Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Køb af welsh sec. A
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 13:46

Jeg har gået og leget med tanken om anskaffelse af en welsh sec. A. Har længe haft et godt øje til dem

Men hvad koster sådan en? Det skal gerne være en pony af god kvalitet som kan bruges til avl og udstilling.

Hilsen Linda :-)

MIN HJEMMESIDE

Annika R.I.P
Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

Hoppe...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 13:57
En god sec. A hoppe koster omkring 15.000.
0
0
Svar på denne tråd

Kan du bruge...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 18:29

Kan du bruge et sec. F føl efter en sec. A hingst?

Så har jeg 2 til salg der lige er født.

Den ene er fuldstammet, den anden skal kåres i forregister F2

Der kommer billeder i aften på hjemmeside af det nyeste føl fra igår.

De koster 4500 kr og 8000 kr

Mvh. Pia

Bedækning:
Welsh sec.a hingst
og
Pintohingst
Avl af pintoponyer
Stutteri Fjorden
0
0
Svar på denne tråd

Pia...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 19:39

Hende Fairytale er da ihvertfald en rigtig smuk lille sag

Hvor stor bliver hun ca? Er det hende der koster 8000?

Den jeg ønsker skal nemlig heller ikke blive for høj igen. Men have størrelse med en welsh sec. A.

Jeg skal have solgt lidt af mine shetter fra inden jeg skal ud og købe en welsh Men hende der har da helt sikkert min interesse

Men glæder mig da lige til at se billeder af den anden også

MIN HJEMMESIDE

Annika R.I.P
Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

Sælges
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 19:50
Jeg har da en RIGTIG Welsh Mountain til salg. En 1-års hoppeplag, brun efter kårede forældre. Hun koster 6000. Billeder kan ses i hendes profil, desværre er der ingen nyere. Og hun skal lige have smidt vinterpelsen inden der bliver taget nogle.
0
0
Svar på denne tråd

Gribsvad
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 20:14

Ellers har Benth Olsen på Stutteri Gribsvad altid noget til salg (han har ca 55 ponyer, så der er lidt at vælge imellem). Det er ved Aarup, Fyn.

Han avler både sec. A og sec. C.

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 20:50

CharlotteGC: Hun ser fin ud hende du har Det er bare ikke lige akutelt lige pt at jeg skal købe en, men hun ser da rigtig fin ud Beholder hun sin brune farvel, eller skimler hun?

Isotter: Okay ja så har han da en del at vælge imellem Kan være jeg skal forhøre mig hos ham også, når det bliver akutelt.

MIN HJEMMESIDE

Annika R.I.P
Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

Farve...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 20:54

Hun er blivende brun.

@Isotter: Nu vi snakker showgrimer i en anden tråd, ved du så hvor Gribsvad får deres grimer fra, jeg kan godt lide rebmodellen.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Linda
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 06:08

Ja det er Fairytale som koster 8000 kr.

Her får i lige et billede af Fjordens Wendy som koster 4500 kr.

Det er den stolte far i baggrunden.

Bedækning:
Welsh sec.a hingst
og
Pintohingst
Avl af pintoponyer
Stutteri Fjorden
0
0
Svar på denne tråd

Linda...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 06:21

Fairytales far er 122 og mor 145 i stg. så mit gæt er at hun bliver en mellem 2 ér pony.

Ja det er hende der koster 8000 kr.

Mvh. Pia

Bedækning:
Welsh sec.a hingst
og
Pintohingst
Avl af pintoponyer
Stutteri Fjorden
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved hvor
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 08:24

der står en voksen vhid sect. A hoppe. Helsøster til en international superhingst. Har vundet et eller andet meget stort (ikke inde i welsh).

Hun er ifolet med en god hingst og koster omkring 25.000.

Der skulle være tale om en hoppe af helt usædvanlig kvalitet.

Sælges udelukkende fordi ejer kører med ponyer og køreponyerne er sect. B.

Den står i Benelux.

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

Pia...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 08:35

Er du sikker på at dine føl kan godkendes som Sec.F?? Så vidt jeg ved skal der søges inden bedækning + at hoppen skal være fuldstammet, ellers skal føllet registreres i England for at blive sec.F.

0
0
Svar på denne tråd

Fuld stamme
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 11:00

Der kan godt registreres F'ere selvom de ikke har fuld stamme, men så kommer de i F1 eller F2 alt efter hvor mange kendte led der er, jvf. www.welshponyer.dk . Men det er korrekt at der skal ansøges...

Jeg ved ikke, hvor Benth får sine grimer fra- tror faktisk han laver nogle af dem selv! Men jeg ved, at han netop også købte nogle ved vores kasserer til generalforsamlingen, ligesom jeg selv gjorde- dem med det smalle bånd. De var hentet i Holland.

0
0
Svar på denne tråd

det ved jeg da ikke så...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 12:00

Jeg har ikke søgt inden bedækning, men der kommer jo pas på føllene og så kan man søge inden man stiller dem til kåring ???

Sådan havde jeg forstået det, men måske tager jeg fejl.

De opfylder da alle de krav der er til sec. F

Jeg har faktisk skrevet til bestyrelsen i welshforeningen for lang tid siden, men de har aldrig svaret igen.

Ellers kan de stilles i DSP så jeg er i princippet ligeglad!

Mvh. Pia

Bedækning:
Welsh sec.a hingst
og
Pintohingst
Avl af pintoponyer
Stutteri Fjorden
0
0
Svar på denne tråd

Isotter
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 12:13
Jeg kan godt se at det står på hjemmesiden, men det var ikke hvad der blev sagt da vi var til møde om registrering i januar. Der var et par stykker der fik registreret deres F'ere i England af samme årsag.
0
0
Svar på denne tråd

Så kan jeg vel også!!
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 20:17

Så kan jeg jeg vel også få dem reg. i England og derefter skal welshforeningen vel i princippet godtage dem?

Mvh. Pia

Bedækning:
Welsh sec.a hingst
og
Pintohingst
Avl af pintoponyer
Stutteri Fjorden
0
0
Svar på denne tråd

Gå ind på
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 21:07
www.mayliestud.com der er en smuk lille 2 års sølvtonet palomino-hoppeplag til salg som skulle være ganske ok også til shows.

Welsh sec. C hingst, sølvtonet palomino, kåret står til rådighed. Se HN-lodge.

Ingen er både ærlig og fjendeløs.

(Carl Erik Soya)

0
0
Svar på denne tråd

Registrering i England
Forfatter: 
Dato:  21-04-2006 15:18

Hej

Arbejdes der ikke på at welshponyer "skal" registreres i England, da omkostningerne er helt vilde i DK i forhold til England? Det syntes jeg at have hørt fra mine forældre.

Til Charlotte: Vi har både haft rebgrimerne og stof-grimerne til cobberne, de er købt i Wales. Nu har har og mor jo købt en Sec. A og vidst også en hingst på vej, så mon ikke de skal have fat i nogle "bitte-små" grimer. Jeg skal høre hvor de får dem fra. :o)

Hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Registrering
Forfatter: 
Dato:  21-04-2006 15:52

Jeg var til møde om registrering i England i januar, og der var ikke umiddelbart stemning for det. Det er rigtigt at det er billigere hvis man har fået registreret derovre før 200?, men for nye avlere kvræves der at det er dyrlægen der laver signalement på føllene. Og så er lidt af fidusen forsvundet.

@Jette: Det vil være meget fint hvis du kan finde udaf hvor dine forældre får grimer fra, evt. kunne de måske lokkes til at tænke på mig, hvis de skal bestille.

0
0
Svar på denne tråd

Grimer
Forfatter: 
Dato:  21-04-2006 19:27

Hej

Har lige været forbi de gamle, min mor så helt forkert ud i ansigtet da jeg spurgte hvor de ville købe show-grimer til de små. De tror slet ikke de skal nogle steder med dem... Hoppen er færdigkåret og føllet den havde med er klap-hingst... Men den er ifolet og skal fole om en månedstid, så det kan jeg da slet ikke forestille mig at de ikke skal. Hingsten er også færdig kåret, men lur mig om ikke de skal ud og gå med deres nye græsslåmaskine.

Nå men mor sagde at de pleje at snakke med nogle af dem fra foreningen som evt. skulle til England, men som sagt skulle de ikke lige i byen med Mille så de skulle ikke bestille noget. *s*

I må selv en tur til Wales, kan helt klart anbefale Royal Welsh showet. Det er bare så fedt. Roskilde dyreskue er vand ved siden af. *s*

Hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Nysgerrig
Forfatter: 
Dato:  21-04-2006 19:36
Nu bliver jeg jo lidt nysgerrig, Jtte, hvad er det for en hingst dine forældre har købt. Da vi var forbi sidste år havde de bare hoppen, og din mor var vist i tvivl om den overhovedet var ifol.
0
0
Svar på denne tråd

Hingst
Forfatter: 
Dato:  21-04-2006 21:28

Hmmm, hvis ikke den er i fol, så skal de godt nok se at få den dame på skrump. *g*

Jeg ved skisme ikke hvad det er for en hingst, men den er far til det føl Mille har i mavsen. Siger det dig mon noget? (Hvor pinligt)

De har ikke fået ham hjem endnu, men aftalerne er vidst på plads.

Hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Jette..
Forfatter: 
Dato:  21-04-2006 21:46

Hejsa.

Er det Bengad Wild Indigo?

Mvh. Marianne.

1 klasses welsh cob hingst tilbyder bedækning-Menai Magic Prophet.
0
0
Svar på denne tråd

Marianne
Forfatter: 
Dato:  21-04-2006 22:22

Hej Marianne

Nej hvor er det længe siden. :o)

Jeg er dig simpelthen svar skyldig, skal fluks ringe i morgen og forhøre mig. Jeg aner det ikke!! Navnet siger mig sgu ikke lige noget. *g* Jeg mener den er hvid og jeg ved også hvad manden hedder, hvis du altså lige skriver navnet. *g* Det ligger mig lige på læberne.

Hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Jette...
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 10:30

Alt for længe siden...

Poul Jeppesen,Frederiksund...

Jeg har for øvrigt et hingsteføl efter Dane gående,hvis du kører forbi en dag...Købte jo Noent Charming Bess.

Marianne.

0
0
Svar på denne tråd

Marianne
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 13:08

Yes yes, Poul Jeppesen!!! Du har helt ret. Jeg vidste du ville vide hvem det var. *g*

Ja jeg suser jo forbi hver dag når jeg skal på arbejde og hjem igen. *g* Det er så ondsvagt ikke lige at kigge ind når man suser forbi, men det er altid lidt presset med at få hentet Mikkel. Må se at få det passet ind, vil da gerne se den.

Hvad er det for en hoppe? Ja garanteret også en jeg skulle kende. *s*. Jeg er en skovl til det med navne.

Hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Jette...
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 15:28

He he der var sugda en gang,hvor du ku alle navnene...

Er du blevet gammel???

Bess er oprindeligt fra Steen og Marlene,Stald Kirkeby.Du ved dem der havde Polly...

Send mig evt en sms...Sender dig lige mit nr..

Marianne

0
0
Svar på denne tråd

Marianne
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 15:35

Nååå, ja så er jeg med igen, men ikke med hoppen, men hvor den er fra. *g*. Ja det er nok alderen som trykker, eller også den manglende interesse, men helt kan jeg åbenbart ikke slippe det. *s*

Hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider