Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

fravæning af føl
Forfatter: 
Dato:  13-04-2006 10:02

når følet er vænnet af fra sin mor hvor lang tid skal der så gå inden de må gå sammen igen, så følet ikke begynder og patte?

kun seriøse svar!

hilsen logi6

0
0
Svar på denne tråd

Forskelligt
Forfatter: 
Dato:  13-04-2006 10:05
Det er meget forskelligt. Det kommer i høj grad an på hvor hurtigt hoppen vil afvise føllet, for langt de fleste føl vil "lige prøve" første gang de genser deres mor. Men 1-2 mdr. er ikke urealistisk.
0
0
Svar på denne tråd

fravænning
Forfatter: 
Dato:  13-04-2006 10:56

Min hoppe og føllet gik adskilt 2 mdr inden jeg prøvede at sætte dem sammen igen , føllet prøvede straks om der skulle være en tår mælk tilbage , men nej der var tomt.. Trods det testede hun flere gange dagligt i en måneds tid hvor hoppen ikke afviste føllet , den suttede men hoppen begyndte heldigvig ikke at producere mælk .

Det er nu 3 1/2 mdr siden fravænning og hun prøver overhovedet ikke at få mælk mere .

Diana Tornbjerg Hansen

www.snerpa.tk

www.tornbjerg.dk

0
0
Svar på denne tråd

vores plag
Forfatter: 
Dato:  13-04-2006 11:01

som har gået adskilt fra sin mor siden januar måned, gik direkte til patten her for 14 dage siden, da hun blev lukket sammen med hoppen. Efter en halv time skilte vi dem ad igen - hoppen havde mælk dagen efter. Så nu går de igen hver for sig... De har jo så gået væk fra hinanden i 4 måneder - og der går nok en rum tid endnu inden de bliver sat sammen igen.

FOLEALARM UDLEJES

Boks udlejes pr. 1 maj, klik på linket oven over...

0
0
Svar på denne tråd

tak for gode svar
Forfatter: 
Dato:  13-04-2006 16:06

Tak for de gode seriøse svar. Jeg prøver og sætte dem sammen om en månedes tid.

De har kun været væk fra hinanden i 2 dage men følet savner ikke hoppen så det er godt.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-04-2006 18:00

Hej

Jeg har en lile shetlænder med føl. I sidste måned begyndte jeg at trække føllet ind i en stald om aften, (de går ellers i løsdrift) da jeg skulle bruge en selskabshest til en drægtig hoppe. I starten styrtede føllet direkte hen til yvert når den kom ud om morgnen, men ret hurtigt blev dens mor irreteret på den og nægtede den adgang. Så hun klarede selv problemet.

Hej fra

Irene

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider