Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Bekymret over føl, % tillidsfuld?
Forfatter: 
Dato:  23-04-2006 13:00

Hej

Nu fik jeg sendt min hoppe og den lille op til hingsten, der skal de stå i 3 uger, jeg er ikke bekymret over at de skal stå der, da det er et dejligt sted. Desværre snakker hingsteholderen/ personalet ikke med føllene, så jeg er ganske enkelt bange for at jeg ikke kan komme til hende igen? Hun er ellers rigtig nem, grimen kan tages på uden problemer, ben kan tages, hun vrinsker og elsker at blive nusset, har ikke forsøgt at bide.

Hvordan tror i hun bliver? Det jeg er mest bange for er om jeg kan få hende læsset med hjem, nu hun ikke rigtig kommer i hænder :(

V. Louise B.
*Stald Smedegaard*
Dansk oldenborg Avl

Life is simple. Eat. Sleep. Ride horses

0
0
Svar på denne tråd

Bekymringer
Forfatter: 
Dato:  23-04-2006 13:43

på forskud.. Jeg tror ikke du skal bekymre dig så meget.. Hvis du virkelig skulle kunne mærke en forskel når du får den hjem igen, så er det hurtigt rettet op igen. Og om du kan få den læsset, det er jo bare at være et par hjælpere, så er det ikke noget problem. Til følskuer er det nogle gange første gang føl er ude at køre, men to der lige holder om bagparten får de fleste føl til at gå op, og når moren allerede er der oppe, er det sjældent noget problem.

Held og lykke med ifolingen

Bianca

0
0
Svar på denne tråd

Iøvrigt..
Forfatter: 
Dato:  23-04-2006 16:16

Så er det da godt nok også lang tid vores plejer jo kun at være af sted 3-4 dage, kan godt forstå du er lidt bekymret, især nå det nu er dit første.. Men det skal nok gå!

Bianca...

0
0
Svar på denne tråd

bare rolig
Forfatter: 
Dato:  23-04-2006 16:34

hvis det er rolige forhold og de behandler hoppen pænt, så mærker du nok ikke den store forskel på føllet.

Jeg har haft en hoppe afsted i ca 4-5 uger, og her var føllet stadig lige snaksagelig da han kom hjem...

Hvad vil du i øvrigt gøre hvis hoppen ikke er drægtig i 1. forsøg ??? (bare nysgerrig)

Sælges : 1, 4½ års Hoppe. Se min præsentation

Desuden sælges også for veninde 1, 3½ års vallak, tilredet, røngtenfotograferet og fundet fri for mus - Kontakt mig for oplysninger og billeder/video

0
0
Svar på denne tråd

bedækning
Forfatter: 
Dato:  23-04-2006 18:24

Hej Louise!

Hvem bliver Hera bedækket med? :-)

Venligst Lone

0
0
Svar på denne tråd

føl på hingste
Forfatter: 
Dato:  24-04-2006 09:21

Hejsa.

Jeg ved at oppe hos Niels og Irene er mange af de besøgene en tur forbi føllene og klø dem, når de er på besøg.

Jeg skal nok give din følle en kæletur, når jeg kører til støvring næste gang :) er jo også spændt på at se dit Nando føl :) Bestemte du dig for Nando igen i år?

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2006 19:51

Jeg har haft meget svært ved at vælge hingst denne gang, da jeg er faldet pladask for Stuntmann og kan også godt lide Nando. Men det blev altså Stuntmann;) Grunden til at hun skal være der så længe er at hun skal scannes, det er et pænt stykke oppe i landet, så det kan ikke betale sig at tage hende hjem for at måske find eud af om hun ikke er drægtig.

Metjen: Så skal hun vel bedækkes igen, så må jeg jo se. Men hvis hun skal det igen, så tager vi hende hjem efter bedækningen og så får hende scannet herhjemme, jeg vil ikke have hende væk så længe;) Savner jo de to;)

Tanja, har skrevet en besked til dig:D

Ellers mange tak for svarene, jeg håber at i har ret. Ellers må jeg bare til den igen med at vinde føllet's tillid. Men de har det godt der de er, og der er roligt:)

V. Louise B.
*Stald Smedegaard*
Dansk oldenborg Avl

Life is simple. Eat. Sleep. Ride horses

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider