Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Ammemor til 2 dage gl. Hingsteføl
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 16:55

Hjælp os vi søger Ammemor til 2 dage`s gl. Hingsteføl, Moderen er på Ansager Dyrehospital og er blevet opereret idag, og kommer ikke hjem før om 3 uger.

Ring på 96 49 09 49 eller 21 29 05 34

Hjælp os, det ville være rart at der var noget til hoppen at komme hjem til.

0
0
Svar på denne tråd

Ikke ekspert
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 17:14

Uden på nogen måde at være ekspert, tror jeg da ikke det er en heldig plan i har, hvis jeg altså forstår indlægget ret? I søger en hoppe, der skal passe føllet i 3 uger, og så skal moderen taget over, når hun kommer hjem? Det ville jeg da mene var synd for føllet og reservemoderen, at de efter tre uger skulle skilles igen. Og kunne da også forestille mig, at moderen ikke vil kendes ved føllet efter så lang tid, og ovenpå sådan en omgang, ikke har mælk. Men igen, jeg er ingen ekspert, men jeg ville ikke byde en hoppe, der har mistet et føl, at skulle tage sig af et føl kun i tre uger, for så igen at "miste" det.

Men ellers har der de sidste par dage været flere links plus telefonnumre til hestens værns ammeordning, KVL og Schougaard/Nørlund Hestehospital.

0
0
Svar på denne tråd

Kan føllet ikke komme med??
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 17:17

Det har mine da haft de gange jeg har haft hoppe med føl på dyrehospital...?!

Det vil da også være frustreret for føllet sådan at "skifte" mor mere end 1 gang.

Det er slet ikke sikkert at man bare sådan kan bytte om med 3 ugers mellemrum. Føllet er måske blevet fremmede for hoppen, så hun ikke en gang vil have den mere, og føllet vil måske knytte sig til ammehoppen, som om dén var moderen, og så vil den ikke flytte tilbage til dens rigtige mor...

Jeg synes det lyder som et usikkert projekt. Se om du ikke kan få føllet med moderen - det plejer man ihvertfald at kunne på Nørlund hestehospital.

Venlig hilsen

Fie ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Nå der kom en mig i forkøbet...
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 17:20

ja normalt gider jeg ikke skrive et indlæg, hvis der allerede er én der har skrevet det samme som jeg mener, men her krydsede vores svar nok hinanden...

Men jeg synes det er godt formuleret af Ditte H

0
0
Svar på denne tråd

Ammemor
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 18:13

Det er nok fuldstændig rigtigt det i skriver, men jeg var desperat da jeg skrev denne besked om hjælp, og meget ked af det, Hoppen har fået en operation i dag hvor hun skal have afføringen ud gennem siden, og der er ingen garanti for at hun overlever, hun skal være dernede i 3 uger, og lige nu er min mand på vej hjem med føllet. Og nej føllet kan ikke blive der for der er ikke mere mælk hos hoppen.

Hilsen Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

AMMEHOPPE HAVES
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 19:52

jeg har ammehoppe , ring evt. på 21496570 , lad os få en snak , vi bOr i vESTJYLLAND , HOPPEN MISTEDE FØLLE IGÅR MIDDAGS ,. PGRUND AF EN DRAMATISK FOLING .'

VH. IDA

0
0
Svar på denne tråd

ammemor
Forfatter: 
Dato:  17-04-2006 21:24

Ammeordning

Folingsæsonen er en livsbekræftende periode. Det er en dejlig tid at se frem til. Men det kan også gå galt.

Mælkeproducerende hoppe eller moderløst føl

Dør din hoppe eller dit føl, så brug Hestens Værns ammeordning med døgnvagt på to dyrehospitaler:

Hospital for Store Husdyr, Den Kgl. Veterinær- og Landbohøjskole, tlf. 3528 2860 (Sjælland)

Nørlund Hestehospital, tlf. 8684 7811 (Jylland

Havlpart over 18. søges.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider