Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

hvornår er fuldblod XX
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 09:52

Min fuldblodshopppe er efter richerd of york og known fackt. Hun hedder wrays of life.. Er hun XX eller hvordan er det med det??

Det er mest fordi jeg overvejer at bruge hende som avlshoppe med min PRE hingst men så er jeg i tvivl om det bliver Quzado eller spansk sportshest..

Stald Rohan. PRE.
Boks udlejes i Flemløse ved Glamsbjerg. se præs.
Nu også forhandler af Regulator på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

Wrays of Life
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 10:04

Hej Mette

Din hoppe er helt klart ren fuldblod. Både Richard of York og Nice Havrais er store navne indenfor fuldblodsavlen. Begge hingste virker / har virket fra det der i sin tid hed Bregnerrødgård og som nu hedder Stutteri York. ring evt til Ædle hesteavl få bekræftiget at din hoppe er ren xx.

Mange hilsner

Peter Nielsen - STALD NIELSEN

0
0
Svar på denne tråd

Mangetak for det..
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 12:00
Jeg mente det nok men jeg var jo ikke helt sikker.. Det er ikke sådan ¨når man ikke lige helt har styr på fuldblodsavlen*S*

Stald Rohan. PRE.
0
0
Svar på denne tråd

hjhjkjæ
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 15:00

tja...det burde ikke være svært da der på ejersatifikatet står dansk galop. og dansk galop jo KUN har fuldblod...da det KUN er dem, og så araberne der løber galop.

og hvis ikke du har dette papir, så kan du prøve at kontakte dansk galop, da du uden dette ikke kan avle, m. papire

i må gerne hade mig, men had mig venligst for hvem jeg er, og ikke hvem jeg ikke er!

0
0
Svar på denne tråd

Fuldblod.
Forfatter: 
Dato:  22-05-2006 09:22

Jeg kan godt forstå at du spørger!

Jeg købte en fuldblods hoppe sidste år, og det undrede mig meget at der ikke stod XX efter hendes navn i hendes papirer. Men det er åbenbart fordi, galopfolkene ikke bruger det. De ved godt at det er fuldblods de har med at gøre, uden at skulle kendemærke dem med XX .

Da hun så blev oprettet i landscentrets database, så fik hun tilføjet XX.

Så hvis hoppen har lyseblot fuldblodspas, så er det en XX.

Mange hilsner Mette

0
0
Svar på denne tråd

Hvornår XX
Forfatter: 
Dato:  22-05-2006 15:47

Altså forklaringen på de manglende xx er jeres hoppers pas er nok den at alle indenfor galopverdnen ved at der er tale om fuldblods, så hvorfor skrive det ekstra?

En fuldblod er fuldblod (xx) når man kan føre stamtavlen míndst 8 led tilbage, kun med rene fuldblod

0
0
Svar på denne tråd

gfdgdg
Forfatter: 
Dato:  22-05-2006 15:51

Mette Jepsen nu er det ikke alle fuldblods heste der har pas.

som regl er det kun dem der har startet løb.

og f.eks. er mit guld farvet, så man kan ikke sige det på den måde.

men ALLE fuldblods heste skal have en ejer erklæring fra dansk galop, hvorpå man skal stå som ejer.

så ved man både det er en fuldblod, og desuden at man har retten over hesten, og ingen kan bevise noget andet.

i må gerne hade mig, men had mig venligst for hvem jeg er, og ikke hvem jeg ikke er!

0
0
Svar på denne tråd

Fuldblod.
Forfatter: 
Dato:  22-05-2006 19:50

Hmmm.. nå så holdte min teori alligevel ikke.

Mange hilsner Mette

0
0
Svar på denne tråd

Passets farve
Forfatter: 
Dato:  22-05-2006 22:16

Og Homestyles var gul, han var født i England.

Hilsen Marianne

*Homestyle, -jeg glemmer dig aldrig, R.I.P 26/9-05*

0
0
Svar på denne tråd

8 generationer
Forfatter: 
Dato:  22-05-2006 22:43

Det der med fuldblod og 8 generationer, holder desværre ikke helt. En hest med 8 generationer fuldblod kan få lov til at løbe væddeløb, men det bliver aldrig en "ægte" fuldblod.

Jeg har kendt en super væddeløber, han havde vundet flere Derby'er og var inviteret til at deltage i VM for fuldblod, der foregik i USA. Da han var færdig som væddeløber, blev han slagtet for han måtte ikke bruges til fuldblodsavl, da han var polsk registeret og de ikke kunne garantere at han ikke indeholdt fremmedblod i små mængder.

Mht. de famøse xx'er, så er det en dansk/nordisk opfindelse, det hedder helt korrekt TB, forkortelse for Thouroughbred.

Jeg mener at passet bliver udstedt ved fødslen og skal følge hesten hele livet, en fuldblod kan ikke komme til start hvis ikke den har pas. Men vores hoppe havde mistet sit, et sted undervejs.

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte
Forfatter: 
Dato:  23-05-2006 08:59

har ret, alle fuldblodsføl får udstedt pas ved fødslen og rent faktisk får man idag dette inden ejercertifikatet, på de kære små. Men mange mister deres pas et sted i hele forløbet, således har min gamle dreng intet pas, det ligger højst sandsynligt hos en gammel træner eller ejer.

Fuldblodshingsten Itsabrahma DVH 913 bedækker fuldblod og varmblod naturligt, meget høj drægtighedsprocent.

www.stutteri-hjaelmsbjerg.dk

Pia

0
0
Svar på denne tråd

Pas...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2006 12:49

Jeg har 3 fuldblods, alle med forskellige farve pas, så den med farven holder ikke madsen :-)

Michelle

0
0
Svar på denne tråd

fdsjflkjlfjfsl
Forfatter: 
Dato:  23-05-2006 12:58

CharlotteGC og Pia N det er da noget nyt noget så. for min gamle hest havde ikke pas, men da jeg snakket med dansk galop, kunne de se at det havde været bestilt, men så var blevet afbestilt.

dvs. den gang ca 5 år siden. skulle man altså bestille pas til hesten. ligesom man skal bestille konkurence pas hvis man vil staarte springning.

Michelle Husted det er så heller ikke mig der siger det med farven! bare lige for at komme det på det rene...

0
0
Svar på denne tråd

hold da op...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2006 17:57

Det glæder mig da at jeg ikke er den eneste der ikke helt har fattet det her...

Er der en der ved hvor amn evt. kan undersøge det her på nettet for at se om hun er ren XX. Hun har lyseblåt pas og har startet løb så den skulle vel være god nok... eller hvad??

Lidt sur at lave et Qruzado føl. sende papirende til spanien for så at finde ud af at hun ikk er ren XX.. Det gider vi ikke*S*

Stald Rohan. PRE.
0
0
Svar på denne tråd

jfkdskld
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 00:07
mette ja hvis hun har startet løb så er den helt sikker

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider