Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Spørgsmål om DV/Papirer/Brændemærke
Forfatter: 
Dato:  17-04-2006 00:14
Hvis en dv hoppe er brændemærket men ikke kåret, og man ifoler den med en kåret dv hingst, kan føllet så få papirer, eller blir det "LU-papirer"?

Mvh. RK, der ikke har meget forstand på DV'er
0
0
Svar på denne tråd

Papirer
Forfatter: 
Dato:  17-04-2006 00:32

Hej RK

Hvis hoppen ikke er kåret så vil føllet få LU papirer med sin afstamningsoplysning på.

Efter min mening kan det godt betale sig at kåre hoppen for at føllet får de korrekte pairer især hvis det er en hoppe man ønsker at avle flere føl på.

Har selv valgt at kåre min uden afstamning i F1 for at de næste kan få deres brændemærke og papirer, men det kommer selvfølgelig også an på hvad man ønsker at bruge føllet til. Det er jo ligesom noget man må gøre op med sig selv. Men personligt syntes jeg det ville være en skam når man har en "ren" dv'er ikke at kåre den...Men det er jo også kun min mening

Anette

Se www.katrinelund.dk

Stald Kalhave - 1 opstaldninger søges

0
0
Svar på denne tråd

føllet får
Forfatter: 
Dato:  17-04-2006 00:32

... LU-papirer. Men de bliver jo til DV-papirer, hvis moderen bliver kåret.

0
0
Svar på denne tråd

Kåring???
Forfatter: 
Dato:  17-04-2006 00:37

Jeg hopper lige med på dette indlæg

Hvad skal der til for at få en LU hoppe kåret?

Jane

0
0
Svar på denne tråd

ikke så meget
Forfatter: 
Dato:  17-04-2006 00:43

... andet end at den er egnet til at indgå i ridehesteavlen :-D

Derefter melder du dig ind i DV, får medlemsbladet og melder hesten til kåring.

Og så er det jo det :-)

0
0
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2006 08:36

Tak for jeres svar!

Jeg er fuldstændig enig, køber man en DV avlshoppe for at avle, så skal der da også kunne komme rigtige papirer på føllene.

Nu er det en hest, som jeg overvejer at anskaffe mig, så jeg vil ikke være bekendt at lægge billeder ind af en andens hest her offentligt på HN. Men har nogen forstand på, om en hoppe kan kåres fx ud fra nogle billeder, så mailer jeg gerne, hvis altså nogen vil udtale sig

Er der i øvrigt nogen der kort vil ridse op, hvad en DV skal kunne og være i besidelse af til en kåring? Er der en risiko for at hoppen slet ikke kan kåres, eller er det værste der kan ske en dårlig kåring? Det er en 14-årig avlshoppe, som ikke er redet i dressur/spring, kun på skovture.

Sidst men ikke mindst, er der nogen der ved hvor meget sådan en kåring koster?

Jeg blir glad hvis nogen kan og vil svare på ovenstående.

Mvh. RK

0
0
Svar på denne tråd

kåring
Forfatter: 
Dato:  17-04-2006 08:50

ekstriør kåring koster ca 12-1300 + medlemsskab i dv (ca 1200 inkl bladet "ridehesten")

Jeg har 2 DH hopper (Le Louver og Kalliope) og en DS hoppe (Andora), du kan prøve at kigge lidt på dem inde på min præs. og se om der måske er nogle ligheder med den hoppe du har kig på...

Sælges : 1, 4½ års Hoppe. Se min præsentation

Desuden sælges også for veninde 1, 3½ års vallak, tilredet, røngtenfotograferet og fundet fri for mus - Kontakt mig for oplysninger og billeder/video

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider