|
|
| i fol men næsten intet yver |
|
|
Igen skal jeg lige have lidt hjælp.. Shawnne blev håndprøvet på 50-dagen (hun er førstegangs folende) og blev fundet drægtig og skulle egentlig have folet, men hendes yver ser kun sådan ud.   Ikke rigtig det vilde og de ødemer hun har foran har hun haft i 6-8 uger, og det virker spændt, men ved patterne er der intet at se, skal jeg opgive at hesten er i fol og begynde og træne hende igen, hun er gået ca. 5 dager "over" terminen. håber på lidt hjælp. Tina Lige et billede af damen, vi har ikke mærket noget liv på hende, hun står meget uroligt så det er super svært at bedømme. marts  11 april  På forhånd tak Tina
Med en ven deles minderne fra i går, glæden fra i dag, og håbet for i morgen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fedt??? |
|
|
Hun ser ret fed ud på billederne, og det kan altså give de buler, hun har foran yveret, selvom hun ikke er i fol. Synes umiddelbart mere hun ligner en overvægtig hest, end en, der kan fole, hvornår det skal være.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min hoppe |
| Forfatter:  |
Kikærten |
| Dato:  |
16-04-2006 17:30 |
|
har set ud NØJAGTIG som din hoppe. Hun er nu 14 dage over tiden og først i går begyndte hun at sætte lidt yver. De sætter normalt ikke ødemer under bugen, hvis de bare er fede. Vent lidt, så skal føllet nok komme.
*** Små gule, der kan og vil ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg syntes da hun ser |
beggi |
16-04-2006 17:43 |
|
drægtig ud. har du set liv? min hoppes yver er ikke støre hun er også drægtig for første gang. skal fole sidst i april.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du skal nok |
|
|
Du skal da nok få føl. Min hoppe har også set sådan ud længe. Nu har hun dog fået lidt mere yver, men det kom sent i forhold til den forventede foling. Hun er nu også gået 10 dage over tid i dag. Jeg har heller ikke set liv og min er også førstegangs folende. Bare vent - selv om de hopper nu godt kunne tage hensyn og fole når vi nu har ferie. 
Mvh Tina, desværre uden Turpin Til Dick Turpin: "When a loved one becomes a memory, memory becomes a treasure."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Min lånehoppe ser ligesådan ud, og hun er sat til i morgen. Til gengæld har hun ingen mave, så jeg tror faktisk slet ikke, at der er noget i hende  Rigtig ærgeligt, for hun skulle gerne med på Roskilde Dyrskue. Mvh. Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| endnu en |
TCH |
16-04-2006 19:17 |
|
ja, min hoppe ser nøjagtig også sådan ud og har termin her omkring d. 20. men jeg tror nu også hun går over tid. Hun er også førstegangs folende. Tanja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen så får |
|
|
hun da fred lidt endnu.. mange tak for jeres svar.. jeg ønsker mig rigtig meget et føl efter denne hoppe, hun har verdens dejligste temperament.. Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min hoppe |
|
|
var sat til at fole d. 10april, har heller ikke noget stort yver, kan da godt se der sker lidt, men det er godt nok ikke meget,. Venter spændt, så det næsten ikke er til at holde ud., men følle kommer vel før eller siden, kiki
GRIFFIN Springsadel SÆLGES 17" velholdt.. 2500kr
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Yver føl skal nok komme |
Tina Andersen |
17-04-2006 11:17 |
|
Hej Tina Jeg synes det ser normalt ud og din hoppe kan nemt gå en måned over tid. Flere af mine paint venners hopper er gået en hel måned over, men jeg ville holde godt øje med hende da det er helt normalt at første gang mødre ikke altid har yver . Vores avlshoppe havde heller ikke yver inden det første føl for 6 år siden. Held og lykke men er du meget itvivl så få dyrelægen til at hånd prøve hende. Held og lykke du har jo et lækkert hingste føl så der skal nok komme et lige så dejligt føl her. Hilsen tina
Western sted med mulighed for undervisning og opstaldning. Hawthorn Ranch avler kvalitets paint til dig hvad enten om du er fritids rytter eller show rytter, så kig forbi. Lige nu 3 dejlige paint til salg!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Falsk drægtighed |
|
|
Der er jo også den mulighed der hedder falsk drægtighed. Jeg har set hopper, der tydeligt var drægtige, men der kom bare aldrig noget føl. De vil ofte så småt sætte lidt yver, men det bliver aldrig stort nok.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tina vi |
|
|
har skam prøvet at få håndprøvet hende, det gjorde vi forige fredag, men selvom vores dyrlæge er 50 cm om livet med tilhørende tynde arme så klemte shawnee bare ballerne sammen og vi opgav.. men jeg håber og sender søde tanker til vor herre og så må jeg væbne mig med tålmodighed, jeg kan jo se i tråden at jeg ikke er den eneste der efterhånden ser sådan ud jo vi hoppeejere skal da bruge hele sommeren på at få vores skønhed tilbage i form af megen megen søvn . Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tror mest på |
|
|
at der nok skal komme et føl. Hun går nemt en måned over tid og ser nu altså drægtig ud i mine øjne. Jeg krydser mine fingre. Hilsen Lone.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lone mange tak |
|
|
jeg prøver at tage en urinprøve på hende i aften, hvis hun har absorberet så har hun vel gjort det inden 4-5 måned og så kan den jo ikke vise helt forkert og senere end det, så ville jeg jo have fundet noget i boksen under udmugning.. så måske ved jeg mere i morgen.. uhh det er bare ikke til at holde ud. Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kastning |
|
|
Den behøves ike nødvendigvis at have kastet inden de 4-5 mdr. for at man ikke finder noget. Vi fik taget svaberprøve på vores hoppe her lige inden påske, da hun var i brunst. Hun var scannet på 22 dage, håndprøvet på 50 dage og senest blev hun checket i december i forbindelse med en kolik, der var hun stadig drægtig 6 mdr. henne. Hvis hun har kastet på folden har det nok været væk inden vi kom fra arbejde. hvis hun har kastet i boksen, så er det ikke en gang sikkert at vi ville have opdaget det. Jeg har fundet et 5 mdr. foster engang, det var KUN fordi katten havde slæbt det frem. Ellers havde vi aldrig set det. Det var ikke meget større end en almindelig kødpølse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvordan går det.. |
Tina Andersen |
21-04-2006 12:33 |
|
Hej Tina Hvordan går det ... Har du fået mere viden om hun er drægtig
Western sted med mulighed for undervisning og opstaldning. Hawthorn Ranch avler kvalitets paint til dig hvad enten om du er fritids rytter eller show rytter, så kig forbi. Lige nu 3 dejlige paint til salg!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa ja det |
|
|
har jeg og hun er ikke drægtig, desværre.. så vi må nøjes. Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|