Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvem ved det??
Forfatter: 
Dato:  20-03-2002 09:53
Hejsa
Jeg har en sortbroget islænder/araber hoppe på 130 cm i stg. Hun skal have føl til maj med en haflinger hingst på 145.

Hvem kan svare på dette??
1) Hvor høj bliver føllet ca. som fuldvoksen???
2) Hvilken farve er der størst sandsynlighed for at føllet bliver? broget?? eller rød??

Hvis I vil hjælpe vil jeg blive meget glad!!!
Mvh. Dahlia;-)
0
0
Svar på denne tråd

Re: Hvem ved det??
Forfatter: 
Dato:  20-03-2002 10:28
Det er et spørgsmål, som er utrolig svært at svare på. Det kan jo være, at der er gener, så føllet bliver på størrelse med hingsten. Men det er nok mest sandsynligt, at det bliver ca. 140 cm.

Mht. farven, så afhænger det også af de andre led i stamtavlen. Hvilke farver de har haft. Men det røde gen er meget fremtrædende, så jeg ville gætte på rød, evt. rødbroget.

Kh. Britt
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-03-2002 11:05
Dahlia, Dahlia, Dahlia *sukker dybt*

Du har jo spurgt om det samme flere gange før - hvad er det egentlig du forventer af os?
Du er simpelthen nødt til at vente og se, hvad der kommer ud af det - det nytter ikke noget at spørge og spørge, indtil der kommer det svar, du forventer. Det bliver føllet jo ikke anderledes af, vel?

I øvrigt tror jeg, at du har fået stort set samme svar hver gang, du har spurgt, ikke?

Hilsen Sif
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-03-2002 18:04
Hejsa!
Ja, som sagt tror jeg ikke, du kan finde frem til hvad farven bliver, når du ikke kender til de andre heste på stamtavlen.

Så har jeg en lillebitte ting til, som ikke har meget med det andet at gøre: Jeg tror næppe din pony er den krydsning du beskriver; så ville den være en del større. Det er meget populært blandt "ponyfolk" at kalde en pony med ukendt ophav en islænderkrydsning. Og arabere er jo også populære.

Men selvfølgelig kan det være at jeg tager fejl! Det ændrer under ingen omstændigheder på, at det sikkert er en skøn pony du har.

Kh. Tanja
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 11:46
Hej

Jeg er næsten sikker på at dit føl bliver rødt, da der røde gen er meget strækt, og da det er en haflinger hingst er det næsten sikkert da haflingere jo er røde (godt nok i alle toner)

venlig hilsen

Virka:-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider