|
|
| han vil ikke bedække hende. |
| Forfatter:  |
sugarpop |
| Dato:  |
02-05-2006 09:14 |
|
hejsa som nogen nok ved er min hoppe til hingst, det passede perfekt med brunsten, men hingsten ville bare ikke bedække hende, er der andre der har været ude for det?? hvad har i så gjort?? tror i det bliver anderledes i næste brunst eller skal jeg til at finde en helt anden hingst til hende?? Hingsten reagerer ikke på hvis man sætter en anden hoppe til ham, og så tager hende væk og så bedæker den anden, det vil han ikke det har ejeren fortalt at det ikke har kunne lade sig gøre før.. håber nogen kan svare.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hingste |
|
|
nu er jeg ikke så meget inde i avl, men jeg har hørt om at nogle hingste ikke vil bedække en hoppe hvis hun har en "forkert" farve. der kan man lægge et dækken på hoppen så hun får en anden farve. ellers kunne det vel også tænkes at han bare ikke kan lide hende!? hvis det er tilfældet kan man jo prøve at forsøge med insimination istedet for. som sagt så er jeg ikke inde i avl, det er blot et par forslag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er der lavet |
|
|
svaber prøve, nogle hingste vil ikke bedække hvis hoppen er uren , det er spild af krudt !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sygdom samt lide/ikke lide |
|
|
ja, prøv jer lidt frem med tjek at hun er uden infektioner før i foretager jer for meget, for det kan tage LANG tid at få hende klar til bedækning hvis hun har en infektion... Noget andet er, at hingsten godt kan vælge nogen fra - om hvorfor må Guderne vide *s*
Vh Gitte mor til Tera 14 mdr. . Jack D. tilbyder naturlig bedækning fra 10/5.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja der er lavet en |
sugarpop |
02-05-2006 09:28 |
|
det med at bedække en uren hoppe, kan en hingst se eller lugte det??? der er lavet svaberprøve og dervar ikke noget
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvis han har valgt hende fra |
sugarpop |
02-05-2006 09:29 |
|
er der så ikke noget at gøre??? skal hun så til en anden hingst???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor mange gange |
|
|
har i prøvet?? Måske er hun ikke helt i brunst endnu - selvom hun tisser og "blinker"...??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| de har gået sammen |
sugarpop |
02-05-2006 09:45 |
|
hun kom derned sidste lørdag og hun kom i brunst søndag, hingsteejeren har ladet dem gå på fold sammen hver dag men hun er nu slået fra igen, så det vr det rigtige brunst efter hvad han sagde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jammen er i da |
|
|
helt sikre på at han ikke har bedækket hende så - hvis de har gået sammen kan det jo være sket mens man ikke har kigget...? Jack bedækker ofte om aftenen/natten - man er vel gentelman *ggg*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det avr abre hvad han sagde |
sugarpop |
02-05-2006 10:19 |
|
glemte helt at spørge om de har gået sammen når han ikke har været der... det kunne jo være en mulighed...vil lige ringe og spørge...tror du det vil være en god ide at lade hende stå der indtil bæste brunst og så se om han så vil eller om hun overhovedet kommer i brunst. eller syntes du at jeg skal finde en anden hingst???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan faktisk |
|
|
ske at hingst ikke syns om hende og det er der ikke meget at gøre ved når det er natiurligt andet end at finde en hingst der kan li hende, det sker at hingste ikke bryder sig om enklete hopper kunne også se testhingsten på ansager var bestemt ikke til plettet hopper , vist også hans første møde med en plethoppe, han end ikke gad se på hende nu skulle hun jo ins... så det havde ikke den store betydning og hun blev i fol ved et enkelt skyd så det havde intet med hendes brunst at gøre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nogle hingste |
Kikærten |
02-05-2006 14:39 |
|
gider bare ikke en bestemt farve hopper. Diskrimination så det forslår, så du er måske bare nødt til at finde anden hingst. Gode gamle Schwedengruss nægtede at bedække skimler.
*** Små gule, der kan og vil - nu med føl ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bedækning |
|
|
Jeg ved at min svogers hingst et år nægtede at bedække en hoppe uanset hvor god brunsten ellers var. Så den måtte sendes hjem. Hoppeejer var tosset. 1½ måned senere ringede hoppeejeren og undskyldte mange gange, hoppen havde dagen før fået et dødfødt føl. Men havde altså alligevel havde i god brunst. Mht. farver, så lider hingste af et Ødipus-kompleks, de foretrækker nemlig hopper i samme farve som deres mor.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores hingst |
Janni K |
02-05-2006 22:06 |
|
vil KUN springe på hopper der har ægløsning!!! Vi har flere gange prøvet at få ham til at springe på flere forskellige brunstige hopper, men har efterhånden (og sammen med dyrlægen) fundet ud af, at han simpelthen kan lugte om hoppen har ægløsning eller ej... -Såsnart hoppen er blevet behandlet og kommer i brunst -med ægløsning vel og mærke, er han der som en mis!!! Vi har netop haft årets første problemhoppe, der var i brunst da hun ankom for snart 6 uger siden, hingsten nægtede at springe og ænsede hende ikke et blik... Vi troede først at hoppen måske havde snydt sig selv i brunst, og ventede 3 uger inden dr.dyr blev tilkaldt.. Han kunne ved scanning se, at hoppen ikke havde ægløsning, men kun folikler der ikke ville springe. Hoppen fik en hormonsprøjte og skulle komme i brunst inden for en uge.. Det gjorde hun dog ikke og fik derfor en anden type hormonsprøjte - der gik så 4 dage og hoppen kom i brunst - med ægløsning, for hingsten sprang!!! Bare en lille historie om vores hingst, som vi da efterhånden snart må lære at lytte til!!! Prøv at få din hoppe scannet næste gang hun skal komme i brunst, og få dr. dyr til at tjekke om hun nu også har ægløsning - det hænger nemlig ikke altid sammen desværre.. Mvh Janni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er hun bange for ham ? |
|
|
 For så lader hun ham nok ikke komme tæt på..
Uddannet dyrekinesiolog og hestemassør
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Charlotte ;o) |
|
|
Det med farven passer faktisk ret godt til Poseidon - han EEElsker røde hopper  Og kan overtales til at bedække palominoer men kun hvis jeg virkelig insistere Vi plejer at kunne hidse ham op ved hjælp af en rød hoppe (hunbehøver sågar ikke være i brunst) og hvis han ikke får lov at bedække den røde må han jo nøges med palominoen... Så her hos os bliver alle fremmede hopper håndbedækket - for Poseidon kan godt være lidt farve racist  De er (noglegange) tosset de hingste...
Stutteri Bredgaard tilbyder: Bedækning ved Skäpperöds Poseidon Lækker kåret miniature shetlænderhingst Masser af hår og udstråling, kraftige ben og god bevægelse...
Nu med hjemmeside...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| snakkede med dyrlægen |
sugarpop |
03-05-2006 11:46 |
|
igår, hun sagde at hun ville se tiden an til næste brunst og lige så snart hun viste tegn kunne vi evt. få hende scannet for at se om hun også har æggeløsning, har hun så det og han stadig ikke ville på hende, skulle vi finde en anden hingst, og jeg har allerede aftalt med en anden at hvis det ikke lykkes med den hingst hun er hos nu, kan vi hu hej komme ned til ham med hende, så alt ser lysere ud. . mange tak for rådene, og kan fostå at han ikke er den eneste hingst, der vælger nogle hopper fra af den ene eller anden årsag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
Jeg tror nu også jeg ville få hoppen undersøgt lidt grundigere - Vi har en ponyhoppe opstaldet (den skal ikke bedækkes), som Grandeur ikke kan lide underordnet hvor meget den stiller sig op og gør sig til - han er nærmest sur på den og reagerere slet ikke hingstet. Denne hoppe er tidligere forsøgt ifolet, uden resultater så jeg er ret sikker på at den "lugter" forkert. Grandeur lider dog ikke af noget Ødipus kompleks for han elsker hvide og skimlede heste - de er bare det bedste i verden, dette tiltrods for at hans mor er brun - Logan som selv var skimmel, ville dog helst ikke bedække skimmler.
Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hun skulle havde været |
sugarpop |
15-05-2006 20:15 |
|
kommet i brunst igår, men jeg ringede til hingsteejeren og han sagde at hun ingen tegne viste overhovedet og at normalt kan man næsten sætte klokken efter unge hestes brunst, at de kommer med 21 dages intervaller. De har gået sammen om natten, har jeg også fundet ud af, jeg har aftalt med ham at hn skal blive der til hun skulle være slået fra igen her næste weekend og hvis hun ikke viser nogen brunst overhovedet kan det jo tyde på at han har været på hende uden at han har set det. Hvis hun kommer i brunst og han stadig ikke vil på hende, ja så skal hun op til en anden hingst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|