Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Was ist denn dass ??
Forfatter: 
Dato:  06-04-2006 21:48

Ja undskyld mig, men hvad i alverden er det her mellem Sasja's patter? Hun vil IKKE under nogen omstændigheder lade mig røre - jeg var ellers rykket ud med lunket vand og vaskeklud i dag - men NIX pille mutti, jeg kan både bide og sparke!!

Kan jeg mon lade det være, eller er det noget eksem der kræver behandling?? Jeg syntes i øvrigt hendes yver ser noget sjovt ud her 2-3 uger inden foling, alt andet er hævet, bare ikke midten.

Hvad tænker i ?

KH Miriam

Maven buler efterhånden godt ud..

Frieserstald Birkely

:-)

~

~

www.123hjemmeside.dk/f...ld-bi

0
0
Svar på denne tråd

Det er
Forfatter: 
Dato:  06-04-2006 21:54

skidt og sved ;-)

Jeg piller det jævnligt af mine, men dette også fordi de elsker at få nulret patter - det gør ingen skade :-)

Sælges : 1, 4½ års Hoppe. Se min præsentation

Desuden sælges også for veninde 1, 3½ års vallak, tilredet, røngtenfotograferet og fundet fri for mus - Kontakt mig for oplysninger og billeder/video

0
0
Svar på denne tråd

skidt og møg
Forfatter: 
Dato:  06-04-2006 22:05

Jeg plejer at vaske det rent, og på den måde vænner hoppen sig også til at der bliver " pillet " ved yvert.

IMC
sværmer du for klassisk ridning.
www.barokrytteriet.webbyen.dk/
0
0
Svar på denne tråd

sekret med bakterier
Forfatter: 
Dato:  06-04-2006 22:07

Hejsa!

Det ligner sekret som produceres af kirtler i yverhuden. Det er oftest inficeret med bakterier, og bør derfor afvaskes og rengøres i dagene op til foling.

Måske burde du bremse damen, så du i ro og mag kan få gjort hende ren!?

Du skal ihvertfald sørge for at få det fjernet inden lille følle skal til at die.

Pøj-pøj

hilsen Am.

0
0
Svar på denne tråd

Tror også
Forfatter: 
Dato:  06-04-2006 22:21

Det er snavs, som nu kommer frem hvor yveret hæver.Prøv om du måske kan vaske det med lunkent vand med lidt sæbe.

Ih - hvor er det ellers bare spændende. Glæder mig nok næsten lige så meget som dig - Miriam!

0
0
Svar på denne tråd

123123
Forfatter: 
Dato:  06-04-2006 23:14

Hej Charlotte ( 0g tak for svar til alle jer andre også)

Ja - det dælme spændende, måske du lige skulle kigge forbi og hjælpe mig med at vaske den mopsede dame, Sasja som jo ellers bare er SÅÅÅ SØD, vil ikke pilles ved, men der er jo nok heller aldig nogen der har pillet der i 7 år, så intet under at hun protesterer. Jeg har ingen bremse selv, men måske min søn lige kan tage fat i mulen på hende så hun kan blive vasket..!

Jeg tror nu der går mindst 3 uger endnu inden foling, syntes slet ikke hun har yver nok - jeg lader naturligvis staks høre fra mig når hun (forhåbentlig) får et rigtig fint broget føl

Frieserstald Birkely

:-)

~

~

www.123hjemmeside.dk/f...ld-bi

0
0
Svar på denne tråd

Nu er det..
Forfatter: 
Dato:  07-04-2006 12:36

lidt svært at se, men det ligner mest af alt et sår..

Det får nykælverne også nogen gange, det klares med vask i lunken vand.. Så prøv med en bremse og få evt. en til at holde en forben imens du vasker i lunken vand.. Det plejer hurtigt at hele op..

Krone og Bølge - En selvfølge

www.agroskolen.dk nu til hest

0
0
Svar på denne tråd

Pil ikke for meget
Forfatter: 
Dato:  07-04-2006 14:03
Pil ikke for meget ved yveret hvis hun er begyndt at "sætte" du risikere at det begynder at løbe og dyrbar råmælk går til spilde.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider