Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Jens Kvist
Forfatter: 
Dato:  13-05-2006 12:19

Jeg kom til at tænke på om der er andre herinde fra der har deres hoppe nede ved Jens Kvist i Gram til insemination? Det kunne da være meget hyggeligt at mødes ved lejlighed så.

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

Heyhey
Forfatter: 
Dato:  13-05-2006 12:27
Mener min veninde Lykke S har hendes hoppe hos Jens lige nu..

*STALD VESTERBÆK*
Oldenborg & Belgieravl
*Medlem af D.B.H og DOA*
Chris De balgerhoek BEH1903- Elton Son OLH748- Dinar Agerbo OLH739 - Lord-Gruson af Hvarre OLH 711

www.123hjemmeside.dk/S...Vesterbaek

0
0
Svar på denne tråd

Det er nemlig rigtig
Forfatter: 
Dato:  13-05-2006 13:43
Jeg har også en hoppe henne ved Jens lige nu.
Der er dog lidt problemer med at få hende i brunst, så hun er nu blevet hormonsprøjtet, og der skulle meget gerne ske bare lidt her i løbet af et par dage.
Men Line har i det hele taget kun meget få gange vist /opført sig somom hun er i brunst (faktisk kun 3 gange på 3 år)

Men er meget tryg ved at have hende nede ved Jens. De får jo super foder, kommer ud hver dag, og så har Line jo og en lille hingst at kigge på, for ligesom at hjælpe hende i det rette humør.

Er din afsted nu? og hvem skulle den gerne insemineres med?

Kan se du kommer et stykke oppe fra, så det er da noget af en tur. Men Jens skulle jo vidst også være god, og jeg ser nødigt at andre skal behandle på mine heste (så længe han ikke overbeviser mig om andet, -hvilket jeg da nødigt håber)

Lykke med Linepigen og Sille
0
0
Svar på denne tråd

Til Lykke
Forfatter: 
Dato:  13-05-2006 14:45

Nej hvor skægt - jeg havde efterhånden mine tvivl om der overhovedet var nogen der kendte manden, for alle ligner når jeg siger hvem Faxa er på "ferie" hos!

Jeg valgte egentlig også lidt omvendt - nemlig dyrlæge først så hingst. Jens valgte jeg fordi han kender de fleste hopper i mins stamme (og deres særheder ) og så fordi han er knalddygtig til at inseminere med frost og når man som jeg vælger at bruge frost til en "ny" hoppe så skal der altså ikke stå en halv-amatør i enden af røret!!!

At de så får samme foder som min er vant til gør jo bare det hele endnu bedre!

Faxa skulle gerne levere Thomas Velins næste tophest - så jeg har valgt at putte Godsend du Reverdy på hende. Jeg vil nemlig gerne have Quidam blodet ind - men uden at få hans temperament !

Hvem skal din ifoles med?

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

San remo (sandrohit/donnerhall)
Forfatter: 
Dato:  13-05-2006 22:39
Jamen det bliver da spændende så om et års tid, og se hvad der kommer ud af den affære. og også om vi om en 6-8 år kan se velin ride rundt på din kommende følle. -Det ku jo være lidt skægt at lave en top hest.

Line skal gerne ifoles med San Remo. Denne er også foreslået af Jens.
Både Line og jeg er jo helt grønne inde for det her avlsværk, så i teorien kan den ene næsten være lige så god som den anden.
Bad ham nemlig komme med et par forslag til hvad der evt kunne være godt. I løbet af et par dage kom han så med 3 emner, hvoraf san remo så var den ene. San Remo også blandt de tilbageblevne efter, at jeg havde set 3 stk DVDér igennem, med sammenlagt ca 60 hingste på. Så ham prøver vi (hvis damen altså snart vil i brunst)

Mon ikke det er fordi du kommer længere væk fra, at det er de færeste, der har hørt om Jens??
Her nede omkring synes jeg da, at der er en del der kender ham, men nok også fordi den enten selv bruger ham, eller fordi de har hørt om ham gennem mig. For Line har virkelig i løbet af de sidste par år, haft mange forskellige trælse ting, som han har skulle behandle på.
Vi joker lidt med, at det simpelthen er fordi at hun er så vild med at have besøg af ham, at hun sørger for at vi bliver nødt til det. Så nu må hun da få styret sin lyst nu hun allerede har været afsted på kærlighedsferie i knap 14 dage nu.

Dog er der også nogle der ikke bryder sig om ham, da de synes at han kan være lidt voldsom, (+er dårlig til det med tidspunkter, samt kan på nogen virke lidt arrogant). Men jeg synes bare, at så længe han kan sit kram og det endda virker med stor tilfredshed, så ser jeg ingen grund til at bruge andre.
Synes nemlig at mange af de andre dyrlæger i området kan bruge en frygtelig masse tid og recourser på en masse midlertidige klat-løsninger, som ikke altid holder i længden. Hvorimod Jens tilsyneladende ved præcist hvad han laver.
Det med tiden kan selvfølgelig være lidt trælst, men så skal han også have, at hvis det er noget akut, så er han der i løbet af næsten ingen tid. Og hans opførsel skal man bare lege lidt med på, så er det skam vældigt underholdende.

Men vi må se og håbe på at der kommer føl til næste år.
Og regner da med, at hvis Line kommer ifol, og er en god mor osv, så skal hun da sikkert også på kærlighedsferie ved Jens, hvis ikke sllerede næste år, så næste år igen.

0
0
Svar på denne tråd

Til Lykke
Forfatter: 
Dato:  14-05-2006 06:43

He he - man kan jo ligeså godt sigte efter toppen ikke? Skovtursheste er der jo ikke de vilde penge i...

Det kan da være vi ses dernede så? Jeg går og leger lidt med tanken om at daffe en tur derned i weekenden (se bare hvor hurtigt man kan fortrænge den køretur ). Det er dælme ikke nemt at undvære sit lille pus, selvom jeg er overbevist om at hun storhygger sig i de kæmpebokse Jens har og med nye venner overalt.

San Remo kender jeg ikke lige noget til - men afstamningen på den fejler jo ikke just noget! Det bliver da vildt spændende at se om du så til gengæld får lavet en sandkasse-tophest ...

Jeg kan høre vores heste har samme forkærlighed for folk der koster OS penge ! Faxa er dybt forliebt i min smed, så i en periode kylede hun konsekvent en sko af få timer efter han havde forladt stalden - prøve lige at spørge om det var pinligt til sidst (vi mangler en "rødme-smiley").

Jeg tror meget af Jens´ måde at være på netop hænger sammen med hans dygtighed - genier får tit den der lettere distræte atitude som for mange tolkes som arrogance. Jeg synes da bestemt han var behagelig at snakke med - lidt flyvsk, men det skal jeg jo ikke brokke mig over med den "kegle" jeg lige har givet ham !

Vores planer for hoppedyrene ligner hinanden til forveksling. Hvis jeg når at finde et nedlagt landbrug der er til at betale med én indkomst, så kommer Faxa til sønderjylland igen næste år - ellers må hun desværre hoppe et år over. Det er jo ikke just gratis at have 2-3 heste opstaldet ude!

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

Jens Kvist
Forfatter: 
Dato:  14-05-2006 07:45
Ingen tvivl om at han er dygtig, men han er altså lidt hård - min hoppe ville ikke gerne løfte halen mere efter at have haft hans hånd i måsen, og der har ellers aldrig været problemer. Kunne også høre på Kari (Cajus) at det også er et problem ved en af hendes hopper, så der står hun pg holder Jens i ørene så han er forsigtig ved netop denne...

Sælges : 1, 4½ års Hoppe, 1 hingsteføl ´06 e. Armano. Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

He he he...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2006 08:05

...hvis han bliver for grov ved min får han en på torsken af den - for dyret kan ikke stå i tvangsboks, så han må lege med den på staldgangen !

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

top sandkasse dyr
Forfatter: 
Dato:  14-05-2006 22:47
Ja ja.
det kunne da være yderst interessant med at sådant.
dog satser jeg gerne på at resultatet (hvis det bliver) skulle blive en lille fin hoppe, sort med lidt fine aftegn og et slutmål på ca 166, samt selvfølgelig udstyret med nogle yderst fine gangarter. For så er det min kommende afløser til Line her om 4-6 år. Så kan Line få lov til at lave nogle flere føller :-D

San remo er en 5 årig tysker, som jeg satser på. afstamningen, samt hingsten selv fejer intet.
dog har DV endnu ikke fået øjnene op for denne fine en, og puttet ham på deres hingsteliste. Men det kan jo være at det kommer hvis nu jeg laver et lille fløjhingsteemne eller guldmedaljehoppe for den sags skyld. ;-D

så må vi bare håbe, at vore damers forhåbenyligt kommende afkom, ikke arver deres mødres trang til at koste deres ejere en formue i ekstra udgifter.

Hvis du bestemmer dig for at tage hele den lange vej til det sønderjyske kan du jo lige forvarsle, så kunne det jo være at jeg også pludselig skal hen og besøge Line. medmindre hun kommer hjem inden selvfølgelig.

0
0
Svar på denne tråd

metjen
Forfatter: 
Dato:  15-05-2006 10:16

Han var også meget hård ved min hoppe. Endnu har hun svært ved at man løfter hendes hale og det er endda 4 år siden hun blev insemineret. Jeg ved Jens Kvist er dygtig, men han får ALDRIG lov til at inseminere på mine hopper mere.

Hilsen May-Britt

- Lækker 3-års unghest, spring/dressur, til salg - se min profil: Maygårdens Cordial!!

- Kvalitetsurter til din hest?? Kig på min profil, eller klik ind på vores hjemmeside:

WWW.HESTENSURTEHAVE.DK
0
0
Svar på denne tråd

Jeg havde også
Forfatter: 
Dato:  16-05-2006 10:16

Jeg havde også Nipsen ude hos ham -hun stod alligevel skadet, så vi lavede aftalen om at han puttede et føl på hende til sig selv med hingst efter eget valg og så stod hun gratis hos ham.

Desværre kunne han ikke få hende i brunst, så der kom aldrig noget ud af det...

Anna

0
0
Svar på denne tråd

Metjen og Maygaarden
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 12:10

Kan det tænkes, at det er hopperne, der "bare" er meget sensitive, og synes at det er yderst ubehageligt, at få en hel arm stukket ind, og det så efterfølgende udløser, at de bliver "kede af det", når man piller ved dem bagi?

Al sorg, al angst handler om en tilknytning til et andet individ, som er blevet brudt, eller risikerer at blive brudt. Al sorg er kærlighedens pris.

Medlem af DÅHM syd, DÅHM det er fedt, at være klog!

0
0
Svar på denne tråd

Silas1...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 12:24

...jeg tror måske du har fat i noget der - for de hopper som jeg kender der har været dernede har overhovedet ikke haft problemer efterfølgende.

Uanset på hvilken måde man bedækker og hvilken dyrlæge der bruges så vil der ALTID være nogle "gimper" imellem som bliver kede af det - jeg håber så bare ikke min er iblandt dem, for bliver føllet godt så er det jo ikke meningen det skal være en engangsforestilling.

Selvfølgelig bliver man da lidt bekymret når man hører sådan noget om han der skal ifole ens hoppe - meeen på den anden side, så må man jo regne med at han ved hvad han gør...

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 12:30

Ikke, at der er en grund til, at være bekymret... Jeg har arbejdet hos mere end en avler, og hvis hopperne er lidt små i det, eller dyrlægen/inserminøren har en lidt stor arm, så kan det være ubehageligt for dem, og måske udløse det, som Metjen og Maygaarden skriver..

Al sorg, al angst handler om en tilknytning til et andet individ, som er blevet brudt, eller risikerer at blive brudt. Al sorg er kærlighedens pris.

0
0
Svar på denne tråd

silas1
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 13:10

tvivler...

hun blev ins i 3 brunster sidste år + dr scan + hun har fået 2 føl, og det er først efter besøget med Jens at hun ikke vil have at man løfter hendes hale !!!

0
0
Svar på denne tråd

Metjen
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 13:19

Og som jeg skriver, så kan det have noget med armens størrelse, at gøre eller at hun måske har været øm ved livmoderhalsåbningen, og det så har føltes ekstra ubehageligt for hende...

Der er andre muligheder end, at det lige behøver, at være dyrlægen/inserminørens skyld, at hoppen efterfølgende ikke bryder sig om, at blive rørt ved..

0
0
Svar på denne tråd

silas1
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 14:04

det er måske også uden grund at Kari kommenterer at han tiltider er lidt hård ??? (der er jens der kommer hos stald cajus, og kari der står for at holde styr på hopperne ved scanning)

Jeg siger ikke at min hoppe ikke er følsom, men det er først ved Jens at hun har reageret som hun gør og der har været mandlige ins. ved hende før...

0
0
Svar på denne tråd

nysgerrig..
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 14:45

Heej Trine!

Jeg er simpelthen såå nysgerrig.. hvordan fik du transporteret Faxa pigen derned?

Man kunne jo tænke sig, det ikke har været helt nemt.. eller hvad?

Hilsen

Helle

"Det tar lang tid, at få en gammel ven"

0
0
Svar på denne tråd

Nu snakker jeg
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 14:48

Generelt om insermination m.m.

Jeg prøver blot, at forklare at der kan være andre grunde, end lige at omtalte dyrlæge er et problem.

Den reaktion du oplever ved din hoppe, kunne du også have oplevet ved en hvilken som helst anden inserminør/dyrlæge.

At de på stald Cajus mener, at pågældene dyrlæge kan være hård, det er jo så deres mening. Det kan og skal jeg ikke lave om på.

Kan så blot undre mig over, at de ikke finder en anden dyrlæge.

Medlem af DÅHM syd.

Forsk. ting sælges, se præs.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kender flere...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 15:42

... som har haft samme problem som metjen og jeg, der har haft deres hopper der. Kan godt være min hoppe er senistiv, men jeg har hørt det fra mange efterhånden, som også har fået insemineret deres hopper af ham. Jeg har efterhånden fået insemineret mange forskellige typer hopper mange gange, dels ved Lone Christiansen og dels ved Jens Kvist, og jeg har ALDRIG oplevet Jens Kvist værende andet end hårdhændet i forbindelse med insemineringen. Jeg siger IKKE at manden ikke er dygtig, men jeg har bare en dårlig oplevelse af hans måde at håndtere min ene hoppe på. Jeg bruger i stedet Lone Christiansen fra Ribe dyreklinik - hun arbejder meget på hestens præmisser.

Venlig hilsen May-Britt

- Lækker 3-års unghest, spring/dressur, til salg - se min profil: Maygårdens Cordial!!

- Kvalitetsurter til din hest?? Kig på min profil, eller klik ind på vores hjemmeside:

WWW.HESTENSURTEHAVE.DK
0
0
Svar på denne tråd

Hvis nu
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 16:52

At man siger, at en dyrlæge/inserminør/avler har x antal hopper inde til inserminering hvert år. Så vil der jo altid være en vis procentdel af ejerne, som føler at den mand eller kvinde ikke er den rigtige til jobbet, af flere grunde.

og så er der dem, der vender tilbage hvert år, fordi vedkommende passer til deres hoppe og ejerens temperament.

Det er ikke alle der er tilfredse med alle fagfolk, og sådan er det inden for alt.

Jeg har f.eks. arbejdet for J.P. Aggesen, og der var der også nogen, der synes at han var for hård, eller dyrlægen hos ham var osv osv.

Samme problemstilling, bare med en anden mand.

Medlem af DÅHM syd.

0
0
Svar på denne tråd

silas1
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 17:35

Sådan er det jo med alt!! Selvom jeg ikke var tilfreds, kan andre godt have haft en god oplevelse med ham og derfor vil sige alt godt om ham. Sådan er det jo! Jeg vælger så bare ikke at bruge ham, da jeg har haft en dårlig oplevelse med ham, men som jeg også skrev i mit første indlæg i denne tråd, så er jeg ikke et sekund itvivl om at han er dygtig. Min venindes hoppes udseende reddede han, efter en anden dyrlæge havde valgt ikke at operere eller behandle. Så både godt og skidt, men mht. inseminering synes jeg stadig han er for hård.

Venlig hilsen May-Britt

WWW.HESTENSURTEHAVE.DK
0
0
Svar på denne tråd

Til Asferg
Forfatter: 
Dato:  18-05-2006 08:30

He he - lille bøvle fik da sin helt egen lastbil at køre i !

Det er en helt ny 2 hestes lastbil, som godt nok er p...-dyr at leje - men den kører som en drøm og jeg kom frem med en knastør hest, så den er bestemt pengene værd! At der er GPS i er kun en fordel - og at teknik-fjolset her kan betjene den er en endnu større fordel he he he...

Hun klarede faktisk at blive læsset på under 7 min. - så det er da meget godt. Hun har kørt i lastbilen en gang før - og man kunne tydeligt mærke at hun havde mere mod på det denne gang. Hvem ved - det ender måske med at hun synes en trailer er ok mht. plads?

Hele vejen derned stod hun bare så fint - undtagen de 2 gange jeg var inde og tjekke om hun nu havde det godt - "Mor ud på motorvejen igen - det er sjooovt at køre stærkt!".

Det eneste hun absolut ikke kan lide er at køre i rundkørsler - damn jeg skulle næsten ud at skubbe den så langsomt krævede hun at jeg kørte ! Skøre kræ...

Har pony og æble-hesten det godt?

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

7 MINUTTER
Forfatter: 
Dato:  18-05-2006 10:24

7 MINUTTER... fantastisk, ja for søren, de penge er da givet helt vildt godt ud, når der ikke skal mere til. Huha rundkørsler, jeg kan lige forstille mig, hvordan Faxa pigen kan blive stram om mulen, når de forceres.

Hvordan går det med hende dernede?

Æblet har stået en uge.. hun havde fået lagt skoen om og var bare så halt som en hest næsten kan være. Så smedmanden måtte pænt stille klokken 22.30 og sko hende om.. men hun var IKKE sømstukket. Damen kunne næsten ikke gå..? Blodprøver har vist svagt forhøjede muskelværdier, så nu får hun noget vidunderdims...! Gik supergodt igår.. meget mærkeligt!

Pony er blevet sparket af en åndforp*let møgbuk. Hun er på penicilinkur og såret er på blå biotex...! Benet er bare såå hævet, hun ligner jo en ølefant. (også syntes hun boksro er noget fanden har skabt og i protest ødelægger hun sin fine hale)

Doktor Dyr er desværre meget bange for griffelbenet er brækket, men deeet tror jeg bestemt ikke... men et lille røntgen billede må vi hellere for lavet om et par dage.

Så huhej hvor det går hernede...

"Det tar lang tid, at få en gammel ven"

0
0
Svar på denne tråd

Maygaarden
Forfatter: 
Dato:  18-05-2006 11:06

Jeg har såmænd også fuld forståelse for, at man vælger en fagmand fra, ud fra de mindre behagelige oplevelser man kan have med dem.

Det har jeg også selv gjort, men ikke uden at overveje først, om det var pga den fagperson, jeg havde med at gøre, eller om der kunne være andre grunde til, at min hest reagerede, som den gjorde.

Medlem af DÅHM syd.

0
0
Svar på denne tråd

Jens Kvist
Forfatter: 
Dato:  18-05-2006 12:52

For mig er der nu ingen tvivl om at Jens Kvist er hårdhændet (i forhold til andre dyrlæger) ved inseminering, det fortæller både Kari & Jack samt Helle & Jørgen.

Jeg mener dog at Jens er så fagligt dygtig at hans dygtighed opvejer dette. Jeg bruger Jens som dyrlæge til Go Go og for mig er han den helt rigtige. Som person er han mere hård og kontant end de andre jeg har brugt, men kvaliteten af arbejdet er altid i top.

Der er ikke meget pusse-nusse over ham, men jeg synes bestemt han er fair. Jeg ville nok ikke sende en meget sensible hoppe til ham, men ellers ville jeg ikke tøve med at bruge ham.

Forstår godt at Maygaarden har skiftet da flere i det område ikke har så gode oplevelser med ham. Man må jo vælge den dyrlæge man har mest tiltro til, alt andet er idioti. Alle begår fejl og heldigvis er der frit valg- jeg vælger Jens :-D

0
0
Svar på denne tråd

Besøg i det Sønderjydske
Forfatter: 
Dato:  22-05-2006 11:51

Je, i går var jeg så lige en "smut" nede og kigge til Faxa - hvem regner måske 500 km. for noget når ens hest skal klappes?

Da jeg kom derned herskede der et syndigt kaos - inden der er nogen der går i koma, skal jeg sige at det ikke var Anni og Jens´ skyld! Staldpigen var blevet syg og ham der skulle være komme istedet og hjælpe dukkede aldrig op. Halmen skulle være kommet lørdag morgen, men var først kommet lørdag meget sen aften - så kan man jo selv gætte hvordan boksene så ud hos de fleste heste !

Men - hovedsagen er jo at hestene har det godt og har fået mad - og det havde de alle! Faxa har fået en stor boks på ca. 3x5 meter med mulighed for at snakke med en af naboerne uden tremmer imellem + hun kan stikke hovedet udenfor hvis hun har lyst til det. Ikke just en ny og funklende ren stald - men hun har det tydeligvis fint nok der. Det eneste hun reagere på er når der kommer en fugl susende ind over hovedet på hende, så hun er lidt "bulet" i hovedet - man er vel kvik til at vende rundt?! Det er der jo så ikke just noget nyt i kunne jeg trøste Anni med - hun når lige at få pels på hendes skrammer før hun kreere en ny .

I starten havde hun slet ikke tid til at snakke - hun havde travlt med at spise, men da guleroden blev knækket kunne hun løsrive sig he he he...

Jeg fik hende børstet og nusset og klappet og forkælet til den store guldmedalje - det nød hun i vildskab! Fik også rykket man på hende og fordi geniet her ikke lige havde en metalkam med render jeg nu rundt med 2 megavabler ...AV!

Hun havde INGEN problemer med at man løftede halen, trak i den og i det hele taget rumsterede i "den ende". Jens sagde da også at hun selv stillede sig parat i boksen når han skulle undersøge hende og hun havde bestemt ingen skrupler med at nusse med Jens.

Desværre er der åbenbart lidt koks med hendes brunst - den har nu varet i knap 2 uger, så jeg regner med at han snart går et skridt videre - der skulle jo gerne snart kunne insemineres!

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

så håber jeg da for dig.
Forfatter: 
Dato:  22-05-2006 15:29
så håber jeg da på det bedste for dig.
Jeg var nede og hente Line i fredags, og hun havde det da også fantastisk, og ingen problemer med at løfte hale eller lignende.

Desværre er der ikke så lyse udsigter til føl hos mig, da Lines æg ikke vil modnes. de har være lige små i hele perioden, og de har prøvet med hormonkur og alt hvad der ellers skulle kunne vække mirkler. Men ingen respons nogen steder fra :{-(
Så Anni fortalte, at Jens havde sagt at hvis jeg ville lave et føl, så må jeg nok finde en anden hoppe først. øv øv...
Og man tvivler jo ikke på udtalelserne med de kilder.

Men nå. Kan jo kun håbe på at der vil komme bare et lille tegn på en brunst. Ellers er det min hensigt at forsøge igen næste år, og så kan hun bare komme afsted, når jeg der omkring februar/marts har en mistanke om brunst (er på det tidspunkt hun hidtil kun har vist at der evt kunne være en svag antydning til hormonforandringer).

Men hvis jeg skal se det fra den lyse side, så bliver min ridehest ved med at være ridehest og vi skal ikke stoppes af et evt føl, og så har jeg jo også de penge sparet. -hvor er smileyen der halv smiler og halvt græder??

Men ja, vil da håbe for dig, at din snart kan insemineres.

Lykke Med linepigen og Sille
0
0
Svar på denne tråd

Til Lykke
Forfatter: 
Dato:  22-05-2006 17:11

Aha, så var det derfor jeg ikke kunne hitte dit "dyr"! Jeg rendte ellers rundt og ledte...

Surt med de problemer - Jens sagde godtnok at han lige havde sendt en hjem med den besked. Jeg HÅBER virkelig at Faxa gider komme i omdrejninger - for ellers har jeg nordjyllands dyreste plæneklipper, og det er altså ikke ret fedt ...

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

Trine.
Forfatter: 
Dato:  22-05-2006 22:20
Ja den besked var vist hæftet på Line, da de kun yderst sjældent kommer ud for det problem.

Snakkede lige med min smed idag, som sagde, at de gange han har haft en hoppe med lidt problemer, så var den røget på fold med en hingsteplag eller 2 i en periode. Og så skulle der bestemt komme føl, hvis chansen har været der, og hvis ikke føl, kan man jo kun bekræfte. godtnok ville man spilde et år, men det skulle jo så få gang i den hormonale balance. Så er gået lidt i tænkeboks, og vil nok lige vende det en gang med Jens, når jeg snakker med ham en af dagene (skal have min anden vaccineret)

Men fortsat held og lykke.

0
0
Svar på denne tråd

stod hingst
Forfatter: 
Dato:  23-05-2006 09:28

Jeg ved at Anita H herinde har hendes frederiksborgh hingst til at bedække i stod medmindre andet er aftalt, hun bor ikke langt fra blue hors, og så kan der komme papir på føllet og et evt hoppe føl kan fremstilles til kåring.

Sælges : 1, 5 års frb. hoppe, 1 hingsteføl ´06 e. Armano. Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan går det med Faxa??
Forfatter: 
Dato:  25-05-2006 22:25
Hej Trine,
måtte lige vide hvordan det står til med Faxa-pigen??

Line er jo røget afsted igen. Jens var og vaccinere min anden idag, og vi snakkede selvfølgelig også om Line (idet jeg jo hidtil kun har snakket med Anni)
Han snakket så om niget DNA-profil man kunne lave, så man kunne undersøge for om hun evt ikke kunne lave nok hormon.
Så ville han lige vise mig hvordan jeg også kunne kigge efter det, ved at se i hendes skede. det viste sig så, at Damen var meget "gæstfri" og slet ikke klemte halen, og han var næsten 100 på at hun måtte være i brunst.
så i eftermiddags var vi lige ude med hende, så hun kunne blive folikkelkontroleret, og hun står med et æg der siger spar 2. så Line må holde weekend ved sin gode ven Jens

Nu viser det sig så bare, at San Remo er den eneste hingst, som pågældende stutteri ikke sender. Altså vi må selv køre ned på den anden side af elben fr at hente det, samt at der oveni købet er fare for at ægget går inden det kan nå frem. Så det blev lige en hastig beslutning om at prøve en donnerhall søn istedet, Don Frederico.
det kan jo være hips som haps, når vi ikke ved hvad damen kan finde på at lave.

men det hjalp åbenbart, at hun kom hjem. -så var hun jo nødt til at kome i brunst hvis hun ville hen til sin gode ven igen.

0
0
Svar på denne tråd

Til Lykke
Forfatter: 
Dato:  26-05-2006 13:32

Nej hvor er det fedt for dig!!! Mange krydsede fingre herfra!

Det kan være jeg skal snakke med Jens om det der DNA-halløj vil være en ide at lave på Faxa hvis hun ikke snart kommer i omdrejninger. Trods alt er det jo ikke heeelt gratis at sende mulen i byen, og jeg vil da også gerne have hende hjem igen inden græssæsonen er helt ovre. Sidste år blev hun nemlig snydt for sommergræs pga. kåring og at hun frøs som en i H bare det dryppede en lille bitte smule .

Jeg regner med at kigge derned d. 3/6 sidst på eftermiddagen, så hvis du er i omegnen der kunne det da være sjovt at hilse på hinanden!

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

Trine..
Forfatter: 
Dato:  26-05-2006 22:55
Nej det er bestemt ikke gratis. Fik min første regning i tirsdags, på damens 17 dage lange ferie. Så blev man lige knap 2700 fattigere der :-(
Men nå... når vi ikke kan nøjes med andet, så må man jo bare betale. -Håber bestemt ikke at Line får lyst at blive 14 dage mere, for hun må da gerne blive klar at komme hjem i løbet af et par dage.

Jeg synes nu, at sådan noget DNA-analyse lyder dyrt, og det var heller ikke noget han selv havde det helt store kendskab til -lød det til. Men selvfølgelig, det kan da godt være det virker.

men vi må da håbe at vores små damer, hurtigst muligt får lyst til at få det overstået, så de kan komme hjem. -Der skulle jo og gerne være råd til at sende dem på "ferie" en uges tid eller lidt mere (forhåbentligt ikke meget længere) til næste år også :-D

0
0
Svar på denne tråd

Line insemineret
Forfatter: 
Dato:  28-05-2006 14:29
Ja så blev Line insemineret.
Så er det bare om at vente til den 14, så skal vi køre hende hen forbi, så hun kan blive scannet. Så skulle der jo forhåbentligt gerne være gevinst 8-)

Men dejligt at hun kunne nøjes med små 4 dage denne gang. Så krydser jeg fingre for at Faxa også snarest bliver klar.

Så... ehm... kommer nok ikke lige forbi den 3. -Men du har ret; det kunne jo være sjovt.

0
0
Svar på denne tråd

Til Lykke
Forfatter: 
Dato:  29-05-2006 08:54

Ej hvor godt at Line fik sig snøvlet sammen - jeg krydser fingre igen for at hun holder så!

Ja, prisen er jo ikke lige gratis - gruer også lidt for hvad mit eventuelle føl (FÅ SÅ R... PÅ GLED FAXA!!!) løber op i! Men - når man nu VIL bruge Jens så må vi jo også bare pænt hoste op. Jeg har det også lidt sådan at kan HAN ikke få den ifol - så er der sqi nok ikke meget håb for at det lykkes.

Jeg kigger ned til hende på fredag i stedet (2/6) da jeg har nakket en fridag - så omkring middag regner jeg med at være der.

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider