Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Bør jeg hente hoppen med føl?
Forfatter: 
Dato:  29-04-2006 17:15
Min hoppe kom sidste Fredag op til hingsteholder, og det var meningen at hun skulle stå der til hun blev scannet. Det er nok engang i næste weekend el. de følgende dage efter. Jeg kender så en der har haft sin hoppe med op til samme hingsteholder og har taget billeder af min hoppe/føl. Hun fortæller mig at den lille har tynd mave og det kan jo tydeligt ses på billedet. Den lille havde ikke tynd mave i følbrunsten, men har nu rigtig tynd mave. Kan det skyldes at hoppen er igang med at skifte foder og det går direkte i maven på den lille? Jeg blev fortalt at de var friske og godt vel tilpasse, men er nu nervøs alligevel. Det kan vel ikke være den lange køretur for en ugen siden der stadig påvirker el.?

V. Louise B.
*Stald Smedegaard*
Dansk oldenborg Avl

Life is simple. Eat. Sleep. Ride horses

0
0
Svar på denne tråd

123546
Forfatter: 
Dato:  29-04-2006 17:46

Hejsa

Jeg tror helt bestemt ikke at det har noget med køreturen at gøre, som regel stresser føllene ikke videre over det, når bare mor er med

Et foderskift kan derimod godt give mavekneb, kan du ikke bede dem om om måske at give hende lidt "Zoolac" det er godt til føl med tynd mave. Umiddelbart ville jeg ikke hente dem hjem, du vil jo gerne have hoppen i fol, og når de ellers er vel tilpasse går det jo nok.

vh Miriam

Frieserstald Birkely

:-)

~

~

www.123hjemmeside.dk/f...ld-bi

SUPER SØDE HVALPE ER KLAR TIL AT FLYTTE HJEMMEFRA D. 12 Maj.

Blanding mellem Golden retriever og sort labrador.

0
0
Svar på denne tråd

Hoppen er skam
Forfatter: 
Dato:  29-04-2006 17:48
allerede blevet bedækket, men mange tak for tippet. Hvor meget zoolac skal hun have?

V. Louise B.
*Stald Smedegaard*
Dansk oldenborg Avl

0
0
Svar på denne tråd

Forresten hvor kan det
Forfatter: 
Dato:  29-04-2006 18:07
hentes? Det bliver nemlig ikke mig, der skal hente det. Men en anden der bor deroppe af.

V. Louise B.
*Stald Smedegaard*
Dansk oldenborg Avl

0
0
Svar på denne tråd

Det kan vist..
Forfatter: 
Dato:  29-04-2006 18:28

købes på Apoteket, men du kunne prøve at ringe til en dyrlæge, sommetider kan de udlevere noget til diarré..

Har føllet fået ormekur ellers kan den være smækfyldt med orm..

God bedring til den lille og held og lykke med i folingen..

Krone og Bølge - En selvfølge

www.agroskolen.dk nu til hest

0
0
Svar på denne tråd

Hun har
Forfatter: 
Dato:  29-04-2006 21:19
fået ormekur:) Så det er da vist ikke det der er probelemet. Mange tak for svar.

V. Louise B.
*Stald Smedegaard*
Dansk oldenborg Avl

0
0
Svar på denne tråd

Louise(hera)
Forfatter: 
Dato:  29-04-2006 22:57

Da mit føl i 2003´s mor skulle have medicin kunne føllet også ricikere at få tynd mave, det klarede vi efter henvisning fra dyrlægen med A38.

Hilsen Linda og hendes heste
Avl af Welsh sec. A + F
Kåret Welsh mountainhingst tilbydes til avl.
Stutteri Noerrelide
0
0
Svar på denne tråd

Diarré
Forfatter: 
Dato:  30-04-2006 07:35

den kan vel også skyldes miljø forandringer, hoppen er jo næppe stillet ine i en nyvasket boks, så der er jo en masse fremmede bakterier...

Men snak med hingsteholderen om hvad I skal gøre...

Sælges : 1, 4½ års Hoppe. Se min præsentation

Desuden sælges også for veninde 1, 3½ års vallak, tilredet, røngtenfotograferet og fundet fri for mus - Kontakt mig for oplysninger og billeder/video

0
0
Svar på denne tråd

Tynd mave.
Forfatter: 
Dato:  30-04-2006 09:56

Der er mange føl der får tynd mave når hoppen er i brunst.

Der er også mange meninger om hvad det skyldes, orm får ofte skylden, men den hormonelle forandring der er ved en brunst får også en del af skylden. Jeg tror mest på den hormonelle forandring. A38 indeholder bla. stoffer og gær kulturer der er godt mod tynd mave, men i meget små mængder, jeg vil tro at føllet skal have omkring 5L for at det overhovedet hjælper.

Desuden er det ikke let at få føllet til at indtage A38.

Tag at ring til hingsteholderen som Metjen også skriver, det kan være at du kan få ham til at vaske føllet så der bliver til at se om diarren er aftagende.

Thordahl.

0
0
Svar på denne tråd

Thordal..
Forfatter: 
Dato:  30-04-2006 10:01

det er forkert A38 er rigtig godt og et føl skal ikka have fem liter for at det hjælper

Louise: Jeg kom lige til at tænke på at du kunne prøve at ringe til din dyrlæge og høre om Dialyt kan bruges (det er mod kalvediarré) det virker rigtig godt og næsten enhver landmand har det, så det ville ikke være så svært for jer at få fat i..

Krone og Bølge - En selvfølge

www.agroskolen.dk nu til hest

0
0
Svar på denne tråd

Tynd mave
Forfatter: 
Dato:  30-04-2006 10:26
Føl får altid tynd mave når hoppen er i brunst - så tag det roligt. Hellere tynd mave end de ikke kan komme af med det!
0
0
Svar på denne tråd

Hoppen er ikke
Forfatter: 
Dato:  30-04-2006 10:35
i brunst mere, så derfor ville jeg jo mene at hun ikke bør have tynd mave mere. Men mange tak for rådene, jeg vil se hvad jeg kan gøre oggg må jeg hellere ringe til hingsteholder.

V. Louise B.
*Stald Smedegaard*
Dansk oldenborg Avl

0
0
Svar på denne tråd

A 38 ...
Forfatter: 
Dato:  30-04-2006 10:38
Jeg brugte A38 til mine føl sidste år, mener de ca fik 50-100 ml første dag, og så ca 40-50 ml indtil diarrén var væk (ca 2-3 dage)

Desuden sælges også for veninde 1, 3½ års vallak, tilredet, røngtenfotograferet og fundet fri for mus - Kontakt mig for oplysninger og billeder/video

0
0
Svar på denne tråd

Metjen,
Forfatter: 
Dato:  30-04-2006 15:10
hvordan gav du dem det? via at hæle det ned i halsen, eller at prøve og få dem til at spise det selv. ? Det er vel det første ? Men tak for svar:)

V. Louise B.
*Stald Smedegaard*
Dansk oldenborg Avl

0
0
Svar på denne tråd

Blue Hors
Forfatter: 
Dato:  30-04-2006 15:24

...har et produkt mod føldiarre, BH Absorber. Det virker ganske godt, og er noget nemmere at give end A38.

0
0
Svar på denne tråd

A 38 ...
Forfatter: 
Dato:  30-04-2006 20:05

De fik det ned i halsen ved hjælp af en 50 ml sprøjte - lige som når man giver ormekur...

0
0
Svar på denne tråd

opdatering
Forfatter: 
Dato:  08-05-2006 15:54
Hun fik påbegyndende feber og dyrlægen var ude, han gav zoo lac. De mente det var fordi hun spiste sin mors afføring, men jeg havde ellers læst herinde at det skulle opbygge tarmfloraen?

V. Louise B.
*Stald Smedegaard*
Dansk oldenborg Avl

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  08-05-2006 16:15

hej louise.

er det gået helt væk med zoo lack,, ellers få den givet en ormekur mere, jeg har også måtte give orme kur til min den ene to gange..

Venlig Hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider