Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

original stamtavle + konkurrencepas
Forfatter: 
Dato:  04-05-2006 09:46

Ja nu besværre jeg jer lige atter en gang med et enkelt spørgsmål. Min hoppe har brodeaux hestepas hvori hendes stamtavle selvfølgelig er. Men denne stamtavle er vel ikke at regne som den originale eller?
For når jeg synes jeg har læst på lr.dk er der forskel på disse to? eller det kommer måske an på alderen af hoppen? altså om de har både stamtavle og pas?
Min er fra 2002

Og så har jeg lige et sidespg angående konkurrence pas.
Når jeg sender besigtigelses papirer ind, skal jeg så sende hestepasset med, og hvad sker der så? Kommer der et klistermærke i (synes jeg der var nogen der engang nævnte) eller andet?

Håbder nogen kan være lidt behjælpelige

/CBK

Drømmenhesten indkøbt

(se billeder på præs)

0
0
Svar på denne tråd

konkurrence Pas
Forfatter: 
Dato:  04-05-2006 09:54

Du skal sende følpasset med ind sammen med besigtigelses papiret.

Hvis du har skiftet ejerskab på ejerbeviset, behøver du ikke at sende dette med. Ellers skal det sendes med ind.

Du får en ny forside på passet, hvor der står det er et konkurrence pas. Tror også de retter op på beskrivelse af hesten hvis den har ændret sig meget.

// Birgitte

0
0
Svar på denne tråd

Stamtavle
Forfatter: 
Dato:  04-05-2006 09:54

Jo det papir der er i dit pas er den rigtige stamtavle.

Ja jeg mener passet skal sende ind,og så sætter de et klistermærke i det,at det også er et konkurrencepas.

Hilsner fra Michelle

:-)Stjernehåb :-)
0
0
Svar på denne tråd

alkdfdkfd
Forfatter: 
Dato:  04-05-2006 09:56

Det bordeaux hestepas er også hendes stamtavle. Det med de 2 forskellige ting drejer sig om ejeren. I gamle dage var stamtavlen også bevis for, hvem der var registreret som ejer.

I dag har man det bordeaux hestepas og ved siden af et løst ejercertifikat, som er skrevet på samme papir som passet. Det gør at man kan tage passet med uden at risikere at miste ejercertifikatet. Det er lidt at sammenligne med en bils registreringsattest. Den der har certifikatet er ejeren. Og så skal man endelig huske at få tidligere ejers underskrift på ejercertifikatet.

Når du sender besigtigelsespapirerne ind, så skal du sende passet med. LR udskriver en ny side 1 i passet, hvor det er tilføjet at hesten er registreret som konkurrencehest.

*** Små gule, der kan og vil - nu med føl ***

0
0
Svar på denne tråd

lidt svar
Forfatter: 
Dato:  04-05-2006 09:58

et bordeaux pas med stamtavle er originale papirer - måske du er blevet forvirret over at der også findes ældre heste, som bare har et blåt papir som deres originale stamtavle.

Konkurrencepas... Besigtigeren skal da så vidt jeg husker have passet med med det samme og du skal intet foretage dig (udover at betale) - du kan læse på forsiden af passet om hesten er reg. som konkurrence hest (det står med småt et sted på forsiden - ej et klistermærke)

Sælges : 1, 4½ års Hoppe. Se min præsentation

Desuden sælges også for veninde 1, 3½ års vallak, tilredet, røngtenfotograferet og fundet fri for mus - Kontakt mig for oplysninger og billeder/video

0
0
Svar på denne tråd

svar fik du
Forfatter: 
Dato:  04-05-2006 09:59

;-)

Du har da fået nogle svar at vælge imellem :-D

Sælges : 1, 4½ års Hoppe. Se min præsentation

Desuden sælges også for veninde 1, 3½ års vallak, tilredet, røngtenfotograferet og fundet fri for mus - Kontakt mig for oplysninger og billeder/video

0
0
Svar på denne tråd

mange mange tak
Forfatter: 
Dato:  04-05-2006 10:00

Mange tak for de mange hurtige svar.

Ja ejerctertificatet er skam også skiftet. så vil jeg sende det ind også, så jeg kan komme ud og starte DSA

Endnu engang tak for de mange forklaringer

/CBK

Drømmenhesten indkøbt

(se billeder på præs)

0
0
Svar på denne tråd

metjen...
Forfatter: 
Dato:  04-05-2006 10:05

Hihi ja nogen svar, Hvilket simpelthen er skønt.
og heldigvis er I alle enige

Metjen: har valgt at min dyrlæge besigtigede hende da han alligevel skulle raspe tænder på hende her forleden. Så skal selv sende ind (og betale :D)

/CBK

Drømmenhesten indkøbt

(se billeder på præs)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider