Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Snart 4 uger over tid..
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 15:05

Ja, nu er vores hoppe gået 3 - 4 uger over termin. Det er ved at gå os på nerverne, så vi måtte ringe til dyrlægen og høre, hvad han sagde til det. Men selvfølgelig sagde han bar at den sagtens kunne gå 1 mdr over uden nigle problemer. Selvfølgelig skulle vi holde øje med hende, og evt måle hendes temperatur.

Jeg syntes bar det er MEGET lang tid at gå over. Hun har haft føl før uden problemer. Hendes yver er meget stort, hun er meget stor og er samtidig "sunket" meget sammen bagtil. Det hele har ligesom bare stået stille de sidste par dage uden der er sket noget. Der er meget liv i maven. Hun æder og ser meget veltilpas ud.

Har i erfaringer med hopper der går så længe óver ? Kan det godt passe, at hoppen sagtens kan holde til at gå så længe over tid ? Her tænker jeg på når hun skal fole. Er føllet så ikk meget stort ?

Håber på i vil svare. På forhånd tak..

Mvh

Regina Sørensen

og Cleo

Ja - Cleo er en oldenborg

0
0
Svar på denne tråd

jamen altså
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 15:22
min tidligere dyrlæge havde en DV hoppe der altid gik 12 måneder, det var der aldrig nogen problemer i

Sjetmandspony -den var go' :D
0
0
Svar på denne tråd

I fredags...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 16:09

... lærte jeg noget nyt, og det kam jeg nu dele med dig

Nogle hopper går i 12 måneder, og ander kun i omkring 10. Deraf gennemsnittet på 11 Det har noget at gøre med hvor hurtigt de "bager" følle færdigt. Og hvis din hoppe er en 12 månederns hoppe, så så skal du jo vente lidt længere.

Desuden... føllet kommer 100 % når det er klart

Mvh

Trine og Nydam's Mr. Milan

Se Milans hjemmeside: www.mrmilan.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 17:13
Du har absolut ingen grund til bekømring. Jeg har oplevet mange hopper der går over i år. Mne dyrelæges gik 3½ uge over tid. han mener at det er fordi der har været koldt så længe i år, så hestene har indrettet sig efter det. Men hoppe skulle gerne fole om 13 dage, men jeg kan se allerede nu at hun vil gå lang tid over. Og som Trine skriver, så kommer føllet først når det er klart. Pga. den lange vinter har hestene sinket processen.
0
0
Svar på denne tråd

Min hoppe...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 18:13

...var førstegangsfolende, 12 år gammel og gik 35 dage over (insimineret). Alt gik som det skulle, hun klarede folingen selv (mens vi kiggede på) og føllet havde en helt normal størrelse.

Vores dyrlæge sagde, at på et tidspunkt, så går fosterets udvikling i dvale, og det stykke tid det er i dvale, så meget går de over, så man for ikke noget større føl af den grund.

Se evt. billeder af følle (1. døgn gammel) på min præs.

/Henriette

The opposite of a correct statement is a false statement. But the opposite of a profound truth may well be another profound truth.
- Niels Bohr

0
0
Svar på denne tråd

Bare rolig
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 18:47

Min hoppe har gået 46 dage over, og det var det mindste af de tre føl, hun har fået. Så ingen grund til bekymring, selvom ventetiden er lang :-)

Mvh.

Rebecca.

0
0
Svar på denne tråd

min hoppe
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 20:53

sarai gik ca.33 dage over tid, hun var første gangs folene, og klarede det hele til ug... hun fik et stort føl på 107cm..

pøj pøj med folingen.

mvh kiki

BRANDDAMMEN´S JABARI født d 13maj 06.. SKØNT

0
0
Svar på denne tråd

svarsvar
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 21:22

Så føllet vil simpelthen indrette sig efter det, hvornår hun har tænkt sig at fole?

Jeg håber bare det kommer til at gå nemt. I dag har hun igen været lidt urolig med løftet hale, men det bliver desværre ikke til andet ;(

Men nu når jeres har klaret at gå så længe over, kan Cleo nok også :)

Regina Sørensen

og Cleo

0
0
Svar på denne tråd

klar ???
Forfatter: 
Dato:  18-05-2006 09:45

hej regina

min hoppe gik 13 dage over tid. men hun var klar til at fole.hun var meget besværet, med ømme ben og pustede og stønnede når hun lage sig ned for at hvile. så dyrlægen og jeg, besluttede os for at sætte hende igang og det har jeg ikke fortrudt. det hele gik godt og føllet var 100 % klar og virkelig stærk. men havde tabt sig lidt for det kan de også godt gøre hvis de ikke kommer ud i tide. så hvis din hoppe er klar og dyrlægen siger god for det så er det en mulighed. held og lykke med det mvh anja

teamdynamite
0
0
Svar på denne tråd

svarsvar
Forfatter: 
Dato:  18-05-2006 11:18

Maybelline: Vi har snakket med dyrlægen om at sætte hende i gang, men han mener at man først bør gøre det, hvis mælken har løbet i over et døgn. Vi havde nemlig overvejet det stærkt og faktisk også regnet med det, men dyrlægen sagde nej. Han mente at det kunne skade hoppen mere end det gavnede, fordi den så måske ikke havde åbnet sig nok inden.

Men mange tak for svaret.

Regina Sørensen

og Cleo

0
0
Svar på denne tråd

hej iegen...
Forfatter: 
Dato:  18-05-2006 11:58

hej regina

helt klart hoppen skal være klar men lød fra din beskrivelse af hende også som om hun er det. min hoppe havde haft voks propper og lidt mælke løb i 2 dage. dyrlægen tjekkede hende fredag der var hun ikke klar, så tjekkede han igen mandag og så var hun meget klar. så det kan gå hurtigt pøj pøj glæder mig til at se din følle mvh anja

teamdynamite
0
0
Svar på denne tråd

svarsvar
Forfatter: 
Dato:  18-05-2006 15:21

Maybelline:

Dyrlægen har slet ikk villet se hende. For os ser hun ud til at være klar, med undtagelse fra, at hun ikke har mælkeløb eller vokspropper. Dyrlægen sagde at hvis der intet var sket efter denne weekend skulle vi ringe til ham igen, og så ville han komme og se den, og tage stilling derfra. Så nu må vi se. Skal selvfølgelig nok smide nogle billeder ind af føllet, når den vil ud

Regina Sørensen

og Cleo

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider