Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Dumme Hoppe
Forfatter: 
Dato:  02-05-2006 09:38

Ja Ja den kommer når den kommer, MEN hvorfor skal hun trække PINEN ud.. Jeg venter stadig på et dejligt lille følle, men sarai har åbenbart ikke tænkt sig at gøre noget som helst..

Begynder da også at blive i tvivl, om hun måske har kastet føllet på et tidspunkt..

Jeg har regnet datoen om, da hendes sidste bedækning var 15maj 05, så ca.d. 15 april, skulle hun have termin, så det er kun 17 dage hun har snydt..

Det er ikke fordi der sker så meget, hun er stadig lige humør svingene, den ene dag elsker hun en, den anden dag skal man ikke se på hende uden hun bliver gimpet..

LIDT GYLLE FRA MIG- BEKLAGER. jeg glæder mig jo bare..

STADIG INGEN FØL!!!!!!!

NU KUN 16 DAGE OVER, BARE DEN DOG SNART VILLE KOMME...

0
0
Svar på denne tråd

he he he
Forfatter: 
Dato:  02-05-2006 09:45

din stakkel...

Du VED i det minste din hoppe er drægtig..hva med mig jeg ved stadig ikke om jeg får et føl om en måned eller ikke...50-50

Men damen har ændret sin adfærd totalt...

Tror lige jeg hiver en opdate frem

0
0
Svar på denne tråd

Yver..
Forfatter: 
Dato:  02-05-2006 09:56

Har hun sat yver?

Er hun sunket ned ved haleroden?

Jeg har lige studeret billeder på din præsentation, jeg synes ikke hun ser drægtig ud, synes slet ikke maven er dyb nok. Men jeg håber da, jeg tager fejl.

Mvh Jytte

Stald Topclass.

0
0
Svar på denne tråd

Prayer
Forfatter: 
Dato:  02-05-2006 10:27

Det er ikke det store yver der er sat, men lidt er der da. Jeg kan se at hendes mave er faldet tilbage, og den har ændret sig,

Jeg har da også set liv derinde for et par uger siden..

ER DET BARE ØNSKETÆNKNING. at man se de ting..

Hun har endnu ikke været i brunst, og hingsten i stalden er heller ikke interesseret i hende.

men som du selv skriver er jeg begyndt at komme i tvivl,

Hun er skannet i fol, sidste¨år, så den har været der. spørgsmålet er bare om den er der endnu..

DR. Dyr er selfølgelig på ferie lige nu, men kontakter ham når han er kommet hjem, så må han tjække hende...

STADIG INGEN FØL!!!!!!!

0
0
Svar på denne tråd

uha jeg
Forfatter: 
Dato:  02-05-2006 10:28

håber ikke du ender med samme kedelige besked som mig.. desværre ikke i fol, bare meget fed... jeg krydser fingre og sender dig alt mulig held og lykke.

Tina

Med en ven deles
minderne fra i går,
glæden fra i dag,
og håbet for i morgen.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg venter også...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2006 10:33

Hej Kiki...

Jeg venter også... Min hoppe var/er sat til 15april...

Hun er scannet drægtig, så der er jo ikke andet at gøre end at

vente... og... Vente..

Jeg syntes din Hoppe ser Rigtig drægtig ud. Håber det kan trøste,

dig lidt. Held og lykke når der endelig sker noget.

0
0
Svar på denne tråd

ingen tvivl
Forfatter: 
Dato:  02-05-2006 10:46

Hvis du har set liv i maven er der jo ingen tvivl! Jeg må sige at vi overhovedet ikke var i tvivl med min hoppe... Hvis du virkelig ser liv, så er du ikke i tvivl. Min hoppes mave gik til tider helt amok!!! Ikke bare sådan nogle små bevægelser, næh nej der var hoppen og dansen inde i hendes mave. Men vi har jo så også fået os noget af et livligt lille føl.

Yveret behøver altså ikke komme før et par dage inden foling, det gjorde det ikke ved min hoppe, hun var heller ikke specielt blød bag til... Men maven var KÆMPE stor den sidste måned inden følle kom ud.

Håber da at din hoppe er i fol... og at følle snart kommer ud og hilser på dig!

Ledige bokse i privat selvpasser stald ved 8300 Odder fra sommer 2006

Bokse fra 500 kr. pr. md.

0
0
Svar på denne tråd

jeg håber
Forfatter: 
Dato:  02-05-2006 10:47

også hun er i fol.. det er nok bare fordi det er noget jeg ikke kan kontrolere, at jeg bliver bekymret..

sætter lige nogle billeder af før hun blev sat i fol og så nu, jeg syntes jo der er stor forskel, ¨håber da ikke det er fordi hun er FED, det har den aldrig været..

sådan ser hun ud normalt.

til kåring

nu???

hendes babser

der er da forskel...

STADIG INGEN FØL!!!!!!!

0
0
Svar på denne tråd

Kiki...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2006 11:05

kan du så komme ud og hoppe på maven af hende. Det er snart ikke til at holde ud og vente.

Jeg venter stadig spændt på at se "elefantungen", ja det må det da blive, hvis ikke snart der sker noget.

Hos os er alt vel. Det eneste vi mangler er lidt lunere vejr, så følle kan komme ud hele dagen, i stedet for 1-1½ time om dagen af flere omgange.

Hilsen

Mumse

0
0
Svar på denne tråd

Det er
Forfatter: 
Dato:  02-05-2006 11:22

Da lige før jeg skal tage dig på ordet, eller få hende til at gå på trapper, det hjælper med mennesker.. eller sætte hende til at muge ud???

Hun har altid været en selstændig dame, som har sine meninger, så jeg tror hun bare vil genere mig, når nu hun ved jeg glæder mig...

STADIG INGEN FØL!!!!!!!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er da
Forfatter: 
Dato:  02-05-2006 11:24

overbevidst om at din hoppe er i fol. Hun ligner min hoppe 2-3 uger før hun folede. Hun blev også først rigtig stor 1 uge før foling.

Min hoppe havde termin 4. april, men folede først 1. maj. Hun gik 363 dage. Hendes sidste bedækningsdag var 04.05.05.

*** Små gule, der kan og vil ***

0
0
Svar på denne tråd

Svært at se.
Forfatter: 
Dato:  02-05-2006 15:20

Det kan være svært at se, kan godt se at hun fylder mere nu.

Angående ønsketænkning ja så har vi prøvet det for nogle år siden.

Hoppen blev scannet drægtig på 16 dagen, håndprøvet drægtig på 90 dagen. Vi synes også vi både så og mærkede liv, men da der så begyndte at løbe mælk 6 uger før termin, og dyrlægen undersøgte den, var den tom.

Hun sagde dengang, at de godt kunne fortsætte med at være falsk drægtig.

Vores blev også tykkere og tykkere og begyndte at sætte yver, men her bagefter kan jeg godt se at ikke var dyb nok til, at der var føl.

Jeg håber virkelig bare for jer, at hun er en slank model.

Mvh Jytte

Stald Topclass.

0
0
Svar på denne tråd

tak for
Forfatter: 
Dato:  03-05-2006 08:40

jeres trøstene ord, både sarai og jeg er første gangs følle forældre, så jeg har ingen forstand på hvordan de skal se ud..

Jeg syntes selv hun har forandret sig meget, ikke kun psykisk men også fysisk, og det er ikke kun maven, hun har udviklet sig ret meget det sidste år.

Jeg er indstillet på at hun nok er TOM, eller har kastet ungen, så er mit spørgsmål bare, om jeg skal ifole hende igen, eller vi skal ride hende op igen, så hun kan blive konkurence pony, og komme vidre med livet..

Er meget i vildrede, om jeg orker at vente endnu et år på ønske føllet...

0
0
Svar på denne tråd

Måske...
Forfatter: 
Dato:  03-05-2006 08:54

Selvom hun ikke er voldsomt stor, kan hun godt være med føl. Min hoppe var ikke større end din er på billedet, da hun havde termin med det første føl. Hun havde heller ikke sat stål. Der var føl, men vi kom til at vente længe. Hun gik 46 dage over tid, så der er stadig chance for at det kommer. Jeg krydser fingre for, at hun bare ikke går så hårdt op i det med terminsdatoer :-)

Mvh.

Rebecca.

0
0
Svar på denne tråd

kiki dog
Forfatter: 
Dato:  03-05-2006 09:13

Hejsa kiki

Jeg venter jo også spændt på føl, så jeg kender ventetiden.'

HUSK lige på at da Sunshine ventede Sarai var der ikke mange der troede på at hun faktisk var i fol, fordi hun var så slank.

Sarai slægter sin mor på - dit føl skal nok komme

mange hilsner fra Lise

www.holmevang.dk

- Opstaldning tilbydes på ridecenter
- Holmevang Ridecenter i Gundsø

www.hestefarmen.dk

- Homozygot pintohingst tilbyder bedækning

0
0
Svar på denne tråd

hej lise
Forfatter: 
Dato:  03-05-2006 09:28

dejligt at høre fra dig, det er rart at vide at hun ligner sin mor, det håber jeg.

det er svært med den ventetid, men jeg kan jo intet gøre...

skriver når og hvis der sker noget..

knuss kiki

0
0
Svar på denne tråd

nu har jeg
Forfatter: 
Dato:  04-05-2006 11:21

bestilt dyrlæge til i morgen, så det bliver spændene, så i må gerne krydse fingre...

Vi prøvede at tirre hende lidt i siden igår, og mener bestemt at der blev svaret tilbage, sarai blev stik tosset, når vi pillede der.. men om det bare er reaktionen i huden er et godt spørgsmål..

men jeg vil hellere være sikker derfor dyrlægen, så kan jeg også begynde at ligge nye planer..

STADIG INGEN FØL!!!!!!!

0
0
Svar på denne tråd

Held og lykke
Forfatter: 
Dato:  04-05-2006 11:36
Jeg krydser alt hvad krydses kan, håber virkelig at der kommer føl.

Mvh Jytte

Stald Topclass.

0
0
Svar på denne tråd

jeg forstår ikke helt
Forfatter: 
Dato:  04-05-2006 17:05

min hoppe fik mange kommentarer om at hun bestemt ikke så drægtig ud, og da jeg ikke havde lyst til at være i tvivl blev hun håndprøvet en gang mere for 3 uger siden og ja den var god nok der var et fint føl i hende se min præsentation der er et billede fra idag og 1½ md inden hun skal fole. Jeg syntes godt nok heller ikke at hun er ret stor på maven.

Det jeg ikke forstår er hvorfor man ikke lige får en dyrlæge til at komme og kigge på hesten og tjekke om den er drægtig.

0
0
Svar på denne tråd

jLykke
Forfatter: 
Dato:  04-05-2006 17:38

det er jo også det jeg har bestilt. hun er konstateret drægtig ved skanning. og har heller ikke været i brunst siden bedækningen.

Grunden til jeg tvivler er hun er gået så længe over, og ikke har nogen specielle tegn på at det snart skulle være..

jeg har ikke lyst til at gå og glæde mig, hvis hun på et tidspunkt har kastet føllet, og bare er ultra fed nu.. så kan hun lige så godt bestille noget igen..

SÅ DYRLÆGEN ER KONTAKTET..

mvh kiki

STADIG INGEN FØL!!!!!!!

0
0
Svar på denne tråd

oki doki kiki
Forfatter: 
Dato:  05-05-2006 00:25
:-) jeg håber at hun får et dejligt lille føl
0
0
Svar på denne tråd

hvornår
Forfatter: 
Dato:  05-05-2006 08:43
Hvornår kommer dyrlægen i dag? Det er spændende hvad svaret bliver, håber virkelig for dig at det er et lille følle på trapperne! :)

0
0
Svar på denne tråd

så har..
Forfatter: 
Dato:  05-05-2006 16:27

Dyrlægen været her, og JUBBI hun er stadig i fol, han kunne mærke hoved på den, så den ligger også i den rigtige retning.,. RIGTIG SKØNT, så nu kan jeg for alvor glæde mig..

Tak for alle jeres tanker

knuss kiki

STADIG INGEN FØL!!!!!!!

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  05-05-2006 18:35
Det var da rigtig dejligt nyt
0
0
Svar på denne tråd

vedr følle
Forfatter: 
Dato:  05-05-2006 19:38

ihh altså hvor er det bare spændende... der er intet værre end gå og vente på følle kom så for pokker.

min dyrlæge fortalte at der er lavet undersøgelser der siger det er føllet de bestemmer hvornår den vil ud , den afgør hvornår den er helt færdig lavet og klar til verdenen det er altså ikke hoppen der klemmer ballerne sammen som tidligere troet..

hmm kom så ud det er så spændende

0
0
Svar på denne tråd

Rigtig godt.
Forfatter: 
Dato:  05-05-2006 22:06

Så må den altså godt se at komme ud så vi kan se den, hvad skal den blive ved med at ligge derinde for.

Det var da en dejlig nyhed.

Mvh Jytte

Stald Topclass.

0
0
Svar på denne tråd

spændende
Forfatter: 
Dato:  05-05-2006 23:39
Jamen det bliver jo spændende,hvornår følle vil ud. Nu er vejret der da til det. Er spændt på,hvornår min foler i år. Sidste år gik hun 356 dage var det vist. I år er hun allerede mindst lige så stor som hun var, da hun folede sidste år med 7 uger mindre... Og lidt yver er der også ved at være foran patterne. Så jeg håber da ikke, hun går lige så længe som sidst. Det ville være rart at få føl i starten af juni ikke i slutningen...
0
0
Svar på denne tråd

Min har termin den ca29 juni
Forfatter: 
Dato:  06-05-2006 09:09

Jeg håber at alt går som det skal, på gården kommer der 4 føl denne sommer. Så der bliver liv og glade dage

Bling Bling ure sælges billigt.

Swarkovski sten,Quartz urværk.

se min præsentation for mere 150kr stk

super smarte !!

0
0
Svar på denne tråd

dejligt
Forfatter: 
Dato:  06-05-2006 10:19
Hvor er det godt at høre. Glæder mig til at se billeder af følle.

0
0
Svar på denne tråd

tålmodighed
Forfatter: 
Dato:  09-05-2006 09:06

det skal man da indimellem have en god portion af.

Jeg VENTER stadig på det dejlige vidunderlige følle barn, det ender med de andre 4 hopper på gården foler før SARAI,

På mandag har hun været i fol 1ÅR.. det kan være hun tror hun er en ELEFANT.

utålmodige knuss

kiki

STADIG INGEN FØL!!!!!!!

0
0
Svar på denne tråd

Ingen...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2006 09:40

grund til panik, Kiki. Hvis det er en elefantunge, så har du knapt 1 års ventetid tilbage (er det ikke næsten 2 år elefanter går drægtig).

Nej vi venter alle spændt på, at se følle.

Moonlight bliver kørt afsted på søndag, så skal hun i fol igen.

Det var meningen, at hun skulle i fol, i den første brunst, men da hun jo ikke syntes hun skulle være mor, turde jeg ikke sætte hende i fol, før jeg var helt sikker på at hun ville acceptere føllet. Alt er nu vel, og Mocca er 3 uger gammel, og hvor er hun bare skøn. Hun er simpelthen så tillidsfuld og kælen, og vi kan næsten gøre alt ved hende.

Hilsen

Mumse

0
0
Svar på denne tråd

lkdgjfhj
Forfatter: 
Dato:  09-05-2006 09:41

Hvor kan jeg godt forstå du er utålmodig :-) Håber for både dig og Sarai at der snart må komme et velskabt føl :-)

Mvh. Lene

:) Mor til de 2 dejligste drenge: Magnus og Asbjørn :)

Købes: Hoppe 3-17 år.

Dv´er, Engelsk Fuldblod eller ling. med fuld stamtavle.

For yderligere info. se præsentation: LINK

0
0
Svar på denne tråd

retoiwrt
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 09:57

Min hoppe gik 363 dage. Jeg var også ved at dø af spænding og ved at give helt op. Men ud kom der det flotteset lille hingsteføl. Men hvor er det svært at vente SÅ lang tid.

Man kan da se på billederne at din hoppe er med føl.

Så held og lykke med det, når hun beslutter sig for at fole.

Birgitte

0
0
Svar på denne tråd

mange tak
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 10:31

Birgitte.

Den ventetid er næsten ikke til at holde ud mere, men kan jo desværre ikke gøre fra eller til. kan kun ønske at det snart sker..

det er jo også lidt svært at planlægge den næste bedækning, hvilken hingst osv... når der ingen ting sker..

prøver at tale lidt alvorligt med hende igen idag..

mvh kiki

STADIG INGEN FØL!!!!!!!

mandag d. 15maj har hun gået 1år....

0
0
Svar på denne tråd

Elefantunge
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 12:01

Nej, hvis hopper får elefantunger, så er de kun drægtige i 11 mdr. og 4 dage.

Søren var ude i forgårs aftes og hjælpe nogen af vores venner, hvis hoppe skulle fole. Og det var det største DV-føl jeg nogensinde har set!!! Knap 120 i stang og tilsvarende bredt. De måtte hive så de var fuldstændigt syrede til i armene, men ud kom det dog, også inden dyrlægen nåede frem. Men det er lige så stort som et normalt 2 mdr. føl og i fremragende foderstand.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider