaaa jaaa!!!

dr.dyr scannede hende idag,skal skannes igen på ca. 40.dag osv

så håber vi at hun holder til den 4. APRIL 2007

tak hanne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider